wymiana anteny, antena ze wzmacniaczem altea 2005 5P1
Zamierzam wymienić antenę od radia, szumi gubi sygnał itd. Częsta przypadłość Altei. Końcówka przy radiu to FAKRA. I teraz pytanie, czy lepiej kupić ze wzmacniaczem, jeżeli tak to gdzie podłącza się zasilanie, przy antenie czy przy końcówce anteny przy radiu? Skąd pociągnąć +?
Pytanie 2: Czy w ASO podstawka jest z kablem, który sięga od tyłu do radia, czy po drodze jest jakieś połączenie?
Kupować sama podstawkę (bat przypuszczam jest ok)? Jakie są symbole podstawek pasujących do bata i radia (zwykłe CD bez MP3, 2004 r.5P1035152).
W oryginalnej antenie wzmacniacz znajduje się w stopce.
Kabel w niej jest krótki. Łączenie z kablem prowadzącym do radia znajduje się pod podsufitką, na jej końcu.
Kupno samej stopki powinno załatwić sprawę.
Znalazłem takie numery: 5P0035501, 1P0035501.
zwykła stopka powinna załatwić sprawę (pierwszy numer z ETKI), cena w Aso koło 69 zł (wiem bo wożę taką w bagażniku już dobry miesiąc i nie miałem czasu założyć).
wtyczka to RAKU-2, ceny na portalu internetowym były koło 50 zł za oryginał + przesyłka więc pojechałem do ASO, reszta jak kolega powyżej opisał _________________ rzuciłem robotę po 12 latach i kolejny dzień bycia na "wakacjach"
tak, idzie wszystko po jednym kablu - sam zobacz http://allegro.pl/altea-xl-04-12r-antena-oryginalna-i4251979179.html (ładnie z ceną dołożył) przy stopce jest on krótki i wpinany w resztę instalacji która biegnie bezpośrednio w okolice radioodbiornika i tam zostaje rozdzielona na sygnał i zasilanie do wzmocnienia
U mnie przewód antenowy od radia schodzi konsolą środkową pod dywanik pasażera z przodu i gdzieś pod nim dalej idzie, wszystko wygląda na fabryczne zatrzaski do nadwozia itd. Nie widac gdziekolwiek zasilania wzmacniacza, jakiegokolwiek urządzenia, ukłądu iitp. Dlatego przypuszczam, że instalacja jest bez wzmacniacza. Zresztą na allegro widziałem kompletną oryginalną antenę z instalacją demontażu, tj. stopka, bat, zaraz za podtsawką połączenie RAKU-2, i dalej długi kabel wyglądający jak do bezpośredniego połączenia do radia zakończony FAKRA, dokłądnie jak u mnie. Więc stąd pytanie jak podłączyć zasilanie wzmacniacza, czy potrzeba dodatkowegp modułu?
jak znajdę czas to zabiorę się za wymianą u siebie w ten weekend to strzele kilka fotek co i jak _________________ rzuciłem robotę po 12 latach i kolejny dzień bycia na "wakacjach"
i antena wymieniona zdjęć niestety nie ma gdyż zbyt byłem wkurzony na tą wymianę aby zdjęcia jeszcze robić...
co nam będzie potrzebne:
1) stopka anteny - 5P0 035 501
2) warto zakupić z 10 szt. spinek blaszanych - 4B0 867 276 A (kilka zgubiłem w czasie operacji) ale niekoniecznie jeśli ktoś będzie miał czas na ich szukanie i doginanie
3) śrubokręt gwiazdkowy
4) torx mały (nie znam oznaczenia)
5) klucz płaski 24
6) 2 piwa
7) 60-90 minut wolnego czasu
po kolei:
1) zdejmujemy półkę
2) odkręcamy torxem osłony trzymające uszczelkę po bokach (nie wiem czy w Altea też są?) 2 x 3 torxy
2) zdejmujemy uszczelkę (góra i część boków)
3) podważamy plastiki w okolicach amortyzatorów klapy (nie wiem czy tak samo w Altea) pod nią jest jeden wkręt gwiazdkowy)
4) odkręcamy po 2 szt. z każdej strony wkrętów gwiazdkowych w czarnym elemencie na którym trzyma się półka (jeden w miejscu bolca od półki, drugi obok)
5) poruszamy odkręcony boczek, nie ma potrzeby go całego zdejmować
6) pod nim znajduje się 1 wkręt gwiazdkowy który przytrzymuje jasny element wykończenia "trójkątne okienko"
7) wyciągamy używając siły i sprytu to "trójkątne okienko" zamocowane jest ono na wskazanych na początku spinkach - około 10 szt. na każdą stronę więc trzyma się dziadostwo
wsuwamy delikatnie dłonie pod podsufitkę i odklejamy ją od dachu, ważne aby robić to z wyczuciem i nie połamać jej
9) instalacja antenowa biegnie od stopki do tyłu auta a później równolegle z tylnym zderzakiem w prawą stronę
10) wypinamy wtyk stopki z instalacji radiowej, niestety miejsca jest tam mało a dodatkowo są jeszcze przewody od tylnej klapy, wypięcie polega na przesunięciu plastikowego elementu na instalacji (w prawo) i wypięciu przewodu stopki (w lewo) nie wiem jak opisać inaczej ten mechanizm ani do czego to porównać
11) odkręcamy stopkę anteny kluczem płaskim nr 24 - wystarczy nakrętkę poruszyć i później wygodniej jest to zrobić palcami.
12) składamy wszystko do kupy w odwrotnej kolejności
najbardziej drażliwe jak dla mnie momenty całej operacji:
1) demontaż i montaż "trójkątnego okienka" - są nerwy i strach że się coś połamie, całe szczęście plastiki są wandalo-odporne
2) załapanie jak działa mechanizm wypięcia stopki z instalacji
w przypadku pytań i problemów służę pomocą _________________ rzuciłem robotę po 12 latach i kolejny dzień bycia na "wakacjach"
tak, idzie wszystko po jednym kablu... przy stopce jest on krótki i wpinany w resztę instalacji która biegnie bezpośrednio w okolice radioodbiornika i tam zostaje rozdzielona na sygnał i zasilanie
Pytanie czy ta wiązka co ma wszystko w jednym kablu - standardowo zawiera wszystkie potencjalnie potrzebne na tym odcinku (antena na dachu - radioodbiornik) przewody związane z antena zasilaniem, gps, i telefonem? Czy może jest za każdym razem instalowano wiązkę zgodnie z zamówionym wyposażeniem danego samochodu (np.kabel tylko z żyłą zasilania i odbioru sygnału radiowego jeśli samochód sprzedawany był z wyposażeniem tylko radioodtwarzacz)
Pytam bo chce zamienić standardową antenę na antenę płetwa z bacikiem która chce połączyć z RNS315. Zestaw pochodzi z Toledo 2013. Ta antena ma 4 wyprowadzenia z kwadratowymi zlaczkami i zastanawiam się czy będę sie mógł na gotowo wpiąć z tą anteną do już fabrycznie istniejącej wiązki czy może będę musiał ciagnąć dodatkowo 2-3 żyły.
W/w zestaw chce zainstalować w altea xl 2007 rok wyposażenie STYLANCE. Aktualnie mam tam klasyczne seatowe radio z CD/MP3, które stanowiło oryginalne wyposażenie tej Altei, wraz z kierownicą multimedialną (bez telefonu)
Taki sam jak wyżej wymieniony zestaw ( antena płetwa + bacik + rsn 315 użytkuję w swojej octavi i jestem zadowolony (paruje sie z wszystkimi telefonami, dzwoni i szybko i w mojej opinii dobrze nawiguje) dlatego zdecydowałem się zainstalować podobny zestaw w moim Seacie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Altea ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.