A wiec ostatnio zauważyłem ze nawet pod dłuższej jeździe np. po miescie jeden waz chlodnicy ,ten gorny jest gorący podczas gdy ten na dole jest niepokojąco zimny, n moze letni. Czy to normalne?
Autko nagrzewa sie normalnie i nigdy nie bylo problemow z temperatura, ogrzewanie dziala idealnie.
Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 1781 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: Seat Toledo AFN
Piwa: 72/5
Wysłany: Czw 15 Wrz 2011, 12:02
Temat postu:
Re: ( Seat Cordoba ) Węże chłodnicy
Na dolnym masz termostat? Wyglada na to, ze nie otwiera do konca duzego obiegu, 1.4 to benzyna? Jezeli tak to bym jednak go sprawdzil, w miescie bardzo szybko lapie temp. pracy i obydwa weze powinny miec ta sama temp.
Radek73, uklad nie odpowietrza sie sam? Skoro jest ogrzewanie to raczej nie to. _________________ pozdr. Michal
Dołączył: 05 Sie 2008 Posty: 4345 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: Leon Sport 1,9 TDI 110 KM
Piwa: 149/6
Wysłany: Czw 15 Wrz 2011, 13:30
Temat postu:
Re: ( Seat Cordoba ) Węże chłodnicy
szymekgd napisał:
Radek73, uklad nie odpowietrza sie sam? Skoro jest ogrzewanie to raczej nie to.
A jak może układ chłodzenia sam się odpowietrzyc? Gdyby tak było to by nie było kłopotów z zapowietrzonymi układami chłodzenia.
Z drugiej strony gdyby to termostat to miałby kłopoty z łapaniem temperatury przecież. Chyba, że faktycznie nie pracuje w całym zakresie. _________________
Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 1781 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: Seat Toledo AFN
Piwa: 72/5
Wysłany: Czw 15 Wrz 2011, 15:26
Temat postu:
Re: ( Seat Cordoba ) Węże chłodnicy
Radek73 napisał:
A jak może układ chłodzenia sam się odpowietrzyc? Gdyby tak było to by nie było kłopotów z zapowietrzonymi układami chłodzenia.
Z drugiej strony gdyby to termostat to miałby kłopoty z łapaniem temperatury przecież. Chyba, że faktycznie nie pracuje w całym zakresie.
Skoro TDI same sie odpowietrzaja (uklad podcisnieniowy) to w benzynie pewnie tez, czasem zdarza sie, ze trzeba z nagrzewnicy powietrze usunac i nic wiecej sie nie robi.
sebag80, pewnie, jak w lodowce Ja mam obydwa gorace po 7km jazdy. _________________ pozdr. Michal
Ostatnio zmieniony przez szymekgd dnia Czw 15 Wrz 2011, 16:22, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 1781 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: Seat Toledo AFN
Piwa: 72/5
Wysłany: Czw 15 Wrz 2011, 16:38
Temat postu:
Re: ( Seat Cordoba ) Węże chłodnicy
sebag80, troche teorii: w aucie masz maly i duzy (maly obieg + chlodnica) obieg plynu chlodzacego (w najnowszych autach jest bardziej rozbudowany), do momentu rozpoczecia otwierania sie termostatu (w ok. 80st.C) plyn krazy w malym obiegu-silnik szybciej sie nagrzewa do temp. roboczej, w kabinie jest od razu ciepelko, otwierajac sie termostat (to wlasnie dolny waz) puszcza plyn na chlodnice obnizajac tym samym jego temp., jezeli temp. jest za wysoka to uruchamiaja sie dodatkowo wentylatory na chlodnicy. Poniewaz temp. pracy silnika to 90st. wiec wszystko w/w dziala tak, zeby ja zapewnic, a zapewniona jest gdy obydwa weze maja jednakowa temp.-termostat otwarty, oczywiscie wszystko zalezy tez od temp. zewnetrznej, ale po dluzszej trasie powinno byc tak jak napisalem. _________________ pozdr. Michal
Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 167 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: Seat Toledo II 1,9TDI 2000r. / Ford Mondeo 2.0 TDDi 2002r.
Piwa: 8/6
Wysłany: Pią 16 Wrz 2011, 19:44
Temat postu:
Re: ( Seat Cordoba ) Węże chłodnicy
Nie jest dobrze. Ponieważ górnym przewodem płynie gorąca ciecz z silnika do chłodnicy, gdzie tam (tj. w chłodnicy) przepływa kanalikami w dól gdzie jest chłodzona przez powietrze. Natomiast dolnym wężem ciecz z chłodnicy wraca do silnika aby go ochłodzić. I tak w kółko.
A co do odpowietrzania to teraz auta same się odpowietrzają. Jeśli nie ma korka na górze w chłodnicy tak jak to było w starszych autach to takie auto odpowietrza się samo, poprzez korek wlewowy w zbiorniczku wyrównawczym.
Pozdrawiam, Tomek:) _________________ Mam nadzieję, że pomogłem a nie zepsułem:)
chyba mam problem wczoraj mi autko się zagotowało , i teraz mam pytanie czy to może być termostat , dolałem wody i jechałem po woli i oczywiście podłączyłem wiatrak na krótko żeby cały czas pracował , jak tylko przyspieszyłem to woda sie znowu zagotowała i uciekła
musiałem do domu wracać bardzo powoli żeby autko sie znowu nie zagotowało
chcę dodać ze górny wąż bardzo ciepły dolny letni i oba miękke ale czuć w nich wode było , a i z ruły silnika nie wydobywał mi sie bialy dym co podobno świadczy o usczelce (nie jestem pewny)
Witam, powiedzcie mi jak prawidlowo powinien nagrzewac sie uklad chlodzenia (weze od chlodnicy) bo u mnie nagrzewa sie najpierw gorny, pozniej chlodnica a nastepnie dolny na ktorym jest termostat? Zawsze bylem przekonany ze pierwszy powinien sie nagrzewac ten na ktorym jest termostat czyli po osiagnieciu temperatury przez silnik termostat powinien puscic na chlodnice?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Cordoba ) Układ chłodzenia
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.