jeszcze jedna sprawa z moim tolkiem, jz chodzi o to ze , jade w granicach 1.5 obr/min. sandal dochodzi do 1.9 obr/min , i czuc takie wciskanie w fotel, a czasami tak jakby niebylo tego wciskania auto przyspiesza wedlug licznika ok ale juz bez tego wciskania. i to nie zludzenie tylko tak jest. zadnych bledow nowe turbo.wezyki ok. niemam pojecia czy to przeplywka, czujnik doladowania a moze ktorys zaworek moze ktos mial to samo. z gory dzieki Piotrek a i jeszcze asv 110 km. bez modernizacji.
Re: ( Seat Toledo ) raz czuc kopa raz nie. i to nic z turbo.
Witam
Jak dla mnie to moze zacinac sie zawór N75 lub coś takiego. Jeśłi chodzi o przepływomierz to raczej cały czas by był słaby. Możesz wypiąc kostę od przepływki i sprawdzisz czy moc wraca.
Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 1781 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: Seat Toledo AFN
Piwa: 72/5
Wysłany: Sro 07 Wrz 2011, 21:14
Temat postu:
Re: ( Seat Toledo ) raz czuc kopa raz nie. i to nic z turbo.
Pewnie, wypnij wtyczke z przeplywki, komputer podstawi stala wartosc 550 i wtedy dopiero bedzie mul...Jezeli totalnie nie ma mocy to mozna tak sprawdzic, w innym przypadku tylko podmiana wchodzi w gre. _________________ pozdr. Michal
Re: ( Seat Toledo ) raz czuc kopa raz nie. i to nic z turbo.
a to moze juz tak ustawil bo kiedys tak zrobilem jak kolega napisal. ale w takim razie jak Michal pisze byl by caly czas mol a to tak jak napisalem raz OK. raz nie. pozdro.
Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 1781 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: Seat Toledo AFN
Piwa: 72/5
Wysłany: Czw 08 Wrz 2011, 16:25
Temat postu:
Re: ( Seat Toledo ) raz czuc kopa raz nie. i to nic z turbo.
N75 najlepiej podmienic, mozesz to zrobic w obrebie samochodu: zamienic go z n18-siedzi obok n75, tylko ma czarna glowke, to ten sam typ zaworu.
Sprawdzic mozesz sprobowac tak: na wlaczonym silniku zdjac z silownika turbiny (gruchy) wezyk i palcem sprawdzic jak n75 zasysa powietrze, na biegu jalowym doladowanie jest maksymalne, wiec powinien byc duzy "cug", dla oszacowania mozesz porownac go z "cugiem" z innego miejsca, najlepiej bezposrednio z okolic pompy podcisnienia, pamietaj, ze sprawdzac musisz na szczelnym ukladzie podcisnienia, zadnej prowizorki.
Hmm..Silownik turbiny nie jest skorodowany? Mozesz dla rozruszania psiknac na trzpien wd40, do srodka tez, ale ostrozniej. W silowniku jest membrana, jezeli jest nieszczelna to turbina moze nie osiagac wymaganego doladowania. _________________ pozdr. Michal
Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 1781 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: Seat Toledo AFN
Piwa: 72/5
Wysłany: Czw 08 Wrz 2011, 17:09
Temat postu:
Re: ( Seat Toledo ) raz czuc kopa raz nie. i to nic z turbo.
Z pompy podcisnienia, tzw. vacum, z tej pompy zasilane jest serwo hamulcow i uklad wykonawczy turbiny i zaworu recyrkulacji spalin. _________________ pozdr. Michal
Re: ( Seat Toledo ) raz czuc kopa raz nie. i to nic z turbo.
ok . mam zamatowany wskaznik cisnienia doladowania. i za kazdym razem wartosci sa mniej wiecej te same. pokazuje od 0.8,5 bar do max 1.1 bar. czy takie maja byc wartosci, w asv 110. bo chyba to troche malo. jak zamienie wezyki przy n75 to jest 1.5 bar do ponad 2 bar ale 2 razy docisnie i nodfloud
Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 1781 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: Seat Toledo AFN
Piwa: 72/5
Wysłany: Nie 11 Wrz 2011, 09:35
Temat postu:
Re: ( Seat Toledo ) raz czuc kopa raz nie. i to nic z turbo.
ASV ma chyba max doladowanie w ok. 2000mbar? Cisn. atmosferyczne to ok. 1000mbar czyli dolad. rzeczywiste to 2000-1000=1000mbar=1bar, nic dziwnego, ze przy 1.5bara w notlauf wpada, pewnie to wartosci poza zakresem mierzenia mapsensora..Szkoda silnika... _________________ pozdr. Michal
Dołączył: 03 Lis 2019 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gliwice Posiadane auto: Jazz III 1.4 sport
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 22 Sty 2021, 19:18
Temat postu:
Brak mocy - inaczej
Piszę w tym temacie, bo po spedzeniu jakiś 40 min w szukajce, i przejrzeniu tematu w obu modelach, uważam , że ten zawiera najwiecej konkretów
mój Toledo to ASV+, poprawiona mapa u Aligatora w Katowicach zaraz po sprowadzeniu z zachodu.
Toledo posługuję sie od ok.8 lat, także trochę go poznałem i turbo nie raz wyciągałem. Szkoda sie pozbywać, wymiany na czas, nie stuka, nie puka.
Przez te obecne problemy, wczoraj jak oglądałem turbo, to zauważyłem że osłona na maglownicy jest peknieta, trzeba wymienić bo soli się dostanie i problem zrobi się dużo droższy, - noo dbam o niego i tyle, a do tego mam wersje zimową Tolka.
Do rzeczy:
Problem generalnie jest z brakiem mocy, jak jadę to autko słabo przyspiesza,tak mi się wydawało do dzisiaj,a okazało się po podłączeniu do kompa że turbina nie ładuje podczas jazdy, ale o dziwo podczas postoju przy dodawaniu gazu, ładuje piekne 0.9 bara, potwierdzone organoleptycznie - po ściśniciu wąż od EGR do IC pęcznieje w palcach.
Mam fachurę od tematu, ostatnio rzadziej u niego bywałem, a dzisiaj na warsztacie miał BMW ALPINA B7.
Fachowiec zrobił dziś pomiary, i stwierdził że auto podczas jazdy zachowuje się tak, jak powinno zachowywać się, kiedy na postoju go gazujesz, a na postoju, bez obciążenia, gdzie doładowanie powinno być ok.0.2 bara, łopatki pięknie sie otwierają i pompuje prawie 1.0 bar., czyli dokładnie tak, jak powinno być podczas energicznego przyspieszana.
Błedy żadne się nie pokazują, bo i w jednym i drugim przypadku, paliwo jest dawkowane jest odpowiednio do potrzeb.
Paradoksalnie o turbinie można powiedzieć - Jak jedzie to stoi, a jak stoi to jedzie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Toledo ) Silnik Diesel-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.