CHROBOTANIE PRZY ZMIANIE BIEGU I ZDEJMOWANIU NOGI Z GAZU
MAM auto altea xl z silnikiem TDI 105KM (2007r) , auto powypadkowe - uszkodzony byl przay przod. Przy zmianie biegow przy pewnym zakresie obrotow ( (ok. 2200-2500) slychac chrobotanie w momencie wciskania sprzegla. Podobny dzwiek jest przy zdejmowaniu nogi z gazu - taki jakby cos przestawalo sie krecic i tarlo o cos zwalniajac obroty. przy dynamicznej jezdzie ( lub bardzo spokojnej ) gdy auto jest caly czas na wysokich obrotach i nie spadaja one przy zmianie biegu tego chrobotania nie ma.
Czy ktos wie co moze byc przyczyną? Powiedziano mi ze kolo dwumasowe sprzegla , bo ulega ono uszkodzeniu w czasie wypadku.
Czy ktos mial podobne problemy.
Zdaza sie tez ( rzadko) , ze przy rownej jezdzie np 110km/h na 5 biegu tak ze sie tylko lekko gazu dotyka auto na ulamek sekundy szarpnie tak jakby przestawalo ciagnac, albo nie dostalo paliwa.przy
Pomozcie
Witam !!!
Mam podobny problem w Seacie Altea 2.0TDI 04, lecz dźwięk jest zbliżony do tego jaki pojawia się kiedy hamujemy na wytartych klockach (jakby jakiś metal ocierał o inny metal) i pojawia się w momencie wciśnięcia sprzęgła przed zmianą biegu np z pierwszego na drugi, z drugiego na trzeci itd przy cym stopniowo jego głosność zanika i w momencie zmiany z piątki na szóstkę jest już prawie nie słyszalny. Sytuacja jest o tyle dziwna że zjawisko to występuje tylko przy przyspieszaniu, w momencie kiedy zwalniam i redukuję biegi zjawisko to już nie występuje.
Jeśli ktoś spotkał się z podobną sytuacją i udało mu się usunąć ten problem to proszę o poradę w jaki sposób można go usunąć.
POZDRAWIAM!!!
Panowie a czy to stukanie występuje w czasie postoju jeżeli gwałtownie dodajecie i ujmujecie pedał gazu? Jeżeli tak proponuję wymienić właśnie koło dwumasowe. Miałem podobny problem przy przebiegu około 25000 km. Co ważne najczęściej takie stukanie występowało na rozgrzanym już silniku. _________________ życzę powodzenia i pozdrawiam
Dołączył: 20 Lip 2008 Posty: 25 Skąd jesteś (miejscowość / region): Słupsk Posiadane auto: Opel Zafira B 1.9 120KM 2007r
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 21 Lip 2008, 09:47
Temat postu:
Re: ( Seat Altea ) CHROBOTANIE PRZY ZMIANIE BIEGU I ZDEJMOWANIU NOGI Z GAZU
Na postoju nic się nie dzieje. Samochód zachowuje się dokładnie tak, jak to opisał HKS333. Z pewnością mam ten sam problem co on. Jest to jak by szuranie, tarcie. Występuje tylko przy zmianie biegów w przedziale średnich obrotów. Najgłośniej jest na niskich biegach. W miarę wbijania kolejnych biegów szuranie to słychać coraz mniej.
Re: ( Seat Altea ) CHROBOTANIE PRZY ZMIANIE BIEGU I ZDEJMOWANIU NOGI Z GAZU
A sprawdzaliście pompę sprzęgla?Możliwe że to w niej leży przyczyna,mialem tak kiedyś w passacie B3 i objawy o których tu czytam pasują mi do trafionej pompy.
Dołączył: 20 Lip 2008 Posty: 25 Skąd jesteś (miejscowość / region): Słupsk Posiadane auto: Opel Zafira B 1.9 120KM 2007r
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 28 Lip 2008, 22:11
Temat postu:
Re: ( Seat Altea ) CHROBOTANIE PRZY ZMIANIE BIEGU I ZDEJMOWANIU NOGI Z GAZU
Marazzz, napisz jak długo to się u Ciebie działo zanim coś z tym zrobiłeś. Czy musiałeś wymienić pompę, czy jest jakiś inny sposób naprawy? A może można z tym jeździć? Z góry dziękuję.
Re: ( Seat Altea ) CHROBOTANIE PRZY ZMIANIE BIEGU I ZDEJMOWANIU NOGI Z GAZU
Nie czekalem dlugo z wizytą u mechanika więc nie potrafię powiedzieć jak dlugo można z tym jezdzić,poza tym myślę że generalnie-jak ze wszystkim-to lepiej nie czekac aż się posypie w pyl bo koszty naprawy mogą wzrosnąć wielokrotnie,gdy przy okazji takiej jazdy"na kredyt" coś jeszcze trafi szlag. _________________ Miłośnik of Turboklekotzzz
Witam !!!
Mam podobny problem w Seacie Altea 2.0TDI 04, lecz dźwięk jest zbliżony do tego jaki pojawia się kiedy hamujemy na wytartych klockach (jakby jakiś metal ocierał o inny metal) i pojawia się w momencie wciśnięcia sprzęgła przed zmianą biegu np z pierwszego na drugi, z drugiego na trzeci itd przy cym stopniowo jego głosność zanika i w momencie zmiany z piątki na szóstkę jest już prawie nie słyszalny. Sytuacja jest o tyle dziwna że zjawisko to występuje tylko przy przyspieszaniu, w momencie kiedy zwalniam i redukuję biegi zjawisko to już nie występuje.
Jeśli ktoś spotkał się z podobną sytuacją i udało mu się usunąć ten problem to proszę o poradę w jaki sposób można go usunąć.
POZDRAWIAM!!!
Witamserdecznie. Mam identyczny problem w moim seacie Toledo to znaczy podczas zmiany biegów gdy wcisnę sprzegło słychać dość głośny szum (porównywalny do hamowania na zuzytych klockach ) i wyraźnie słychac jak ten dźwiek zwalnia wraz z obrotami silnika. Na biegu jałowym wciskając sprzegło nic nie słychać i nic sie nie dzieję ( jedynie czuc bardzo minimalnie drżenie pedału sprzegła, ale jeżeli podnise obroty silnika do 2000 i wtedy zaczne wciskac sprżegło ten dźwięk znów jest słyszalny. Proszę o poradę co to może tak trzeć ?
Re: ( Seat Altea ) CHROBOTANIE PRZY ZMIANIE BIEGU I ZDEJMOWANIU NOGI Z GAZU
Najprawdopodobniej dwumasa się kończy i stąd te objawy. Najlepiej podjechać do (sprawdzonego) znachora żeby to potwierdzić, ale raczej nic innego w autach z grupy VAG nie daje takich objawów jak Panowie opisujecie, w autach waszego rocznika. Jeżeli mechanicy potwierdzą że to dwumasa to przy okazji zalecam wymianę sprzęgła. Pozdrawiam! _________________ Miłośnik of Turboklekotzzz
Re: ( Seat Altea ) CHROBOTANIE PRZY ZMIANIE BIEGU I ZDEJMOWANIU NOGI Z GAZU
Ja tez podejzewam koło dwumasowe ale nietrzęsię autem przy zapalaniu ani gaszeniu, pozatym nic nie stuka , nic nie puka przy ruszaniu czy przy przyspieszaniu tak więc nie jestem pewien. Dzięki za sugestie.
Re: ( Seat Altea ) CHROBOTANIE PRZY ZMIANIE BIEGU I ZDEJMOWANIU NOGI Z GAZU
Gdyby turbinka to nie było by to uzależnione od wciskania sprzegła.
Ten dźwiek (tarcie , szum ) występuje tylko gdy obroty silnika są rzędu 2000 , 2500 i i wtedy wciskam sprzegło . Jest to jednoznacznie uwarunkowane wciskaniem sprzęgła , Gdy nie wciskam sprzęgła nic nie słychac , oraz gdy sprzegło wciskam przy nizszych obrotach silnika równiez nic niesłychac ,lekko czuc na pedale że cos niby trze ale szumu nie ma.
Re: ( Seat Altea ) CHROBOTANIE PRZY ZMIANIE BIEGU I ZDEJMOWANIU NOGI Z GAZU
Witam
Analizując jeszcze raz opisywane dolegliwości wydaje mi się że w wielu z tych przypadków winę ponosi docisk sprzęgła, a to tarcie wywołuje tarcza sprzęgłowa. _________________ życzę powodzenia i pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Altea ) Silnik Diesel-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.