Witam, na wstępie zaznaczę że przeszukałem forum i nie znalazłem jednoznacznej odp na mój problem.
Wiec tak.
Wyjeżdżam rano z garażu Toledo pracuje na benzynie. Wyjeżdżam na ulicę i zaczynam jechać z prędkością ok 80km/h żeby zbytnio nie forsować zimnego silnika. Po ok 4 km silnik przełącza się na LPG co by świadczyło że już ma temp. ok 30- 40 stopni bo w takiej temp ma się przełączać. Jadę dalej ok 2 - 3 km i zaczyna mi się podnosić wskazówka od temp. silnika i idzie sobie ładnie powolutku do 90st climatronic w tym czasie ustawiony na 24 st i na AUTO dmucha na jedną kreskę. Po osiągnięciu 90st climatronic przyspiesza i po jakiejś chwili dmucha już prawie na max i leci ciepłe pow. nie jakieś mega gorące ale bardzo ciepłe. I jadę sobie tak następne kilka km. i w pewnym momencie wskazówka na blacie spada do 60st w ciągu jednej sekundy. Klimatronic dalej dmucha ciepłym pow i dalej na max. Po czym po ok 1 minucie czasami dwóch temp z powrotem w ciągu sekundy podnosi się do 90st albo do 70 st żeby znów po ok 1 min dobić do 90st. Zaznaczam że ciągle jadę ze stałą prędkością. Termostat sprawdzałem wąż górny podczas nagrzewania się nagrzał tylko trochę tzn był ciepły ale nie gorący tak jak węże małego obiegu dopiero jak na blacie pokazało 90st to też zrobił się gorący i wąż dolny dopiero po pewnym czasie, więc myślę że termostat odpada.
Sprawdzałem też na climatronicu temp. i było tak że jak odpaliłem to na climatronicu pokazywało mi 0st chodził sobie powoli i przełączył sie na LPG a na wyświetlaczu było 5st więc nie wiem co o tym myśleć. Potem na blacie temp się podniosła do 90st a na wyświetlaczu powoli rosła do 90st i w miarę jej wzrostu climatronic zaczynał szybciej dmuchać ciepłym pow.
Doszło do 90 wyłączyłem i włączyłem silnik i temp na blacie spadła w jednej sek do 60 a na wyświetlaczu pokazywało 55 po czym znów sobie rosła do 90 i szybciej zaczynał pracować nawiew a na blacie sobie falowała tzn raz było 90st za chwile 60 potem 80 po chwili znów 60 i potem 90.
Mama nadzieje że coś zrozumieliście z tego co opisałem. Jak ktoś miał podobny problem albo wie co to może być to proszę o odp.
Z góry wielkie dzięki i pozdrawiam.
na 95% czujnik temperatury - bardzo awaryjna sprawa, mój mechanik stwierdził podczas wymieniania, że za rok znowu będę go wymieniał - objawy identyczne
Witam ponownie. W piątek byłem u mechanika wymienił mi czujnik temperatury - koszt czujnika + wymiana + dolanie płynu do chłodnicy to 80zł ale wszystko wróciło do normy. Teraz jest tak jak powinno być już nic nie "wariuje". Mam nadzieje że temat przyda się dla potomności.
Pozdrawiam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Toledo ) Układ chłodzenia
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.