Dołączył: 22 Wrz 2009 Posty: 55 Skąd jesteś (miejscowość / region): krzyżowice Posiadane auto: seat toledo II 1.6 SR 1999, Scenic 1.6 16V 2001
Piwa: 1/1
Wysłany: Pią 29 Paź 2010, 13:07
Temat postu:
Re: ( Seat Toledo ) Nieśmiertelne falujące obroty w 1.6 sr
Tym razem wymieniłem przepływomierz i dalej to samo. To teraz może sonde lambde...? A czytałem też że powodem falowania obrotów może być taka przyczyna jeśli pasek rozrzadu przeskoczył o jeden ząbek to też tak będzie się działo czy to możliwe ?
Dołączył: 22 Wrz 2009 Posty: 55 Skąd jesteś (miejscowość / region): krzyżowice Posiadane auto: seat toledo II 1.6 SR 1999, Scenic 1.6 16V 2001
Piwa: 1/1
Wysłany: Sro 17 Lis 2010, 20:40
Temat postu:
Re: ( Seat Toledo ) Nieśmiertelne falujące obroty w 1.6 sr
Znalazłem problem dotyczący falowaniu obrotów a mianowicie był problem z czujnikiem ciśnienia wspomagania kierownicy to on szwankował. Wypiąłem złączką z czujnika i obroty się uspokoiły a po ponownym podpięciu znowu zaczęły skakać. Tak więc problem rozwiązany-pozostaje mi jeszcze tylko wymiana czujnika. Serwis stawiał na przepustnicę ale jak widać - umiesz liczyć,licz na siebie.
pozdrawiam
Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: Seat Leon 1.6 8v 2001r.
Piwa: 1/0
Wysłany: Sob 07 Maj 2011, 12:08
Temat postu:
Re: ( Seat Toledo ) Nieśmiertelne falujące obroty w 1.6 sr
Witam !
Przepraszam za OT ale dopiero znalazłem ten artykuł w googlach.
Posiadam Leona z 2001 roku 1.6 8v.
Problem oczywiście z falującymi obrotami.
Zaczynało się spokojnie.....delikatnie spóźniona reakcja na pedał gazu, lekkie falowanie 850-900/950 zależy oraz tak jakby niedopalanie paliwa.
Poczytałem temat na forum....i zgodnie z radami pojechalem na Vaga.....i tam nic . Więc czytając dalej zasugerowałem sie czyszczeniem przepustnicy. Kupiłem środek do czyszczenia, wyczysciłem (była trochę przybrudzona) i zresetowalem kompa....i teraz dopiero się zaczęło....
falowanie 1000-1500 a czasem skoki do 2000.
Pojechałem na komputer i teraz wyskoczyło :
000 537 - Błąd Czujnika Kontroli Tlenu
Co to jest ?? Bo nie bardzo mogę znaleźć na internecie
Re: ( Seat Toledo ) Nieśmiertelne falujące obroty w 1.6 sr
Witam
Miałem ( w sumie wciąż mam) ten sam problem z falowaniem obrotów. Wymieniłem
- sondę lambda
- przepływomierz
- czujnik temperatury - mechanik uszkodził mi wtyczkę przy wymianie
- sterownik wtrysku
- termostat.
Wszystko pomagało na pewien okres. Wymieniłem przepustnicę ale to też nie pomogło. W końcu mechanik się zawziął i wyczyścił elektronikę przepustnicy i pomogło. Przynajmniej do pierwszej zimy. Sterowanie przepustnica odbywa się za pomocą trzech potencjometrów i jak dostanie się tam jakiś pyłek to zaburza wszystko. Teraz co zimę mam zabawę z falującymi mi obrotami. Ostatnio obroty są stabilne ale jest problem przy odpalaniu na zimnym silniku odpala ładnie, ale zaraz obroty spadają i silnik gaśnie, jak przytrzymam przy odpalaniu na wyższych obrotach to już nie gaśnie i wszystko jest w porządku. Mechanik zawyrokował wymianę przepustnicy, ale ja wymienię chyba tą wtyczkę od czujnika temperatury, sprawdzę przewody w kostce kompa i zobaczę odmę z rura między filtrem a przepustnicą. Wymiana przepustnicy jest ostatecznością. Jak coś się poprawi dam znać.
Dołączył: 11 Mar 2016 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lbn Posiadane auto: Leon 1.6 SR AKL
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 11 Mar 2016, 21:04
Temat postu:
Re: ( Seat Toledo ) Nieśmiertelne falujące obroty w 1.6 sr
Witajcie
Ja sam sobie zrobiłem problem z falowaniem i nie wiem czym. Przepustnicę uszczelniałem raz klejem cyjanoakrylowym i drugi raz za bardzo ją zaciąłem. Potem ten klej zdzierałem na ciepło świeczką więc czyszczenie było oraz smarowanie bo ośka zacięła. Po wszystkim faluje, ale też w tym samym czasie zmieniałem olej z 10w40 na 5w40.
Jak widać mechanicy z ASO są ciemnotą, dywagują o problemie, a nie znają zasady poszukiwania problemu rozwiązania.
Z opisów typu
"wymieniłem przepustnicę na nową i nadal falują potem następną przepustnicę i nadal falują"
oraz z rzeczy typu
"jednej nie mogą zaadaptować wymieniłem następną i też nie można zaadaptować"
że to są problemy z podłączeniem przepustnicy. Sama w sobie zawiera elektronikę, wejście na płyn (chyba temp z tego bierze).
U mnie akurat falowanie w zakresie 400-1000 z mojej winy ale też wydawać się mi może, że skoro odkręciłem przepustnicę na zapiętej wtyczce to może być problem z jej kablem lub wtyczką. Z połączeniem przepustnicy do ECU.
Jako że to mała pojemność szczelność przepustnicy ma w tym aucie znaczenie. Luz przepustnicy = źle dobrana ilość powietrza do oczekiwanej przy np dodaniu gazu czy nawet sterowaniu jałowymi obrotami. Jest w tym silniku problem także z lewym powietrzem 2 częściowy kolektor, klapki w kolektorze, parę dołączeń. Jedno z miejsc lewego powietrza było u mnie podpięcie za przepustnice do ciągu parów paliwa ze zbiornika, po uszczelnieniu od razu zmieniła się jazda.
Dołączył: 28 Mar 2015 Posty: 70 Skąd jesteś (miejscowość / region): WX Posiadane auto: BMW E87 / 120i / 2.0 16V (110kW/150KM)
Piwa: 2/1
Wysłany: Nie 13 Mar 2016, 13:53
Temat postu:
Re: ( Seat Toledo ) Nieśmiertelne falujące obroty w 1.6 sr
Bohnooze napisał:
...zmieniałem olej z 10w40 na 5w40
Gratuluję pomysłu aby zmieniać półsyntetyk na syntetyk... Za kilka tygodni/miesięcy olej rozpuści stary nagar i będą wycieki z silnika... _________________ Poproszę o piwko
Re: ( Seat Toledo ) Nieśmiertelne falujące obroty w 1.6 sr
Ja zaprzestałem walki z falującymi obrotami (2.0 FSI.)
U mnie objawiły się po wymianie świec i cewek(części zamontowane zgodnie z zaleceniami do tego modelu)
Pewnego razu autem na autostradzie zaczęło trząść, zapalony Check , system trakcji palenie na 3 cylindry.(tak wtedy myślałem).
Laweta i do mechanika, diagnoza wypadanie zapłonu raz na 1 cylindrze raz na 3 ,zależnie od podłączenia komputera.
Jeszcze na autostradzie wymieniłem 1 cewkę ale nie pomogło.
okazało się że padły co najmniej 2 cewki.
I po tej naprawie delikatnie obroty falują między 720 a 740obr/min, sprawdziłem jeszcze zębatkę na egr ale jest cała.
Teraz wożę 3 cewki w aucie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Toledo ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.