Seat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Seat Toledo ) raz czuc kopa raz nie. i to nic z turbo.



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum SEAT Forum Strona Główna -> ( Seat Toledo ) Silnik Diesel-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piotrek1114

Debiutant



Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): slask
Posiadane auto: toledo 2001 tdi 110 km
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 06 Wrz 2011, 22:31
Temat postu:

raz czuc kopa raz nie. i to nic z turbo.


jeszcze jedna sprawa z moim tolkiem, jz chodzi o to ze , jade w granicach 1.5 obr/min. sandal dochodzi do 1.9 obr/min , i czuc takie wciskanie w fotel, a czasami tak jakby niebylo tego wciskania auto przyspiesza wedlug licznika ok ale juz bez tego wciskania. i to nie zludzenie tylko tak jest. zadnych bledow nowe turbo.wezyki ok. niemam pojecia czy to przeplywka, czujnik doladowania a moze ktorys zaworek moze ktos mial to samo. z gory dzieki Piotrek Rolling Eyes a i jeszcze asv 110 km. bez modernizacji.
Powrót do góry
forman

Stały Bywalec



Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 187
Skąd jesteś (miejscowość / region): rozworzyn
Posiadane auto: passat, F16 -Felicia 1,6 Golf Iv
Piwa: 9/1
Wysłany: Sro 07 Wrz 2011, 20:46
Temat postu:

Re: ( Seat Toledo ) raz czuc kopa raz nie. i to nic z turbo.


Witam
Jak dla mnie to moze zacinac sie zawór N75 lub coś takiego. Jeśłi chodzi o przepływomierz to raczej cały czas by był słaby. Możesz wypiąc kostę od przepływki i sprawdzisz czy moc wraca.
Powrót do góry
szymekgd

Auto Maniak



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 1781
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia
Posiadane auto: Seat Toledo AFN
Piwa: 72/5
Wysłany: Sro 07 Wrz 2011, 21:14
Temat postu:

Re: ( Seat Toledo ) raz czuc kopa raz nie. i to nic z turbo.


Pewnie, wypnij wtyczke z przeplywki, komputer podstawi stala wartosc 550 i wtedy dopiero bedzie mul...Jezeli totalnie nie ma mocy to mozna tak sprawdzic, w innym przypadku tylko podmiana wchodzi w gre.
_________________
pozdr. Michal
Powrót do góry
piotrek1114

Debiutant



Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): slask
Posiadane auto: toledo 2001 tdi 110 km
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 08 Wrz 2011, 15:46
Temat postu:

Re: ( Seat Toledo ) raz czuc kopa raz nie. i to nic z turbo.


a to moze juz tak ustawil bo kiedys tak zrobilem jak kolega napisal. ale w takim razie jak Michal pisze byl by caly czas mol a to tak jak napisalem raz OK. raz nie. pozdro.
Powrót do góry
piotrek1114

Debiutant



Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): slask
Posiadane auto: toledo 2001 tdi 110 km
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 08 Wrz 2011, 15:48
Temat postu:

Re: ( Seat Toledo ) raz czuc kopa raz nie. i to nic z turbo.


a jak sprawdzic n75. to jest ten na podszybiu od turbo. asv 110kM
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Czw 08 Wrz 2011, 15:48
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
szymekgd

Auto Maniak



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 1781
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia
Posiadane auto: Seat Toledo AFN
Piwa: 72/5
Wysłany: Czw 08 Wrz 2011, 16:25
Temat postu:

Re: ( Seat Toledo ) raz czuc kopa raz nie. i to nic z turbo.


N75 najlepiej podmienic, mozesz to zrobic w obrebie samochodu: zamienic go z n18-siedzi obok n75, tylko ma czarna glowke, to ten sam typ zaworu.

Sprawdzic mozesz sprobowac tak: na wlaczonym silniku zdjac z silownika turbiny (gruchy) wezyk i palcem sprawdzic jak n75 zasysa powietrze, na biegu jalowym doladowanie jest maksymalne, wiec powinien byc duzy "cug", dla oszacowania mozesz porownac go z "cugiem" z innego miejsca, najlepiej bezposrednio z okolic pompy podcisnienia, pamietaj, ze sprawdzac musisz na szczelnym ukladzie podcisnienia, zadnej prowizorki.

Hmm..Silownik turbiny nie jest skorodowany? Mozesz dla rozruszania psiknac na trzpien wd40, do srodka tez, ale ostrozniej. W silowniku jest membrana, jezeli jest nieszczelna to turbina moze nie osiagac wymaganego doladowania.
_________________
pozdr. Michal
Powrót do góry
ernestowski

Auto Maniak



Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 506
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Seat Altea 1.9TDI 2005
Piwa: 48/0
Wysłany: Czw 08 Wrz 2011, 16:36
Temat postu:

Re: ( Seat Toledo ) raz czuc kopa raz nie. i to nic z turbo.


szymekgd napisał:

najlepiej bezposrednio z okolic pompy podcisnienia


Czy mówisz o tej samej pompie, która służy do wspomagania hamulców?
Powrót do góry
szymekgd

Auto Maniak



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 1781
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia
Posiadane auto: Seat Toledo AFN
Piwa: 72/5
Wysłany: Czw 08 Wrz 2011, 17:09
Temat postu:

Re: ( Seat Toledo ) raz czuc kopa raz nie. i to nic z turbo.


Z pompy podcisnienia, tzw. vacum, z tej pompy zasilane jest serwo hamulcow i uklad wykonawczy turbiny i zaworu recyrkulacji spalin.
_________________
pozdr. Michal
Powrót do góry
piotrek1114

Debiutant



Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): slask
Posiadane auto: toledo 2001 tdi 110 km
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 10 Wrz 2011, 18:05
Temat postu:

Re: ( Seat Toledo ) raz czuc kopa raz nie. i to nic z turbo.


ok . mam zamatowany wskaznik cisnienia doladowania. i za kazdym razem wartosci sa mniej wiecej te same. pokazuje od 0.8,5 bar do max 1.1 bar. czy takie maja byc wartosci, w asv 110. bo chyba to troche malo. jak zamienie wezyki przy n75 to jest 1.5 bar do ponad 2 bar ale 2 razy docisnie i nodfloud
Powrót do góry
szymekgd

Auto Maniak



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 1781
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia
Posiadane auto: Seat Toledo AFN
Piwa: 72/5
Wysłany: Nie 11 Wrz 2011, 09:35
Temat postu:

Re: ( Seat Toledo ) raz czuc kopa raz nie. i to nic z turbo.


ASV ma chyba max doladowanie w ok. 2000mbar? Cisn. atmosferyczne to ok. 1000mbar czyli dolad. rzeczywiste to 2000-1000=1000mbar=1bar, nic dziwnego, ze przy 1.5bara w notlauf wpada, pewnie to wartosci poza zakresem mierzenia mapsensora..Szkoda silnika...
_________________
pozdr. Michal
Powrót do góry
mcryb

Czytelnik



Dołączył: 03 Lis 2019
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gliwice
Posiadane auto: Jazz III 1.4 sport
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 22 Sty 2021, 19:18
Temat postu:

Brak mocy - inaczej


Piszę w tym temacie, bo po spedzeniu jakiś 40 min w szukajce, i przejrzeniu tematu w obu modelach, uważam , że ten zawiera najwiecej konkretów

mój Toledo to ASV+, poprawiona mapa u Aligatora w Katowicach zaraz po sprowadzeniu z zachodu.

Toledo posługuję sie od ok.8 lat, także trochę go poznałem i turbo nie raz wyciągałem. Szkoda sie pozbywać, wymiany na czas, nie stuka, nie puka.
Przez te obecne problemy, wczoraj jak oglądałem turbo, to zauważyłem że osłona na maglownicy jest peknieta, trzeba wymienić bo soli się dostanie i problem zrobi się dużo droższy, - noo dbam o niego i tyle, a do tego mam wersje zimową Tolka.

Do rzeczy:


Problem generalnie jest z brakiem mocy, jak jadę to autko słabo przyspiesza,tak mi się wydawało do dzisiaj,a okazało się po podłączeniu do kompa że turbina nie ładuje podczas jazdy, ale o dziwo podczas postoju przy dodawaniu gazu, ładuje piekne 0.9 bara, potwierdzone organoleptycznie - po ściśniciu wąż od EGR do IC pęcznieje w palcach.
Mam fachurę od tematu, ostatnio rzadziej u niego bywałem, a dzisiaj na warsztacie miał BMW ALPINA B7.
Fachowiec zrobił dziś pomiary, i stwierdził że auto podczas jazdy zachowuje się tak, jak powinno zachowywać się, kiedy na postoju go gazujesz, a na postoju, bez obciążenia, gdzie doładowanie powinno być ok.0.2 bara, łopatki pięknie sie otwierają i pompuje prawie 1.0 bar., czyli dokładnie tak, jak powinno być podczas energicznego przyspieszana.
Błedy żadne się nie pokazują, bo i w jednym i drugim przypadku, paliwo jest dawkowane jest odpowiednio do potrzeb.


Paradoksalnie o turbinie można powiedzieć - Jak jedzie to stoi, a jak stoi to jedzie


KTOŚ COŚ??
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum SEAT Forum Strona Główna -> ( Seat Toledo ) Silnik Diesel-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Seat Toledo »

Opinie o samochodach Seat Toledo - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Toledo ) Silnik Diesel-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy.


SeatIbiza

26 900

2012r.

234 100 km

mazowieckie

SeatAltea

12 900

2006r.

291 000 km

kujawsko-pomorskie

SeatIbiza

13 800

2009r.

250 000 km

pomorskie

SeatLeon

49 900

2015r.

173 000 km

śląskie

SeatMii

25 900

2015r.

78 116 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Klub Seata Ibiza   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System