Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 181 Skąd jesteś (miejscowość / region): SPI Posiadane auto: MAN 26*410
Piwa: 3/2
Wysłany: Czw 27 Sty 2011, 22:06
Temat postu:
Re: ( Seat Cordoba ) Seat cechy i wady
A według mnie zalety cordoby to:
sylwetka( a szczególnie tył w sedanie )
cisza w środku
z cenami części to różnie
wyposażenie ( w zależności od wersji)
mała awaryjność
cena kupna używanego
a wady to :
mułowaty ( jak na moje 1.8 )
tył siedzi przy załadunku
otwieranie przednich drzwi podczas mrozów
blok silnika rdzewieje pod głowicą (brzydko to wygląda)
i łożyska za często siadają
A tak ogólnie to jestem zadowolony z cordoby i jeszcze mnie nie zawiodła mimo wchodzenia w mrozy tylnimi drzwiami
powiem wam forumowicze ze mam autko juz dwa lata przejechalem nim 50 tys km a sam ma juz 250(stan z licznika;)) i nic przy nim powazniejszego nie robilem. Faktycznie zgadzam sie ze ma wady jakie opisujecie ale z porownaniem z zaletami nie zamienilbym sie na zadne inne autko;)) pozdrawiam
Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz Posiadane auto: Mercedes A140 2001 Long LPG+ B170 2005r.+LPG
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 10 Maj 2011, 12:04
Temat postu:
Cordoba III 2002+ zmiany praktyczne
Jako ze jedzilem Cordoba 1.4 z 97 roku od nowosci a niedawno ( w listopadzie 2010 ) przesiadlem sie na cordobe z 2004 tez 1.4 ale 16V + zalozylem gaz to powiem o poprawkach :
plusy:
- blachy ocynk i lakier bardzo duzy przeskok ( brak rdzy i mam wrzaenie ze grubsze sa blachy nie gna sie tak po oparciu ) po 7 latach tylko 1 ognisko jak w wiekszosci przy tylnej szybie ) nadkola czysciutkie
- zamki nie zamarazja juz ( inna budowa drzwi )
- znacznie poprawiono ogrzewanie ( szyby rozmrazaja sie w mig po paru set metrach)
- wiekszy bagaznik ( glebszy )
- ceny czesci nieznacznie drozsze (poza rozrzadem)
- duzo schowków dodatkowych : pod siedzeniem pasazera , przy recznym , pod kierownica zamykany no i uchwyt na kubek 1 z przodu i 1 dla pasazerow.
minusy:
- Silnik mimo ze 75KM 16V ( w 97 jest 60km 8V ) jest za słaby bo nowsza wersja jest cieższa ( nie czuje sie tych 15KM wiecej )
- tylna ciagle mocno paruje
- mniejszy otwor bagaznika ( bo obnizyli klape i juz niektore rzeczy nie wchodza)
- masakra rozrzad w tym silniku ( czesci zamienniki kolo 800 zl - solidne)
czyli przy kupnie od razu kolo 1 tyś na rozrzad
"i łożyska za często siadają"
też miałem ten problem w swojej Cordi i okazało się że wyrobił się czop tylnej osi, po wymianie tegoż elementu już dwa miesiące ma spokój.
Jak dla mnie ten samochodzik jest nie do zajeżdżenia. Kupiłem go jak miał na liczniku 190.000km teraz ma niecałe 16.000 i z powążniejszych (nieoczekiwanych i kłopotliwych bo trochę daleko od domu) awarii które mnie nawiedziły to cewka zapłonowa, przegub wewnętrzny i sprzęgło. Jak na autko użytkowane przez 4,5 roku to niewiele. Szkoda, że już teraz nie robią takich aut.
Swoją Cordobę 1.4 60KM 99r kupiłem w salonie. Zrobiłem nią już 246 tys km. I z perspektywy czasu jeszcze raz bym ją kupił.
Raz stałem na drodze - zerwała się linka sprzęgła (standard w tym silniku) przy ok 50tys km. Założyłem polską linkę z metalową końcówką (oryginalne linki mają z aluminium) i do dzisiaj jeżdżę. Oprócz wymian ponad standard(czyli oprócz oleju, filtrów, rozrządu itp) to wymieniałem tylko 1 łożysko z przodu. Zawieszenie bez stuków, silnik pali zawsze jak nówka, do dzisiaj jeżdżę na oleju syntetycznym. Cały czas traktowany z należytą czułością )
Zamarzające zamki pokonałem wazeliną i od paru lat mam spokój.
Na brudzącą się przepustnicę też znalazłem sposób - co 70tys km musiałem czyścić i adaptować. Żeby nie było tego problemu wystarczy co jakiś czas zdjąć wąż łączący odmę z filtrem powietrza i wytrzepać. To też standard dla tego silnika - zbiera sie tam maź z oleju.VW źle zaprojektował odmę - mechanicy ją modyfikują.
Przerobiony na gaz też nie sprawiał żadnych problemów. Na trasie spala 7,3 jadąc do 100km/h. Co do 60KM to uważam że wystarczająco - teraz mam 170KM więc jest niedosyt jak jade Cordobą . Jeździłem nowa Ibizą 1.4 85KM to się nie umywa do mojego 1.4. Moj ma moment oborotowy nisko więc przyspiesza od razu, a ta Ibiza to w żadnym zakresie obrotów nie zachwycała, totalne wrażenie mułowatości. Reasumując koszty utrzymania i awaryjność Cordoby sa znikome (nie to co nowe samochody gdzie wymiana części po parę tys zł po 50tys km to standard).
Jakby kto chciał to mam Cordobę do sprzedania - cena oczywiście do uzgodnienia:
http://allegro.pl/seat-cordoba-1-4-lpg-1-wlasciciel-bardzo-zadbany-i1691492078.html
Seat Cordoba Vario 1.6, rok produkcji 2000, moc 101 KM,
Bardzo dobry samochód do codziennego użytku. Spalanie na poziomie 8 litrów to normalna rzecz w cyklu mieszanym. Moim zdaniem jak się dba, tak się ma. Autko służy do dnia dzisiejszego bardzo dobrze a na liczniku już prawie 280 tys. km. Licznik pewnie kręcony, ale jeśli auto spisuję się dobrze to co za różnica. Części zamienne względnie tanie i bardzo dostępne. Do minusów na pewno można zaliczyć próg w bagażniku. Gdyby nie on to korzystanie z przestrzeni jaką oferuje wersja kombi byłoby dużo lepsze. Auto nie najszersze, ale 2 osoby na tylnej kanapie pojadą wygodnie. W trójkę może być już ciaśniej. Zależy od siedzenia osoby. Do pośrednich minusów można zaliczyć jeszcze nie najtańsze koszty założenia instalacji gazowej.
Jak to mawiają hiszpański temperament z niemiecką technologią
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Cordoba ) Oceń swoje auto
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.