posiadam niedawno zakupionego SEATA EXEO Kombi z silnikiem 1.8T do którego zainstalowałem LPG.
Mam problem z lecącym dymem z nawiewów, dodatkowo ucieka w bardzo szybkim tempie płyn chłodzący. Mój mechanik namierzył pękniętą nagrzewnice i będzie ją wymieniać licząc że reszta układu jest szczelna. Pytanie jest- od czego mogła pęknąć nagrzewnica w modelu z 2010r.? Słyszałem i czytałem że powinna ona wytrzymać zdecydowanie dłużej. Chciałbym uleczyć przyczynę a nie skutek, aby problem nie wracał.
może wyciek jest związany ze źle zrobionym lpg? gdzieś płyn sie leje po silniku lub kolektorze, i śmierdzi spalonym płynem spod maski, ja bym zaczął od oględzin wejścia i wyjścia węży doporwadzających płyn do parownika lpg, przy pękniętej nagrzewnicy płyn, przy włączonym ogrzewaniu lałby się do środka, ew smród byłby nie do wytrzymania a sam płyn skończyłby się w silniku w paręnaście minut
może wyciek jest związany ze źle zrobionym lpg? gdzieś płyn sie leje po silniku lub kolektorze, i śmierdzi spalonym płynem spod maski, ja bym zaczął od oględzin wejścia i wyjścia węży doporwadzających płyn do parownika lpg, przy pękniętej nagrzewnicy płyn, przy włączonym ogrzewaniu lałby się do środka, ew smród byłby nie do wytrzymania a sam płyn skończyłby się w silniku w paręnaście minut
Sprawdzone ale nie było smrodu spod maski czy w środku, jedynie para wodna i taki specyficzny zapach płynu chłodzącego ale nie było zapachu spalenizny. Mechanik też oglądał i nie widział problemów. Macie pomysł na coś innego?
Para wodna raczej nie jest efektem pęknięcia nagrzewnicy bo wtedy łał by się płyn do środka, jeśli para i zapach płynu to plyn ci wycieka ileje gdzieś po silniku a bardziej na niego kapie, sprawdź czy gdzieś delikatnie nie wycieka w tym na odpowietrzeniu zbiorniczka wejściu i wyjściu węży prowadzących do parownika, jak nastąiło to po montażu lpg ja bym tam szukał, a wymiana nagrzewnicy to rozbiórka połowy auta ja bym się wstzrymał i szukał gdzie indziej ew. dostał się do nagrzewnicy, obłożył papierem i sprawdził czy tam leje
Para wodna raczej nie jest efektem pęknięcia nagrzewnicy bo wtedy łał by się płyn do środka, jeśli para i zapach płynu to plyn ci wycieka ileje gdzieś po silniku a bardziej na niego kapie, sprawdź czy gdzieś delikatnie nie wycieka w tym na odpowietrzeniu zbiorniczka wejściu i wyjściu węży prowadzących do parownika, jak nastąiło to po montażu lpg ja bym tam szukał, a wymiana nagrzewnicy to rozbiórka połowy auta ja bym się wstzrymał i szukał gdzie indziej ew. dostał się do nagrzewnicy, obłożył papierem i sprawdził czy tam leje
Mechanik już mi wymienił nagrzewnice bo była pęknięta i to na pewno to było powodem pary z nawiewów- tak lał mi się do środka rożnowy płyn. Teraz jest już ok, moje pytanie dotyczy bardziej co mogło spowodować pęknięcie nagrzewnicy? Przecież sama z siebie nie powinno pęknąć.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Exeo ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.