Rozdziewiczam dział Toledo !!!!!!!!
Posiadam Toledo II 1.6 benz. r.1999 przebieg 64 tys.
Od jakiegoś czasu falują mi obroty na zimnym silniku. Początkowo tylko na zimnym ale teraz również na rozgrzanym i o ile wcześniej tylko falowały to teraz w miarę upływu czasu samochód potrafi zgasnąć.
Podobno to silnik krokowy, który trzeba rozkręcić i przeczyścić. Ale Jak?
I gdzie to jest ? Posiada ktoś jakąś instrukcję ze zdjęciami .
I jeszcze po drugie. To nie musi być silnik krokowy. Ma ktoś jakieś propozycje?
Pozdrawiam i liczę na odzew!!!!!
PS. Dla niedowiarków w kwestii przebiegu . Auto nie jest od dziadka javascript:emoticon('') z Niemiec tylko kupione w RP w salonie przez moich rodziców.
zwykle w takiej sytuacji pierwsza rzecza jest wyczyszczenie przepustnicy i ewentualna jej adaptacja. jesli to nie pomaga to podejrzenie pada na silnik krokowy, ktory trzeba raczej wymienic w calosci - a jest to drozsza zabawa niz czyszczenie przepustnicy.
Witam...
NIe jestem fachowcem w tych sprawach ,ale miałem podobny problem z falującymi obrotami silnika, czy to zimny czy też ciepły...
Wszyscy dopatrywali sie problemów z silnikiem krokowym...
A to bzdura, problemik okazał sie banalny, mianowicie jest coś takiego jak czujnik położenia przepustnicy.!!!
Nie potrafię fachowo wytłumaczyć złożoności tematu, ale powiem tak,
Działa to coś na zasadzie potencjometru sówakowego...Jest w tym czujniku spiralka( zmieniając położenie przepustnicy,zmienia się rezystancja na sówaku, dane są przekazywane do komp.ECU)
Zdaża się, że spiralka się wyciera i powstaje tzw dziura !!! Miejsce w którym żle się stykają elementy czujnika i w ten sposób powstają błędy i wachania prędkości obrotowej jednostki napędowej...
Sprawdz ten element...A nóż widelec...
U mnie problem rozwiązałem pozytywnie...
Pozdrowionka !!! _________________ SEAT TOLEDO 1.8i GLX (Finland)
+LPG
Proponuję zajrzeć na dział "polecane warsztaty". Umieściłem dzisiaj adres Pana Michała Dróżdża. Zadzwoń, on takie problemy rozwiązuje. Ja miałem trochę inny problem i żaden mechanik nie potrafił tego naprawić. On zrobił. Pozdro _________________ Toledo 2.0 16v
Byłem u mechanika. Podłączyli pod komputer. Wyskoczyły cztery błędy.
Przeczyścili przepustnicę i samochód wrócił do normy, ale cały czas wyskakuje błąd na przepływomierzu. Poza tym wszystko OK.
Dzięki wszystkim za rady.
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Toledo ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.