Seat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Seat Altea ) CHROBOTANIE PRZY ZMIANIE BIEGU I ZDEJMOWANIU NOGI Z GAZU


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum SEAT Forum Strona Główna -> ( Seat Altea ) Silnik Diesel-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KARLOS

Czytelnik



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 1


Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 09 Wrz 2007, 22:35
Temat postu:

CHROBOTANIE PRZY ZMIANIE BIEGU I ZDEJMOWANIU NOGI Z GAZU


MAM auto altea xl z silnikiem TDI 105KM (2007r) , auto powypadkowe - uszkodzony byl przay przod. Przy zmianie biegow przy pewnym zakresie obrotow ( (ok. 2200-2500) slychac chrobotanie w momencie wciskania sprzegla. Podobny dzwiek jest przy zdejmowaniu nogi z gazu - taki jakby cos przestawalo sie krecic i tarlo o cos zwalniajac obroty. przy dynamicznej jezdzie ( lub bardzo spokojnej ) gdy auto jest caly czas na wysokich obrotach i nie spadaja one przy zmianie biegu tego chrobotania nie ma.

Czy ktos wie co moze byc przyczyną? Powiedziano mi ze kolo dwumasowe sprzegla , bo ulega ono uszkodzeniu w czasie wypadku.

Czy ktos mial podobne problemy.

Zdaza sie tez ( rzadko) , ze przy rownej jezdzie np 110km/h na 5 biegu tak ze sie tylko lekko gazu dotyka auto na ulamek sekundy szarpnie tak jakby przestawalo ciagnac, albo nie dostalo paliwa.przy
Pomozcie
Powrót do góry
HKS333

Debiutant



Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 28
Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowieckie
Posiadane auto: SEAT Altea STYLANCE 2.0TDI 2004
Piwa: 3/0
Wysłany: Czw 24 Sty 2008, 10:58
Temat postu:

Podobny problem


Witam !!!
Mam podobny problem w Seacie Altea 2.0TDI 04, lecz dźwięk jest zbliżony do tego jaki pojawia się kiedy hamujemy na wytartych klockach (jakby jakiś metal ocierał o inny metal) i pojawia się w momencie wciśnięcia sprzęgła przed zmianą biegu np z pierwszego na drugi, z drugiego na trzeci itd przy cym stopniowo jego głosność zanika i w momencie zmiany z piątki na szóstkę jest już prawie nie słyszalny. Sytuacja jest o tyle dziwna że zjawisko to występuje tylko przy przyspieszaniu, w momencie kiedy zwalniam i redukuję biegi zjawisko to już nie występuje.
Jeśli ktoś spotkał się z podobną sytuacją i udało mu się usunąć ten problem to proszę o poradę w jaki sposób można go usunąć.
POZDRAWIAM!!!
Powrót do góry
zaksio2

Debiutant



Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 25
Skąd jesteś (miejscowość / region): Słupsk
Posiadane auto: Opel Zafira B 1.9 120KM 2007r
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 20 Lip 2008, 21:11
Temat postu:

Re: ( Seat Altea ) CHROBOTANIE PRZY ZMIANIE BIEGU I ZDEJMOWANIU NOGI Z GAZU


Mam identyczny problem jak wyżej. Mój mechanik powiedział że raczej nie jest to koło dwumasowe. bardzo prosze o odpowiedź co to może być.
Powrót do góry
tomasz_p

Debiutant



Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 46
Skąd jesteś (miejscowość / region): Dolny Śląsk
Posiadane auto: seat altea 1.9TDI 05`
Piwa: 2/0
Wysłany: Nie 20 Lip 2008, 23:56
Temat postu:

Podobny problem


Panowie a czy to stukanie występuje w czasie postoju jeżeli gwałtownie dodajecie i ujmujecie pedał gazu? Jeżeli tak proponuję wymienić właśnie koło dwumasowe. Miałem podobny problem przy przebiegu około 25000 km. Co ważne najczęściej takie stukanie występowało na rozgrzanym już silniku.
_________________
życzę powodzenia i pozdrawiam
Powrót do góry
zaksio2

Debiutant



Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 25
Skąd jesteś (miejscowość / region): Słupsk
Posiadane auto: Opel Zafira B 1.9 120KM 2007r
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 21 Lip 2008, 09:47
Temat postu:

Re: ( Seat Altea ) CHROBOTANIE PRZY ZMIANIE BIEGU I ZDEJMOWANIU NOGI Z GAZU


Na postoju nic się nie dzieje. Samochód zachowuje się dokładnie tak, jak to opisał HKS333. Z pewnością mam ten sam problem co on. Jest to jak by szuranie, tarcie. Występuje tylko przy zmianie biegów w przedziale średnich obrotów. Najgłośniej jest na niskich biegach. W miarę wbijania kolejnych biegów szuranie to słychać coraz mniej.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pon 21 Lip 2008, 09:47
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Marazzz

Dyskutant



Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 75
Skąd jesteś (miejscowość / region): ZWA/ZS
Posiadane auto: BMW E39 530dA Touring 2001r.
Piwa: 1/0
Wysłany: Pon 28 Lip 2008, 17:47
Temat postu:

Re: ( Seat Altea ) CHROBOTANIE PRZY ZMIANIE BIEGU I ZDEJMOWANIU NOGI Z GAZU


A sprawdzaliście pompę sprzęgla?Możliwe że to w niej leży przyczyna,mialem tak kiedyś w passacie B3 i objawy o których tu czytam pasują mi do trafionej pompy.
Powrót do góry
gadu-gadu
zaksio2

Debiutant



Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 25
Skąd jesteś (miejscowość / region): Słupsk
Posiadane auto: Opel Zafira B 1.9 120KM 2007r
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 28 Lip 2008, 22:11
Temat postu:

Re: ( Seat Altea ) CHROBOTANIE PRZY ZMIANIE BIEGU I ZDEJMOWANIU NOGI Z GAZU


Marazzz, napisz jak długo to się u Ciebie działo zanim coś z tym zrobiłeś. Czy musiałeś wymienić pompę, czy jest jakiś inny sposób naprawy? A może można z tym jeździć? Z góry dziękuję.
Powrót do góry
Marazzz

Dyskutant



Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 75
Skąd jesteś (miejscowość / region): ZWA/ZS
Posiadane auto: BMW E39 530dA Touring 2001r.
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 29 Lip 2008, 20:22
Temat postu:

Re: ( Seat Altea ) CHROBOTANIE PRZY ZMIANIE BIEGU I ZDEJMOWANIU NOGI Z GAZU


Nie czekalem dlugo z wizytą u mechanika więc nie potrafię powiedzieć jak dlugo można z tym jezdzić,poza tym myślę że generalnie-jak ze wszystkim-to lepiej nie czekac aż się posypie w pyl bo koszty naprawy mogą wzrosnąć wielokrotnie,gdy przy okazji takiej jazdy"na kredyt" coś jeszcze trafi szlag.
_________________
Miłośnik of Turboklekotzzz
Powrót do góry
gadu-gadu
Marazzz

Dyskutant



Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 75
Skąd jesteś (miejscowość / region): ZWA/ZS
Posiadane auto: BMW E39 530dA Touring 2001r.
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 29 Lip 2008, 20:23
Temat postu:

Re: ( Seat Altea ) CHROBOTANIE PRZY ZMIANIE BIEGU I ZDEJMOWANIU NOGI Z GAZU


A pompę wymienili mi na nową Laughing
_________________
Miłośnik of Turboklekotzzz
Powrót do góry
gadu-gadu
mmikolajczyk

Debiutant



Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 16
Skąd jesteś (miejscowość / region): wielkopolska/Gostyń
Posiadane auto: Seat Toledo 1.9 TDI 105 KM 2005
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 19 Lut 2011, 13:07
Temat postu:

Re: Podobny problem


HKS333 napisał:
Witam !!!
Mam podobny problem w Seacie Altea 2.0TDI 04, lecz dźwięk jest zbliżony do tego jaki pojawia się kiedy hamujemy na wytartych klockach (jakby jakiś metal ocierał o inny metal) i pojawia się w momencie wciśnięcia sprzęgła przed zmianą biegu np z pierwszego na drugi, z drugiego na trzeci itd przy cym stopniowo jego głosność zanika i w momencie zmiany z piątki na szóstkę jest już prawie nie słyszalny. Sytuacja jest o tyle dziwna że zjawisko to występuje tylko przy przyspieszaniu, w momencie kiedy zwalniam i redukuję biegi zjawisko to już nie występuje.
Jeśli ktoś spotkał się z podobną sytuacją i udało mu się usunąć ten problem to proszę o poradę w jaki sposób można go usunąć.
POZDRAWIAM!!!


Witamserdecznie. Mam identyczny problem w moim seacie Toledo to znaczy podczas zmiany biegów gdy wcisnę sprzegło słychać dość głośny szum (porównywalny do hamowania na zuzytych klockach ) i wyraźnie słychac jak ten dźwiek zwalnia wraz z obrotami silnika. Na biegu jałowym wciskając sprzegło nic nie słychać i nic sie nie dzieję ( jedynie czuc bardzo minimalnie drżenie pedału sprzegła, ale jeżeli podnise obroty silnika do 2000 i wtedy zaczne wciskac sprżegło ten dźwięk znów jest słyszalny. Proszę o poradę co to może tak trzeć ?
Powrót do góry
Marazzz

Dyskutant



Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 75
Skąd jesteś (miejscowość / region): ZWA/ZS
Posiadane auto: BMW E39 530dA Touring 2001r.
Piwa: 1/0
Wysłany: Sob 19 Lut 2011, 16:02
Temat postu:

Re: ( Seat Altea ) CHROBOTANIE PRZY ZMIANIE BIEGU I ZDEJMOWANIU NOGI Z GAZU


Najprawdopodobniej dwumasa się kończy i stąd te objawy. Najlepiej podjechać do (sprawdzonego) znachora żeby to potwierdzić, ale raczej nic innego w autach z grupy VAG nie daje takich objawów jak Panowie opisujecie, w autach waszego rocznika. Jeżeli mechanicy potwierdzą że to dwumasa to przy okazji zalecam wymianę sprzęgła. Pozdrawiam!
_________________
Miłośnik of Turboklekotzzz
Powrót do góry
gadu-gadu
mmikolajczyk

Debiutant



Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 16
Skąd jesteś (miejscowość / region): wielkopolska/Gostyń
Posiadane auto: Seat Toledo 1.9 TDI 105 KM 2005
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 20 Lut 2011, 13:40
Temat postu:

Re: ( Seat Altea ) CHROBOTANIE PRZY ZMIANIE BIEGU I ZDEJMOWANIU NOGI Z GAZU


Ja tez podejzewam koło dwumasowe ale nietrzęsię autem przy zapalaniu ani gaszeniu, pozatym nic nie stuka , nic nie puka przy ruszaniu czy przy przyspieszaniu tak więc nie jestem pewien. Dzięki za sugestie. Very Happy
Powrót do góry
kryniu501

Dyskutant



Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 86
Skąd jesteś (miejscowość / region): Świerzewa
Posiadane auto: Seat Altea 1.9tdi
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 20 Lut 2011, 16:32
Temat postu:

Re: ( Seat Altea ) CHROBOTANIE PRZY ZMIANIE BIEGU I ZDEJMOWANIU NOGI Z GAZU


Prawdopodobnie to turbinka tez tak mam i wiele osób się z tym boryka.
Powrót do góry
mmikolajczyk

Debiutant



Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 16
Skąd jesteś (miejscowość / region): wielkopolska/Gostyń
Posiadane auto: Seat Toledo 1.9 TDI 105 KM 2005
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 20 Lut 2011, 18:38
Temat postu:

Re: ( Seat Altea ) CHROBOTANIE PRZY ZMIANIE BIEGU I ZDEJMOWANIU NOGI Z GAZU


Gdyby turbinka to nie było by to uzależnione od wciskania sprzegła.
Ten dźwiek (tarcie , szum ) występuje tylko gdy obroty silnika są rzędu 2000 , 2500 i i wtedy wciskam sprzegło . Jest to jednoznacznie uwarunkowane wciskaniem sprzęgła , Gdy nie wciskam sprzęgła nic nie słychac , oraz gdy sprzegło wciskam przy nizszych obrotach silnika równiez nic niesłychac ,lekko czuc na pedale że cos niby trze ale szumu nie ma.
Powrót do góry
tomasz_p

Debiutant



Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 46
Skąd jesteś (miejscowość / region): Dolny Śląsk
Posiadane auto: seat altea 1.9TDI 05`
Piwa: 2/0
Wysłany: Nie 20 Lut 2011, 19:26
Temat postu:

Re: ( Seat Altea ) CHROBOTANIE PRZY ZMIANIE BIEGU I ZDEJMOWANIU NOGI Z GAZU


Witam

Analizując jeszcze raz opisywane dolegliwości wydaje mi się że w wielu z tych przypadków winę ponosi docisk sprzęgła, a to tarcie wywołuje tarcza sprzęgłowa.
_________________
życzę powodzenia i pozdrawiam
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum SEAT Forum Strona Główna -> ( Seat Altea ) Silnik Diesel-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Seat Altea »

Opinie o samochodach Seat Altea - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Altea ) Silnik Diesel-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy.


SeatIbiza

27 900

2017r.

177 000 km

pomorskie

SeatMii

26 400

2015r.

78 116 km

śląskie

SeatLeon

65 900

2017r.

87 000 km

śląskie

SeatLeon

22 900

2011r.

145 319 km

śląskie

SeatAltea XL

10 900

2007r.

346 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Klub Seata Ibiza   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System