Seat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Seat Altea ) CHROBOTANIE PRZY ZMIANIE BIEGU I ZDEJMOWANIU NOGI Z GAZU


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum SEAT Forum Strona Główna -> ( Seat Altea ) Silnik Diesel-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KARLOS

Czytelnik



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 1


Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 09 Wrz 2007, 22:35
Temat postu:

CHROBOTANIE PRZY ZMIANIE BIEGU I ZDEJMOWANIU NOGI Z GAZU


MAM auto altea xl z silnikiem TDI 105KM (2007r) , auto powypadkowe - uszkodzony byl przay przod. Przy zmianie biegow przy pewnym zakresie obrotow ( (ok. 2200-2500) slychac chrobotanie w momencie wciskania sprzegla. Podobny dzwiek jest przy zdejmowaniu nogi z gazu - taki jakby cos przestawalo sie krecic i tarlo o cos zwalniajac obroty. przy dynamicznej jezdzie ( lub bardzo spokojnej ) gdy auto jest caly czas na wysokich obrotach i nie spadaja one przy zmianie biegu tego chrobotania nie ma.

Czy ktos wie co moze byc przyczyną? Powiedziano mi ze kolo dwumasowe sprzegla , bo ulega ono uszkodzeniu w czasie wypadku.

Czy ktos mial podobne problemy.

Zdaza sie tez ( rzadko) , ze przy rownej jezdzie np 110km/h na 5 biegu tak ze sie tylko lekko gazu dotyka auto na ulamek sekundy szarpnie tak jakby przestawalo ciagnac, albo nie dostalo paliwa.przy
Pomozcie
Powrót do góry
HKS333

Debiutant



Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 28
Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowieckie
Posiadane auto: SEAT Altea STYLANCE 2.0TDI 2004
Piwa: 3/0
Wysłany: Czw 24 Sty 2008, 10:58
Temat postu:

Podobny problem


Witam !!!
Mam podobny problem w Seacie Altea 2.0TDI 04, lecz dźwięk jest zbliżony do tego jaki pojawia się kiedy hamujemy na wytartych klockach (jakby jakiś metal ocierał o inny metal) i pojawia się w momencie wciśnięcia sprzęgła przed zmianą biegu np z pierwszego na drugi, z drugiego na trzeci itd przy cym stopniowo jego głosność zanika i w momencie zmiany z piątki na szóstkę jest już prawie nie słyszalny. Sytuacja jest o tyle dziwna że zjawisko to występuje tylko przy przyspieszaniu, w momencie kiedy zwalniam i redukuję biegi zjawisko to już nie występuje.
Jeśli ktoś spotkał się z podobną sytuacją i udało mu się usunąć ten problem to proszę o poradę w jaki sposób można go usunąć.
POZDRAWIAM!!!
Powrót do góry
zaksio2

Debiutant



Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 25
Skąd jesteś (miejscowość / region): Słupsk
Posiadane auto: Opel Zafira B 1.9 120KM 2007r
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 20 Lip 2008, 21:11
Temat postu:

Re: ( Seat Altea ) CHROBOTANIE PRZY ZMIANIE BIEGU I ZDEJMOWANIU NOGI Z GAZU


Mam identyczny problem jak wyżej. Mój mechanik powiedział że raczej nie jest to koło dwumasowe. bardzo prosze o odpowiedź co to może być.
Powrót do góry
tomasz_p

Debiutant



Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 46
Skąd jesteś (miejscowość / region): Dolny Śląsk
Posiadane auto: seat altea 1.9TDI 05`
Piwa: 2/0
Wysłany: Nie 20 Lip 2008, 23:56
Temat postu:

Podobny problem


Panowie a czy to stukanie występuje w czasie postoju jeżeli gwałtownie dodajecie i ujmujecie pedał gazu? Jeżeli tak proponuję wymienić właśnie koło dwumasowe. Miałem podobny problem przy przebiegu około 25000 km. Co ważne najczęściej takie stukanie występowało na rozgrzanym już silniku.
_________________
życzę powodzenia i pozdrawiam
Powrót do góry
zaksio2

Debiutant



Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 25
Skąd jesteś (miejscowość / region): Słupsk
Posiadane auto: Opel Zafira B 1.9 120KM 2007r
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 21 Lip 2008, 09:47
Temat postu:

Re: ( Seat Altea ) CHROBOTANIE PRZY ZMIANIE BIEGU I ZDEJMOWANIU NOGI Z GAZU


Na postoju nic się nie dzieje. Samochód zachowuje się dokładnie tak, jak to opisał HKS333. Z pewnością mam ten sam problem co on. Jest to jak by szuranie, tarcie. Występuje tylko przy zmianie biegów w przedziale średnich obrotów. Najgłośniej jest na niskich biegach. W miarę wbijania kolejnych biegów szuranie to słychać coraz mniej.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pon 21 Lip 2008, 09:47
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Marazzz

Dyskutant



Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 75
Skąd jesteś (miejscowość / region): ZWA/ZS
Posiadane auto: BMW E39 530dA Touring 2001r.
Piwa: 1/0
Wysłany: Pon 28 Lip 2008, 17:47
Temat postu:

Re: ( Seat Altea ) CHROBOTANIE PRZY ZMIANIE BIEGU I ZDEJMOWANIU NOGI Z GAZU


A sprawdzaliście pompę sprzęgla?Możliwe że to w niej leży przyczyna,mialem tak kiedyś w passacie B3 i objawy o których tu czytam pasują mi do trafionej pompy.
Powrót do góry
gadu-gadu
zaksio2

Debiutant



Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 25
Skąd jesteś (miejscowość / region): Słupsk
Posiadane auto: Opel Zafira B 1.9 120KM 2007r
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 28 Lip 2008, 22:11
Temat postu:

Re: ( Seat Altea ) CHROBOTANIE PRZY ZMIANIE BIEGU I ZDEJMOWANIU NOGI Z GAZU


Marazzz, napisz jak długo to się u Ciebie działo zanim coś z tym zrobiłeś. Czy musiałeś wymienić pompę, czy jest jakiś inny sposób naprawy? A może można z tym jeździć? Z góry dziękuję.
Powrót do góry
Marazzz

Dyskutant



Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 75
Skąd jesteś (miejscowość / region): ZWA/ZS
Posiadane auto: BMW E39 530dA Touring 2001r.
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 29 Lip 2008, 20:22
Temat postu:

Re: ( Seat Altea ) CHROBOTANIE PRZY ZMIANIE BIEGU I ZDEJMOWANIU NOGI Z GAZU


Nie czekalem dlugo z wizytą u mechanika więc nie potrafię powiedzieć jak dlugo można z tym jezdzić,poza tym myślę że generalnie-jak ze wszystkim-to lepiej nie czekac aż się posypie w pyl bo koszty naprawy mogą wzrosnąć wielokrotnie,gdy przy okazji takiej jazdy"na kredyt" coś jeszcze trafi szlag.
_________________
Miłośnik of Turboklekotzzz
Powrót do góry
gadu-gadu
Marazzz

Dyskutant



Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 75
Skąd jesteś (miejscowość / region): ZWA/ZS
Posiadane auto: BMW E39 530dA Touring 2001r.
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 29 Lip 2008, 20:23
Temat postu:

Re: ( Seat Altea ) CHROBOTANIE PRZY ZMIANIE BIEGU I ZDEJMOWANIU NOGI Z GAZU


A pompę wymienili mi na nową Laughing
_________________
Miłośnik of Turboklekotzzz
Powrót do góry
gadu-gadu
mmikolajczyk

Debiutant



Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 16
Skąd jesteś (miejscowość / region): wielkopolska/Gostyń
Posiadane auto: Seat Toledo 1.9 TDI 105 KM 2005
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 19 Lut 2011, 13:07
Temat postu:

Re: Podobny problem


HKS333 napisał:
Witam !!!
Mam podobny problem w Seacie Altea 2.0TDI 04, lecz dźwięk jest zbliżony do tego jaki pojawia się kiedy hamujemy na wytartych klockach (jakby jakiś metal ocierał o inny metal) i pojawia się w momencie wciśnięcia sprzęgła przed zmianą biegu np z pierwszego na drugi, z drugiego na trzeci itd przy cym stopniowo jego głosność zanika i w momencie zmiany z piątki na szóstkę jest już prawie nie słyszalny. Sytuacja jest o tyle dziwna że zjawisko to występuje tylko przy przyspieszaniu, w momencie kiedy zwalniam i redukuję biegi zjawisko to już nie występuje.
Jeśli ktoś spotkał się z podobną sytuacją i udało mu się usunąć ten problem to proszę o poradę w jaki sposób można go usunąć.
POZDRAWIAM!!!


Witamserdecznie. Mam identyczny problem w moim seacie Toledo to znaczy podczas zmiany biegów gdy wcisnę sprzegło słychać dość głośny szum (porównywalny do hamowania na zuzytych klockach ) i wyraźnie słychac jak ten dźwiek zwalnia wraz z obrotami silnika. Na biegu jałowym wciskając sprzegło nic nie słychać i nic sie nie dzieję ( jedynie czuc bardzo minimalnie drżenie pedału sprzegła, ale jeżeli podnise obroty silnika do 2000 i wtedy zaczne wciskac sprżegło ten dźwięk znów jest słyszalny. Proszę o poradę co to może tak trzeć ?
Powrót do góry
Marazzz

Dyskutant



Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 75
Skąd jesteś (miejscowość / region): ZWA/ZS
Posiadane auto: BMW E39 530dA Touring 2001r.
Piwa: 1/0
Wysłany: Sob 19 Lut 2011, 16:02
Temat postu:

Re: ( Seat Altea ) CHROBOTANIE PRZY ZMIANIE BIEGU I ZDEJMOWANIU NOGI Z GAZU


Najprawdopodobniej dwumasa się kończy i stąd te objawy. Najlepiej podjechać do (sprawdzonego) znachora żeby to potwierdzić, ale raczej nic innego w autach z grupy VAG nie daje takich objawów jak Panowie opisujecie, w autach waszego rocznika. Jeżeli mechanicy potwierdzą że to dwumasa to przy okazji zalecam wymianę sprzęgła. Pozdrawiam!
_________________
Miłośnik of Turboklekotzzz
Powrót do góry
gadu-gadu
mmikolajczyk

Debiutant



Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 16
Skąd jesteś (miejscowość / region): wielkopolska/Gostyń
Posiadane auto: Seat Toledo 1.9 TDI 105 KM 2005
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 20 Lut 2011, 13:40
Temat postu:

Re: ( Seat Altea ) CHROBOTANIE PRZY ZMIANIE BIEGU I ZDEJMOWANIU NOGI Z GAZU


Ja tez podejzewam koło dwumasowe ale nietrzęsię autem przy zapalaniu ani gaszeniu, pozatym nic nie stuka , nic nie puka przy ruszaniu czy przy przyspieszaniu tak więc nie jestem pewien. Dzięki za sugestie. Very Happy
Powrót do góry
kryniu501

Dyskutant



Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 86
Skąd jesteś (miejscowość / region): Świerzewa
Posiadane auto: Seat Altea 1.9tdi
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 20 Lut 2011, 16:32
Temat postu:

Re: ( Seat Altea ) CHROBOTANIE PRZY ZMIANIE BIEGU I ZDEJMOWANIU NOGI Z GAZU


Prawdopodobnie to turbinka tez tak mam i wiele osób się z tym boryka.
Powrót do góry
mmikolajczyk

Debiutant



Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 16
Skąd jesteś (miejscowość / region): wielkopolska/Gostyń
Posiadane auto: Seat Toledo 1.9 TDI 105 KM 2005
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 20 Lut 2011, 18:38
Temat postu:

Re: ( Seat Altea ) CHROBOTANIE PRZY ZMIANIE BIEGU I ZDEJMOWANIU NOGI Z GAZU


Gdyby turbinka to nie było by to uzależnione od wciskania sprzegła.
Ten dźwiek (tarcie , szum ) występuje tylko gdy obroty silnika są rzędu 2000 , 2500 i i wtedy wciskam sprzegło . Jest to jednoznacznie uwarunkowane wciskaniem sprzęgła , Gdy nie wciskam sprzęgła nic nie słychac , oraz gdy sprzegło wciskam przy nizszych obrotach silnika równiez nic niesłychac ,lekko czuc na pedale że cos niby trze ale szumu nie ma.
Powrót do góry
tomasz_p

Debiutant



Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 46
Skąd jesteś (miejscowość / region): Dolny Śląsk
Posiadane auto: seat altea 1.9TDI 05`
Piwa: 2/0
Wysłany: Nie 20 Lut 2011, 19:26
Temat postu:

Re: ( Seat Altea ) CHROBOTANIE PRZY ZMIANIE BIEGU I ZDEJMOWANIU NOGI Z GAZU


Witam

Analizując jeszcze raz opisywane dolegliwości wydaje mi się że w wielu z tych przypadków winę ponosi docisk sprzęgła, a to tarcie wywołuje tarcza sprzęgłowa.
_________________
życzę powodzenia i pozdrawiam
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum SEAT Forum Strona Główna -> ( Seat Altea ) Silnik Diesel-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Seat Altea »

Opinie o samochodach Seat Altea - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Altea ) Silnik Diesel-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy.


SeatLeon

25 000

2009r.

190 000 km

śląskie

SeatMii

17 999

2013r.

206 000 km

warmińsko-mazurskie

SeatLeon

62 300

2015r.

143 618 km

podkarpackie

SeatLeon

18 999

2007r.

208 000 km

warmińsko-mazurskie

SeatAltea XL

25 900

2011r.

170 425 km

warmińsko-mazurskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Klub Seata Ibiza   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System