Dołączył: 20 Mar 2009 Posty: 329 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Chrysler Town & Country 3.8 Touring '05 + Seat Ibiza 1.4 '01
Piwa: 7/1
Wysłany: Nie 05 Kwi 2009, 22:03
Temat postu:
notlauf - chyba
Witam,
mam 2 objawy:
1) Po wlaczeniu na zimno przez pierwsze 2 minuty nie mam w ogole mocy
2) Wczoraj wyprzedzalem TIRa i troche wdusilem na 4 biegu. Po calej operacji auto stracilo moc... Po jakims czasie zdecydowalem sie zatrzymac i wylaczyc auto. Po 5 minutach wszystko bylo dobrze - moc wrocila.
Co do 2) to doczytalem tu na forum, ze to moze byc tzw notlauf, ale nie wiem czy 1) to tez to samo. No i poza tym sam nie mam ochoty sie w to bawic, wiec chcialbym prosic kogos o info gdzie we Wroclawiu (okolicach) moge to jakos naprawic i czy to droga impreza? Silnik: 1.9TDI 115KM. _________________ 1qa2ws
-----------------
Chrysler Town & Country '05 3.8 Touring
Seat Alhambra '04 1.9TDI
Seat Ibiza '01 1.4
Ford Mondeo '97 1.8TD
Ford Contour '96 2.0
Peugeot 306 '96 1.9 XRDT
Citroen AX '92 1.4D
1) Po wlaczeniu na zimno przez pierwsze 2 minuty nie mam w ogole mocy
2) Wczoraj wyprzedzalem TIRa i troche wdusilem na 4 biegu. Po calej operacji auto stracilo moc... Po jakims czasie zdecydowalem sie zatrzymac i wylaczyc auto. Po 5 minutach wszystko bylo dobrze - moc wrocila.
Co do 2) to doczytalem tu na forum, ze to moze byc tzw notlauf, ale nie wiem czy 1) to tez to samo. No i poza tym sam nie mam ochoty sie w to bawic, wiec chcialbym prosic kogos o info gdzie we Wroclawiu (okolicach) moge to jakos naprawic i czy to droga impreza? Silnik: 1.9TDI 115KM.
Masz problem najprawdopodobniej z turbiną, zatarte w niej kierownice, przez PSJ / [cenzura]/, czasami ale żadko przepływomierz lub zaworek N75.
Musisz porządnie przegonić auto na autostadzie tak min ze 150 przez min 15 min, to może przedrze i oczysci turbinę z nagaru, mozesz tez jak cxiuężko chodzi, próbować rozruszać sztangę turbiny. a jak nie to czyszczenie turbawki.
No i obracaj silnikiem jak trzeba, to TDI.
Pozdr. _________________ Serwis ogrzewań i dogrzewaczy; Webasto i Eberspacher. TEL. 601052155.
Dołączył: 20 Mar 2009 Posty: 329 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Chrysler Town & Country 3.8 Touring '05 + Seat Ibiza 1.4 '01
Piwa: 7/1
Wysłany: Sro 08 Kwi 2009, 08:14
Temat postu:
Re: ( Seat Alhambra ) notlauf - chyba
Hej,
dzieki za odpowiedz. Co masz na mysli piszac PSJ i co oznacza nie PSJ? Czy to faktycznie trzeba smigac 150km/h, czy wystarczy na wyzszych (jak wysokich) obrotach na nizszych biegach? Jakos nie mam w sumie jak przesmigac na autostradzie... _________________ 1qa2ws
-----------------
Chrysler Town & Country '05 3.8 Touring
Seat Alhambra '04 1.9TDI
Seat Ibiza '01 1.4
Ford Mondeo '97 1.8TD
Ford Contour '96 2.0
Peugeot 306 '96 1.9 XRDT
Citroen AX '92 1.4D
Dołączył: 01 Paź 2008 Posty: 1381 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: BMW E91 318D 2009
Piwa: 35/2
Wysłany: Sro 08 Kwi 2009, 08:24
Temat postu:
Re: ( Seat Alhambra ) notlauf - chyba
PSJ-Piz.....ty Styl Jazdy
Kręć silnik do 3tys przy zmianie biegów(oczywiście jak się już rozgrzeje) i tak jak kolega pisze,przegoń auto na autostradzie.
Dobrze jest też zrobić tak: na 3 biegu gaz do 3,5tys obr i odpuszczamy do 2tys,potem znowu do 3,5tys i odpuszczamy do 2tys. I tak kilkanaście razy. Pozwoli to rozruszać się kierownicom w turbinie.
Dołączył: 20 Mar 2009 Posty: 329 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Chrysler Town & Country 3.8 Touring '05 + Seat Ibiza 1.4 '01
Piwa: 7/1
Wysłany: Sro 08 Kwi 2009, 14:30
Temat postu:
Re: ( Seat Alhambra ) notlauf - chyba
Co takiego ciekawego dzieje sie przy gonieniu auta autostrada 150km/h (obroty z tego co pamietam ok 3tys) od jechania z takimi obrotami na np 3 biegu i predkosc jest wtedy troche mniejsza? _________________ 1qa2ws
-----------------
Chrysler Town & Country '05 3.8 Touring
Seat Alhambra '04 1.9TDI
Seat Ibiza '01 1.4
Ford Mondeo '97 1.8TD
Ford Contour '96 2.0
Peugeot 306 '96 1.9 XRDT
Citroen AX '92 1.4D
Co takiego ciekawego dzieje sie przy gonieniu auta autostrada 150km/h (obroty z tego co pamietam ok 3tys) od jechania z takimi obrotami na np 3 biegu i predkosc jest wtedy troche mniejsza?
Musiał bym ci robic wykład, nie mam czasu.
A wiesz dlaczego w silnikach w bezyna, mają być świece koloru kawa z mlekiem???
Jak smigasz taką wiekszą szybkością, to wysilasz silonik i własnie chodzi tu o zasadę długiego ognia z silnika do kolektora wydechowego. przez turbinę, Turbina przy wysiłku silnika, jak gonisz!!!!, może nie grzeje sie do czerwoności ale osiąga po jakimś czasie juz takę temperaturę, ze zgomadzona tam sadza i ten cały syf, nagar zaczyna sie spalać czy odrywać od goracych elementów i obudowy turbiny, zaczyna sie ona saomoczyszczać i o to nam chodzi. Tak jak swiece w benzyniaku, a jak bedziesz dusił, silnik na małych obrotach i to jeszcze zimny to sadza [cenzura] ci turbinę no i katalizator, A zapomniałem dodać ze przy takiej 'dobrej' jezdzie przeczyszcza sie też właśnie katalizator. /bo długi ogień i temperatura/. Mam gdzieś nawet o tym filmiki i rysunki z rozkładem temperatur. Jak obracasz silnik nawet na wysokich obrotach bez pbciązania to klapa, musi byc obciązony, wtedy ogień z cylindrów, wydłuza sie nawet kilkakrotnie, wiesz przecież ze silnika TDI nie mozna gasić od razu po zjechaniu z autostady, bo trzeba wychłodzić wczesniej turbinę!!!!!
Takie obracanie silnika nawet na wysokich obrotach na 3-4-biegu, jak tam ktoś pisze to NIC nie da, silnik musi być obciążony najwyzszym biegiem i gaz prawie do dechy, no i dłuzszy czas na nagrzanie, wtedy wydrze i przepali syf z turbiny. Albo na hamowni, tez ten efekt osiągnie.
Jednak się rozpisałem.....
Pozdr. _________________ Serwis ogrzewań i dogrzewaczy; Webasto i Eberspacher. TEL. 601052155.
Ostatnio zmieniony przez Sztefano dnia Sro 08 Kwi 2009, 21:36, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2009 Posty: 329 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Chrysler Town & Country 3.8 Touring '05 + Seat Ibiza 1.4 '01
Piwa: 7/1
Wysłany: Sro 08 Kwi 2009, 21:34
Temat postu:
Re: ( Seat Alhambra ) notlauf - chyba
Rozumiem, czyli musze jednak na autobana sie wybrac i szosteczka i pedal do podlogi... Mam nadzieje, ze mandatu nie zaplace _________________ 1qa2ws
-----------------
Chrysler Town & Country '05 3.8 Touring
Seat Alhambra '04 1.9TDI
Seat Ibiza '01 1.4
Ford Mondeo '97 1.8TD
Ford Contour '96 2.0
Peugeot 306 '96 1.9 XRDT
Citroen AX '92 1.4D
Wczesniej trzeba obejzeć drogę, czy można tam pobujać i czy bezpieczna od misiów i fotoradarów.. _________________ Serwis ogrzewań i dogrzewaczy; Webasto i Eberspacher. TEL. 601052155.
Dołączył: 20 Mar 2009 Posty: 329 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Chrysler Town & Country 3.8 Touring '05 + Seat Ibiza 1.4 '01
Piwa: 7/1
Wysłany: Czw 09 Kwi 2009, 10:56
Temat postu:
Re: ( Seat Alhambra ) notlauf - chyba
Dzisiaj test po miescie:
1) 1-szy bieg - do 3.5tys obrotow - OK
2) 2-gi bieg - do 3.5tys obrotow - OK
3) 3-ci bieg - do 3.5tys obrotow - OK
4) 4-ty bieg - d0 3tys obrotow - NOTLAUF
Wystarczylo wylaczyc silnik (nawet podczas jazdy) i wlaczyc po 5 sekundach i wrocilo do normy. Warto w takim wypadku jechac na autostrade, czy to jednak cos powazniejszego i od razu do mechanika? _________________ 1qa2ws
-----------------
Chrysler Town & Country '05 3.8 Touring
Seat Alhambra '04 1.9TDI
Seat Ibiza '01 1.4
Ford Mondeo '97 1.8TD
Ford Contour '96 2.0
Peugeot 306 '96 1.9 XRDT
Citroen AX '92 1.4D
Dołączył: 01 Paź 2008 Posty: 1381 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: BMW E91 318D 2009
Piwa: 35/2
Wysłany: Czw 09 Kwi 2009, 13:14
Temat postu:
Re: ( Seat Alhambra ) notlauf - chyba
Jedź do Dynosoftu i tam Ci pomogą raz a dobrze.
Jak masz zapieczone kierownice to jazda autostradą nie pomoże.Trzeba spróbować rozruszać kierownice,a jak to nie pomoże to tylko czyszczenie turbiny.
Pozatym dłuższa jazda z max prędkością nie jest wskazana dla silnika diesla.
Jedź do Dynosoftu i tam Ci pomogą raz a dobrze.
Jak masz zapieczone kierownice to jazda autostradą nie pomoże.Trzeba spróbować rozruszać kierownice,a jak to nie pomoże to tylko czyszczenie turbiny.
Pozatym dłuższa jazda z max prędkością nie jest wskazana dla silnika diesla.
BZDURA! _________________ Serwis ogrzewań i dogrzewaczy; Webasto i Eberspacher. TEL. 601052155.
Dołączył: 20 Mar 2009 Posty: 329 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Chrysler Town & Country 3.8 Touring '05 + Seat Ibiza 1.4 '01
Piwa: 7/1
Wysłany: Pią 10 Kwi 2009, 09:36
Temat postu:
Re: ( Seat Alhambra ) notlauf - chyba
Co jest bzdura:
1) Jechac na diagnostyke do DynoSoftu
2) Rozruszanie kierownic
3) Jazda z max predkoscia?
A tak na marginesie - czy tylko jeden warsztat we Wroclawiu (okolicach) dobrze diagnozuje i rozwiazuje problemy? Bo z tego co tu czytam, to na wszystkie bolaczki DynoSoft... _________________ 1qa2ws
-----------------
Chrysler Town & Country '05 3.8 Touring
Seat Alhambra '04 1.9TDI
Seat Ibiza '01 1.4
Ford Mondeo '97 1.8TD
Ford Contour '96 2.0
Peugeot 306 '96 1.9 XRDT
Citroen AX '92 1.4D
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Alhambra ) Silnik Diesel-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.