Cześć,
po jakiś trzech tygodniach od sprawdzania oleju spotkała mnie negatywna niespodzianka. Bagnet pokazał mi bardzo niski stan oleju (poniżej granicy ząbków wyznaczających stan) więc natychmiast zrobiłem mu małą dolewkę jakiś 150ml oleju 10W40 Mobil - ze względu na małą znajomość tego silnika nie chciałem przesadzić.
Swoją drogą czy was też niesamowicie irytuje bagnet, który występuje w tym silniku (czarny kolor nie pomaga w kontroli oleju, a ząbki na nim ciężko jest prześledzić), ale wracając do tematu.
Po dolaniu oleju stwierdziłem, że odczekam, żeby sprawdzić ponownie stan, następnego dnia po przejechaniu trasy 100km wieczorem sprawdzając olej zobaczyłem, że bagnet sięga jeszcze niżej niż dnia poprzedniego... Nie mam pojęcia czy możliwe jest, że samochód znajdował się w jakimś spadku, ale na moje oko powierzchnia była w miarę równa. Skoczyło mi mocno ciśnienie i zrobiłem kolejną dolewkę jakiś 200ml i zacząłem badać co może być przyczyną. Nie widziałem żadnych wycieków pod autem, ani potów na silniku, ale zauważyłem za to przewód biegnący od wlewu oleju, że w miejscu jakby łączenia jest zapocony.
Czy ktoś z was zna taką przypadłość i może podpowiedzieć mi czy właśnie to może być przyczyną? Dołączam zdjęcia
Re: ( Seat Altea ) 1.6MPI - Dziwny ubytek oleju z silnika
Chciałem jeszcze dodać, że o dziwo na desce rozdzielczej nie pojawiła się kontrolka o niskim stanie oleju (tak, przy uruchamianiu kontrolka razem z innymi podświetla się na desce rozdzielczej). Czyżby w tych silnikach stan był gdzieś poniżej tego bagnetu? Dodam jeszcze parę informacji... Seat Altea 1.6MPI rok 2004 z instalacją LPG od grudnia Silnik nigdzie nie upocony i nie kopci, chociaż zimą może być to trudniejsze do ocenienia.
Czy miał ktoś styczność z tą kontrolką niskiego ciśnienia oleju i miał okazję zobaczyć w praktyce w jakim stanie pojawia się informacja o niskim poziomie oleju na desce rozdzielczej? Czy w ogóle w modelach z 2004 roku pojawia się ostrzeżenie na temat niskiego stanu oleju, czy tylko pali się czerwona "kontrolka ostateczna"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Altea ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.