Dołączył: 08 Lis 2017 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: Seat Cordoba Vario 1.6 75KM 2000r BP + LPG
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 08 Lis 2017, 18:18
Temat postu:
Ciągłe, duże ubytki płynu chłodniczego
Witam! Jestem tutaj nowy i pragnę przywitać wszystkich użytkowników tego forum. Temat mojego problemu jest dosyć szeroki i nie byłem pewien w jakim dziale go umieścić, za co z góry przepraszam. Na samym początku chciałbym podkreślić, że nie mam dużej wiedzy na temat aut. Borykam się z problemem, który pojawił się niedawno. Sprawa wygląda dość skomplikowanie, bo "znawcy" rozkładają ręce. Wszystko zaczęło się od tego, gdy po odpaleniu samochodu pewnego wilgotnego dnia po dwóch minutach zaczął falować na obrotach, aż zgasł. Odpaliłem go ponownie, przygazowałem kilka razy aby załączył się gaz i problem dalej się powtarzał. Po jakimś czasie postanowiłem zajrzeć pod maskę i sprawdzić tyle ile mogłem co się dzieje. Wszystko wyglądało raczej normalnie. Spróbowałem odpalić jeszcze raz i zaskoczył od razu bez problemu. Pomyślałem, że się przejadę i zobaczę czy jest okej. No i problem pojawił się znowu. Poradziłem się znajomego, który ma wiedzę na temat aut i stwierdził, że problem leży w wiązce kabli, która łączy się z całym układem elektrycznym (m.in sprawdzał aparat zapłonowy). Coś poruszał, gdzieś popukał i znowu zaczął chodzić. Sprawdzaliśmy każdy możliwy kabelek, izolacje i wszystkie styki i przy włączonym aucie nie było żadnego zgrzytu. Potem po upływie około tygodnia podjąłem próby "naprawy" auta i sprawdziłem kilka innych rzeczy. Dodam jeszcze, że po tym postoju auto właściwie normalnie pracuje, odpala i jeździ. Sprawdziłem go na krótkim dystansie, bo nie bardzo mam jak się nim przejechać (ruchliwa droga). Zauważyłem, że z tłumika leci woda i to dość intensywnie. Przy dodaniu gazu z tłumika dosłownie leci rzyg wody. Jest to sama woda, nie widać w niej oleju. Płyn ze zbiorniczka wyrównawczego ucieka. W samym zbiorniczku nie widać bąbelków, które by mogły wskazywać na uszczelkę. Przyjrzałem się sprawie dokładniej. Odma cała zawalona masłem, tak jak w osłonie od filtra powietrza. Pod korkiem od wlewu oleju również ta maź (po odkręceniu go i zostawieniu odkręconym powietrze wydobywa się tak, że się delikatnie podnosi). Na bagnecie stan jest taki jaki powinien (tam jest czysto). Nie wiem co mogę jeszcze dodać aby jakoś dokładniej to wytłumaczyć co się z nim dzieje. Mogę dołączyć zdjęcia jeżeli one w czymś pomogą. Liczę na Waszą pomoc!
Pozdrawiam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Cordoba ) Układ chłodzenia
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.