Zauwazylem ze wentylator na chlodnicy ostatnimi dniami wlacza sie bardzo czesto. W sumie jest cieplo na zewnatrz to pomyslalem rzecz normalna ale ten wentylator potrafi sie wlaczyc chwile po odpaleniu silnika (kiedy wskaznik temp silnika na desce rozdzielczej jeszcze nie zdazyl sie ruszyc).
Kiedy powinien sie ten wentylator wlaczac?
Jakies pol roku temu wymienilem czujnik temp silnika (nowy oryginal). Zanim pojade wpiac auto pod komputer, jakies Wasze sugestie co moze byc nie tak lub na co zwrocic uwage? Np. czy w climatronic w funkcjach diagnostycznych odczytam dokladna temperature cieczy chłodzącej? Czy to jest ta sama temp co wskaznik na desce rozdzielczej?
witam. ja mialem podobny problem . pewnego dnia na zimnym silniku wlaczyl sie i juz tak zostalo . nawet jak zgasilem silnik i stalem w cieniu lub w garazu .jak zaczelo smierdziec spalnymi kablami to szybko odpiolem akumulator .diagnoza w service byla bolesna . wymiana na nowy a ze bylem na wakacjach i w drodze to musialem sie zgodzic ! ja cie nie strasze ! pozdrawiam .
Dołączył: 19 Cze 2011 Posty: 506 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Seat Altea 1.9TDI 2005
Piwa: 48/0
Wysłany: Sob 27 Lip 2013, 10:32
Temat postu:
Re: ( Seat Altea ) Wentylator chlodnicy
Po pierwsze należałoby wyjaśnić, że u Ciebie nie jest to wentylator na chłodnicy tylko na trzech chłodnicach: cieczy chłodzącej silnik (potocznie chłodnica), czynnika chłodniczego klimatyzacji (potocznie skraplacz), powietrza doładowującego (potocznie intercooler). Wentylator włączy się nawet jeśli tylko jedna z chłodnic będzie wymagała chłodzenia. W twoim przypadku jest to zapewne chłodnica klimatyzacji. Aby to sprawdzić powinieneś wyłączyć klimatyzację (econ lub off). Wtedy wentylator przy zimnym silniku i na postoju powinien się zatrzymać.
Po drugie aktualną temperaturę cieczy chłodzącej masz pod pkt 19.1 w trybie diagnostycznym climatronica. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej jest podwójny. Z jednego czujnika sygnał idzie do komputera sterującego pracą silnika i odczyt z tego czujnika jest dostępny w climatronicu. Z drugiego czujnika sygnał idzie do zegarów. Wskazania obu czujników mogą się nieznacznie różnić, ale nie to jest sednem sprawy. Otóż wskaźnik temperatury silnika w zegarach został specjalnie rozkalibrowany i u mnie pokazuje 90*C od ok. 72*C do ... (tego nie wiem, bo nie udało mi się doprowadzić do wzrostu temperatury powyżej 96*C) temperatury cieczy chłodzącej. Rozkalibrowanie wskaźnika miało na celu nierozpraszanie kierowcy ciągłą zmianą wskazań. Rzeczywista temperatura jest dość mocno zmienna i zależna od wielu czynników, aczkolwiek u mnie przeważnie utrzymuje się na ok 87*C (jazda pozamiejska lub miejska bez dużych korków.
Witam serdecznie, u mnie jest tak samo na zimnym silniku co
ernestowski napisał:
Po pierwsze należałoby wyjaśnić, że u Ciebie nie jest to wentylator na chłodnicy tylko na trzech chłodnicach: cieczy chłodzącej silnik (potocznie chłodnica), czynnika chłodniczego klimatyzacji (potocznie skraplacz), powietrza doładowującego (potocznie intercooler). Wentylator włączy się nawet jeśli tylko jedna z chłodnic będzie wymagała chłodzenia. W twoim przypadku jest to zapewne chłodnica klimatyzacji. Aby to sprawdzić powinieneś wyłączyć klimatyzację (econ lub off). Wtedy wentylator przy zimnym silniku i na postoju powinien się zatrzymać.
Po drugie aktualną temperaturę cieczy chłodzącej masz pod pkt 19.1 w trybie diagnostycznym climatronica. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej jest podwójny. Z jednego czujnika sygnał idzie do komputera sterującego pracą silnika i odczyt z tego czujnika jest dostępny w climatronicu. Z drugiego czujnika sygnał idzie do zegarów. Wskazania obu czujników mogą się nieznacznie różnić, ale nie to jest sednem sprawy. Otóż wskaźnik temperatury silnika w zegarach został specjalnie rozkalibrowany i u mnie pokazuje 90*C od ok. 72*C do ... (tego nie wiem, bo nie udało mi się doprowadzić do wzrostu temperatury powyżej 96*C) temperatury cieczy chłodzącej. Rozkalibrowanie wskaźnika miało na celu nierozpraszanie kierowcy ciągłą zmianą wskazań. Rzeczywista temperatura jest dość mocno zmienna i zależna od wielu czynników, aczkolwiek u mnie przeważnie utrzymuje się na ok 87*C (jazda pozamiejska lub miejska bez dużych korków.
Witam mam też taki problem wymieniłem czujnik ciśnienia klima napita chłodzi wentylator się włącza co chwile mam Seata alhambra 2002 rok climatronik 2 strefowy proszę o pomoc ci może być nie tak i co zrobić bo te włączanie to strasznie denerwuje
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Altea ) Układ chłodzenia
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.