posiadam Alteę 1.9 tdi 2005r. Problem pojawił się jakiś czas temu, kiedy pierwszy raz rozładował mi się akumulator po 2 dniach nieodpalania auta. Naładowałem go, po następnych 2 dniach znów nie mogłem odpalić samochodu. Myślałem, że aku padł, więc kupiłem nowy. Po ok 4 tygodniach problem się znów się pojawił. Zaprowadziłem samochód do elektryka, który sprawdzał wszystkie bezpieczniki, odłączył moduł komfortu i cały czas obserwował pobór prądu na postoju. Ostatnia rzecz jaką udało się ustalić to, gdy odłącza się zasilanie którychkolwiek drzwi nie ma poboru prądu. Czy ktoś może spotkał się z takim problemem i może podrzucić jakiś pomysł? Czy Altea posiada jakiś moduł sterujący centralnym zamkiem? Bo przypomnę, że moduł komfortu wydaje się być w pełni sprawny.
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 36 Skąd jesteś (miejscowość / region): KCH Posiadane auto: Toledo III, 1,9TDI 105KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 04 Cze 2015, 21:05
Temat postu:
Re: ( Seat Altea ) Rozładowywanie akumulatora na postoju
mialem problem z poborem pradu na postoju tu jest link do tematu : http://seat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=198214
dobrze by było jakbyś sprawdził czy masz jakiej błedy po podłączeniu pod kompa. Ja mialem cos takiego 00470 Magistrala danych systemu komfort
wiecej dowiesz sie z powyzszego linku. jak pisales ze po odlaczeniu drzwi jest ok to podejrzewam ze moze tez masz przerwany kabelek w oslonie gumowej miedzu drzwiami a słupiem.. u mnie była przerwa w drzwiach kierowcy. Tez bym CI proponował od tych drzwi zacząc.
Dołączył: 19 Cze 2011 Posty: 506 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Seat Altea 1.9TDI 2005
Piwa: 48/0
Wysłany: Pią 05 Cze 2015, 10:49
Temat postu:
Re: ( Seat Altea ) Rozładowywanie akumulatora na postoju
Ja miałem podobny problem z rozładowywaniem akumulatora podczas postoju. Niestety nie pamiętam już szczegółów, ale:
1) autoelektryk nie potrafił sobie poradzić ze zidentyfikowaniem problemu, pomimo kilkudniowej obserwacji auta
2) sam zrobiłem sobie odpowiednie wtyczki i podpinałem pod kolejne bezpieczniki, aby sprawdzić co pobiera prąd
3) duży prąd pobierało coś innego niż to przy czym tkwił problem
4) ostatecznie okazało się, że przyczyną problemu był uszkodzony przewód przy panelu climatronika
Podsumowując powyższe albo trzeba bardzo dobrze znać elektrykę auta i wszelkie zależności między poszczególnymi modułami albo mieć dużo czasu i liczyć na łut szczęścia
posiadam Alteę 1.9 tdi 2005r. Problem pojawił się jakiś czas temu, kiedy pierwszy raz rozładował mi się akumulator po 2 dniach nieodpalania auta. Naładowałem go, po następnych 2 dniach znów nie mogłem odpalić samochodu. Myślałem, że aku padł, więc kupiłem nowy. Po ok 4 tygodniach problem się znów się pojawił. Zaprowadziłem samochód do elektryka, który sprawdzał wszystkie bezpieczniki, odłączył moduł komfortu i cały czas obserwował pobór prądu na postoju. Ostatnia rzecz jaką udało się ustalić to, gdy odłącza się zasilanie którychkolwiek drzwi nie ma poboru prądu. Czy ktoś może spotkał się z takim problemem i może podrzucić jakiś pomysł? Czy Altea posiada jakiś moduł sterujący centralnym zamkiem? Bo przypomnę, że moduł komfortu wydaje się być w pełni sprawny.
Cześć 👋
Też mam ten sam model i ten sam problem....na początku myślałam że to po prostu akumulator nawalil bo stary i kupiłam nowy ale.po tyg i ten nowy zupełnie się rozładować i.zaczęłam myśleć 💭 że coś w takim razie zjada mi prąd...właśnie jestem po tel od elektryka i mówi że to bordnezt czy jakoś tak nawala...więc zobaczymy co dalej....😃
Dołączył: 17 Maj 2016 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: SEAT ALTEA
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 18 Maj 2016, 00:18
Temat postu:
Re: ( Seat Altea ) Rozładowywanie akumulatora na postoju
Z tego co czytałem jak szukałem informacji o podpięciu tempomatu to moduł/sterownik/gateway (ten co kolega yippy w linku na zdjęciu posiada, tj. 1k0907530e) może być zbyt niskim modelem, ponieważ jeśli się coś dokłada, np lepsze radio, albo może więcej dodatków to zwiększa się pobór prądu i sterownik z wyższym oznaczeniem, a co za tym idzie z wyższym kodowaniem (więcej bitów) rozwiązuje problem z poborem prądu.
Może w Waszych przypadkach, czy dokładaliście, czy nie (a może poprzedni właściciel coś dołożył i nie zmienił sterownika) zmiana bramy na wyższą pomoże.
Zweryfikujcie mnie jeśli się mylę _________________ www.malikmedia.pl
Dołączył: 20 Mar 2018 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Nowy Sącz Posiadane auto: Altea
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 20 Mar 2018, 21:06
Temat postu:
Rozładowywanie aku - tykanie przekaźnika za schowkiem
Witam,
Na wstępie chciałbym się przywitać gdyż jestem tu nowy.
Podpinam się do tematu i zarazem odświeżam go. Co jakiś czas mam również problem z rozładowywaniem się akumulatora. Dzisiaj po podpięciu miernika mam taką oto sytuację:
Po zamknięciu z pilota pobór na poziomie 0,7A po chwili spada do 0,27 i praktycznie do 0,08 i nawet 0,01 co jest wskazane. Jednakże co któryś raz sytuacja jest następująca: 0,7 potem spada do 0,26 czasem do 0,08 i wskakuje znowu na 0,7 i znów 0,26 i tak w kółko. Jednocześnie za schowkiem słychać przełączanie się przekaźnika. Czy ktoś może podpowiedzieć co to za przekaźnik się tam znajduje. Widzę że niektórzy sugerują że to wina Climatronica ale ja mam auto w podstawowej wersji, klimatyzacja Climatic, wyłączona na 0, radio wyłączone. Jedyne co mi przychodzi do głowy to może być coś związane z zamkiem centralnym gdyż wcześniej był problem z tym iż nie było sygnału z drzwi kierowcy o ich zamknięciu. Okazało się że nie łączyła kostka (znajdująca się w drzwiach w puszce koło silniczka szyby, tam są takie 2 wtyczki wpinane w jakiś moduł), po rozwiązaniu tego problemu pojawił się problem z rozładowywaniem akumulatora. Proszę o pomoc, bo strasznie mnie to irytuje.
Moje auto: Altea 2006, 1,9TDI
Pozdrawiam
Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 165 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: Golf
Piwa: 10/0
Wysłany: Nie 25 Mar 2018, 14:48
Temat postu:
Re: Rozładowywanie aku - tykanie przekaźnika za schowkiem
mag240 napisał:
Witam,
Na wstępie chciałbym się przywitać gdyż jestem tu nowy.
Podpinam się do tematu i zarazem odświeżam go. Co jakiś czas mam również problem z rozładowywaniem się akumulatora. Dzisiaj po podpięciu miernika mam taką oto sytuację:
Po zamknięciu z pilota pobór na poziomie 0,7A po chwili spada do 0,27 i praktycznie do 0,08 i nawet 0,01 co jest wskazane. Jednakże co któryś raz sytuacja jest następująca: 0,7 potem spada do 0,26 czasem do 0,08 i wskakuje znowu na 0,7 i znów 0,26 i tak w kółko. Jednocześnie za schowkiem słychać przełączanie się przekaźnika. Czy ktoś może podpowiedzieć co to za przekaźnik się tam znajduje. Widzę że niektórzy sugerują że to wina Climatronica ale ja mam auto w podstawowej wersji, klimatyzacja Climatic, wyłączona na 0, radio wyłączone. Jedyne co mi przychodzi do głowy to może być coś związane z zamkiem centralnym gdyż wcześniej był problem z tym iż nie było sygnału z drzwi kierowcy o ich zamknięciu. Okazało się że nie łączyła kostka (znajdująca się w drzwiach w puszce koło silniczka szyby, tam są takie 2 wtyczki wpinane w jakiś moduł), po rozwiązaniu tego problemu pojawił się problem z rozładowywaniem akumulatora. Proszę o pomoc, bo strasznie mnie to irytuje.
Moje auto: Altea 2006, 1,9TDI
Pozdrawiam
Wyglada to na uszkodzenie lub bledne kodowanie sterownika drzwi kierowcy , lub pasazera. _________________ Forum ma pomagac, ale prosze liczyc sie z pomylkami.Pomoglem ? Postaw piwo! Zaszkodzilem ? Wybacz!
Dołączył: 14 Sie 2016 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Żary Posiadane auto: Seat Altea 1.6 benzyna
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 27 Cze 2022, 18:40
Temat postu:
Re: Rozładowywanie aku - tykanie przekaźnika za schowkiem
mag240 napisał:
Witam,
Na wstępie chciałbym się przywitać gdyż jestem tu nowy.
Podpinam się do tematu i zarazem odświeżam go. Co jakiś czas mam również problem z rozładowywaniem się akumulatora. Dzisiaj po podpięciu miernika mam taką oto sytuację:
Po zamknięciu z pilota pobór na poziomie 0,7A po chwili spada do 0,27 i praktycznie do 0,08 i nawet 0,01 co jest wskazane. Jednakże co któryś raz sytuacja jest następująca: 0,7 potem spada do 0,26 czasem do 0,08 i wskakuje znowu na 0,7 i znów 0,26 i tak w kółko. Jednocześnie za schowkiem słychać przełączanie się przekaźnika. Czy ktoś może podpowiedzieć co to za przekaźnik się tam znajduje. Widzę że niektórzy sugerują że to wina Climatronica ale ja mam auto w podstawowej wersji, klimatyzacja Climatic, wyłączona na 0, radio wyłączone. Jedyne co mi przychodzi do głowy to może być coś związane z zamkiem centralnym gdyż wcześniej był problem z tym iż nie było sygnału z drzwi kierowcy o ich zamknięciu. Okazało się że nie łączyła kostka (znajdująca się w drzwiach w puszce koło silniczka szyby, tam są takie 2 wtyczki wpinane w jakiś moduł), po rozwiązaniu tego problemu pojawił się problem z rozładowywaniem akumulatora. Proszę o pomoc, bo strasznie mnie to irytuje.
Moje auto: Altea 2006, 1,9TDI
Pozdrawiam
Mam identyczny problem. Udało Ci się go rozwiązać ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Altea ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.