Dołączył: 20 Mar 2009 Posty: 329 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Chrysler Town & Country 3.8 Touring '05 + Seat Ibiza 1.4 '01
Piwa: 7/1
Wysłany: Sro 22 Kwi 2009, 21:15
Temat postu:
Re: ( Seat Alhambra ) notlauf - chyba
Dzisiaj bylem na diagnozie w Dynosoft. Koles faktycznie sprawia wrazenie, ze zna sie na tym co mowi. Po diagnozie - zapieczone kierownice i turbina do czyszczenia (umowilem sie na czyszczenie w poniedzialek).
Co ciekawe - koles powiedzial, ze jak jest ten problem, to nie nalezy przypadkiem krecic auta na wysokie oborty, bo grozi to calkowitym padem turbiny (ponoc za wysokie cisnienie sie tam robi). No a jak juz jest dobrze, to krecic mozna, a nawet trzeba - co najmniej raz dziennie.
A przy okazji sprawdzil mi faktyczny przebieg (gdzies z jakiegos modulu w silniku, czy cos tam) i sprawdzil mi pompowtryski - wszystko w jak najlepszym porzadku, wiec tyle dobrze
Po czyszczeniu turbawki w poniedzialek dam znac, jak autko jezdzi _________________ 1qa2ws
-----------------
Chrysler Town & Country '05 3.8 Touring
Seat Alhambra '04 1.9TDI
Seat Ibiza '01 1.4
Ford Mondeo '97 1.8TD
Ford Contour '96 2.0
Peugeot 306 '96 1.9 XRDT
Citroen AX '92 1.4D
Dołączył: 19 Kwi 2009 Posty: 94 Skąd jesteś (miejscowość / region): uk Posiadane auto: alhambra 19tdi ahu 99r
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 22 Kwi 2009, 21:32
Temat postu:
Re: ( Seat Alhambra ) notlauf - chyba
zatarta turbina czy ktos wie ile ona ma obrotow proponoje srodek do czyszczenia zaworow sa na karzdym cpn przy 150 km/h to jakies 4 tys a jak sie boisz predkosci to polecam 3 bieg i kilka gurek zrobia robote ale co predkosc robi to nie powiem polecam moje autko potrafilo 500 km na zamknietym liczniku w 7 osob ale nigdy nie wiedzialem ile pali bo mnie to zbytnio nie interesowalo
Dołączył: 14 Kwi 2008 Posty: 1888 Skąd jesteś (miejscowość / region): RSR Posiadane auto: AUDI TDI 1Z
Piwa: 70/0
Wysłany: Czw 23 Kwi 2009, 09:49
Temat postu:
Re: ( Seat Alhambra ) notlauf - chyba
pluto napisał:
zatarta turbina czy ktos wie ile ona ma obrotow proponoje srodek do czyszczenia zaworow sa na karzdym cpn przy 150 km/h to jakies 4 tys a jak sie boisz predkosci to polecam 3 bieg i kilka gurek zrobia robote ale co predkosc robi to nie powiem polecam moje autko potrafilo 500 km na zamknietym liczniku w 7 osob ale nigdy nie wiedzialem ile pali bo mnie to zbytnio nie interesowalo
Ten środek to gdzie zapodałeś że przeczyściło turbine?
Dołączył: 20 Mar 2009 Posty: 329 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Chrysler Town & Country 3.8 Touring '05 + Seat Ibiza 1.4 '01
Piwa: 7/1
Wysłany: Pon 27 Kwi 2009, 22:37
Temat postu:
Re: ( Seat Alhambra ) notlauf - chyba
Turbinka przeczyszczona - autko chodzi jakos fajniej. Byly zapieczone kierownice... Mam nadzieje, ze nie spotka mnie to po raz kolejny... _________________ 1qa2ws
-----------------
Chrysler Town & Country '05 3.8 Touring
Seat Alhambra '04 1.9TDI
Seat Ibiza '01 1.4
Ford Mondeo '97 1.8TD
Ford Contour '96 2.0
Peugeot 306 '96 1.9 XRDT
Citroen AX '92 1.4D
Dołączył: 19 Kwi 2009 Posty: 94 Skąd jesteś (miejscowość / region): uk Posiadane auto: alhambra 19tdi ahu 99r
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 27 Kwi 2009, 23:24
Temat postu:
Re: ( Seat Alhambra ) notlauf - chyba
z tego co wiem to do paliwa moj kumpel tez mial problem z turbo w astrze i wlasnie przez miesiac dolewal taki srodek i przeszlo tylko on nigdy nie zaloje gazu sandal prawie zawsze w podlodze:twisted:
Dołączył: 23 Sie 2011 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec Posiadane auto: Seat Leon 1,9 TDI 110
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 23 Sie 2011, 17:09
Temat postu:
Re: ( Seat Alhambra ) notlauf - chyba
Witam, ostatnio kupilem seata leona 1,9 TDI 110 km 2002 i też mam problem z mocą. Ktoś już w tym temacie napisał że należy przejachać autkiem 150 km/h przez dłuższy czas ale mój samochód jedzie tylko 140 km/h i to jest maksymalna prędkość. Jak sie depnie gazu na biegu jałowym to kopci na niebiesko. Przy 2500-2700 obrotów jest odczuwalne takie szarpnięcie jakby było odcięcie paliwa.
Ale już byłem na teście komputerowym, powiedzieli mi że jest zatarta turbina i koszt regeneracji tej turbiny to 1800 zł + 350 zł montaż demontaż autoryzowany serwis skody audi seata i vw.
Pozdrawiam
Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 1781 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: Seat Toledo AFN
Piwa: 72/5
Wysłany: Wto 23 Sie 2011, 19:52
Temat postu:
Re: ( Seat Alhambra ) notlauf - chyba
Piwko83 napisał:
Witam, ostatnio kupilem seata leona 1,9 TDI 110 km 2002 i też mam problem z mocą. Ktoś już w tym temacie napisał że należy przejachać autkiem 150 km/h przez dłuższy czas ale mój samochód jedzie tylko 140 km/h i to jest maksymalna prędkość.
Zabobony, wazne sa wysokie obroty, zeby n75 caly zakres przelecial, a nie predkosc i pomaga to tylko przy mniejszym zabrudzeniu.
Piwko83 napisał:
Jak sie depnie gazu na biegu jałowym to kopci na niebiesko. Przy 2500-2700 obrotów jest odczuwalne takie szarpnięcie jakby było odcięcie paliwa.
Silnik pali Ci olej, albo z odmy, albo uszczelniacze turbiny puszczaja, w skrajnym przypadku nawet mozesz miec uszczelke pod glowica do wymiany, wiec z "notlaufem' nie ma to nic wspolnego.
Piwko83 napisał:
Ale już byłem na teście komputerowym, powiedzieli mi że jest zatarta turbina i koszt regeneracji tej turbiny to 1800 zł + 350 zł montaż demontaż autoryzowany serwis skody audi seata i vw.
Pozdrawiam
Powiem tak: czyszczenie kierownic to ok. 450zl za calosc, nowa-regenerowana turbina to ok. 1300zl + 200zl wymiana, ceny z trojmiasta, dales sie skroic, a to moze byc dopiero poczatek _________________ pozdr. Michal
Dołączył: 23 Sie 2011 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec Posiadane auto: Seat Leon 1,9 TDI 110
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 04 Wrz 2011, 18:59
Temat postu:
Re: ( Seat Alhambra ) notlauf - chyba
Samochód odebrałem okazało sie że oprócz regeneracji turbiny jeszcze trzeba było wymienić czujnik temperatury i wirnik, który już był tak zuzyty ze jeszcze troche i mógł wpaść do silnika Tak mi powiedział mechanik. Teraz jest wyraźna poprawa samochód lepiej sie zbiera ale ostatnio jak jechałem to znowu przy 120 km/h to samo szarpnięcie i spadek mocy i jeszcze oprócz tego w momencie kiedy było to szarpnięcie zapaliła sie kontrolka od TCS. Czy to może mieć jakiś związek ze spadkiem mocy? co może być jeszcze tego przyczyną? Turbina zregenerowana zawór n75 nowy
Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 1781 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: Seat Toledo AFN
Piwa: 72/5
Wysłany: Wto 06 Wrz 2011, 11:52
Temat postu:
Re: ( Seat Alhambra ) notlauf - chyba
Powtarza sie notlauf czy byl to jednorazowy przypadek? Moze turbina po regeneracji ma zle ustawiona sztange silownika? Zrob logi i bedziesz wiedzial co jest/bylo powodem trybu awaryjnego. _________________ pozdr. Michal
Dołączył: 23 Sie 2011 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec Posiadane auto: Seat Leon 1,9 TDI 110
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 06 Wrz 2011, 15:05
Temat postu:
Re: ( Seat Alhambra ) notlauf - chyba
Powtarza sie zawsze przy 120 km/h i odrazu zapala sie TCS. Udaje sie go jeszcze do 140km/h rozpędzić ale cały czas szarpie. Dopireo po zgaszeniu silnkika TCS gaśnie ale po osiądnięciu 120 znowu wszystko tak samo.
Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 1781 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: Seat Toledo AFN
Piwa: 72/5
Wysłany: Wto 06 Wrz 2011, 20:31
Temat postu:
Re: ( Seat Alhambra ) notlauf - chyba
Kontrolka TCS nie pasuje do notlaufa...Podlacz vaga i sprawdz czy nie wywali bledow czujnikow trakcji, abs'u (podobno z nich tcs korzysta). Kiedys przeczytalem, ze kontrolka TCS moze miec zwiazek z uszkodzeniem sterownika, rozlacz akumulator, jezeli nie pomoze to zczytaj bledy. _________________ pozdr. Michal
Dołączył: 23 Sie 2011 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec Posiadane auto: Seat Leon 1,9 TDI 110
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 07 Wrz 2011, 16:45
Temat postu:
Re: ( Seat Alhambra ) notlauf - chyba
Byłem dzisiaj w serwisie podpieli przy mnie auto do kompa i wyskoczył błąd z początku wtrysku i że samochód musi zostać u nich bo potrzebują całego dnia żeby to wszystko posprawdzać. Już byłem w tym serwisie i zostawiłem u nich 2500zł a teraz znowu coś innego wymyślili. Co to za błąd z początku wtrysku? To znaczy ze pompa moze być do wymiany? Jeszcze coś mi wspominali o rozrządzie ale rozrząd był niedawno wymieniany. Najpóźniej w poniedziałek mają do mnie dzwonić to napisze w tym temacie co i jak.
Pozdrawiam
Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 1781 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: Seat Toledo AFN
Piwa: 72/5
Wysłany: Sro 07 Wrz 2011, 21:30
Temat postu:
Re: ( Seat Alhambra ) notlauf - chyba
Nie spotkalem sie z tym bledem. Po wymianie rozrzadu przewaznie trzeba skorygowac wartosc kata wtrysku, powinien oscylowac w ok. 51st., zaleca sie go ciut przyspieszyc, tak do 60st., kat reguluje sie przestawiajac pompe wtryskowa, koszt ok. 100-150zl, roboty na 10 min. (przerabialem to). Jezeli kat jest nie prawidlowy to auto zle zapala w zimie, moze kopcic, silnik inaczej pracuje, ale musi byc naprawde przestawony, zeby byly wieksze problemy. Gorzej sprawa moze wygladac jezeli faktycznie jest to blad zwiazany z pompa, a raczej nastawnikiem, jezeli jest potencjometryczny to lubia osadzac sie w nim opilki i przeklamuje wartosci podawane z ecu do pompy..Pamietasz nr bledow? _________________ pozdr. Michal
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Alhambra ) Silnik Diesel-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.