Seat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Seat Cordoba ) Tuning silnika 1,9 TD AAZ



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum SEAT Forum Strona Główna -> ( Seat Cordoba ) Silnik Diesel-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BRAVE

Debiutant



Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 13

Posiadane auto: Seat Cordoba 1.9 TD GT
Piwa: 0/3
Wysłany: Wto 11 Lis 2008, 13:36
Temat postu:

Tuning silnika 1,9 TD AAZ


Witam
Jeśli ktoś posiada w swoim Seacie silnik 1.9 TD AAZ, chciałby poczuć prawdziwe możliwości tego silnika, to mam dla nie go świetna rade.

Najłatwiejszym, najtańszym i bezpiecznym sposobem jest swap pina pompy wtryskowej na pin z silnika 1.6 TD.
Zamieniając ten boost pin w silniku 1,9TD podnosimy moc silnika z 75 KM wzwyż. Gwarantuję że nawet przy "dojechanym" silniku poczujesz znacząca różnicę!!! Zero ryzyka gwarantuję. Dodam, że zamieniając boost pin i jeżdżąc ekonomicznie spalanie ON spadnie, jeżdżąc ostro natomiast nie podniesie się bardzo znacząco jak to ma miejsce w wielu innych przeróbkach w silnikach 1.9 TD. Sam użytkuję tego boost pina i jestem z niego bardzo zadowolony. Udokumentowane są przypadki, ze autko po takim zabiegu autko usyskało ponad 100 KM na hamowni. Można jeszcze oczywiście zwiększyc dawke paliwa, czy doładowanie. No i instalacja inter coolera Smile
Jęśli ktoś jest zainteresowany to chętnie udzielę wszelkich rad.
Powrót do góry
Marazzz

Dyskutant



Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 75
Skąd jesteś (miejscowość / region): ZWA/ZS
Posiadane auto: BMW E39 530dA Touring 2001r.
Piwa: 1/0
Wysłany: Czw 04 Gru 2008, 18:11
Temat postu:

Re: ( Seat Cordoba ) Tuning silnika 1,9 TD AAZ


Zamierzam sobie wstawić coś takiego do swojej pompki w Passacie B4 1.9 TD 1994 sedan klima,ale nie jestem pewien czy będzie pasował bo jej wygląd różni się nieco od pomp widywanych np. na forum passata,inaczej ma też kolega posiadający Golfa III.Moja ma bowiem dwie osłony po lewej i prawej stronie,które trzeba odkręcić żeby móc się dobrać do pokrywy kryjącej membranę z fabrycznym pinem.Ponadto pod jedną z tych osłon(lewą) jest krańcówka,której kabelek łączy się z wtyczką przymocowaną do korpusu pompy.Czytałem że wstawiali dwa rodzaje pomp zwykłe i EKO i że do tej ostatniej nie montowano pinów.Sprawdziłem że w mojej jest pin,ale nie ma kółka zębatego pod sprężyną do ustalania dawki paliwa,tak jak np tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=55547&postdays=0&postorder=asc&start=0
Proszę więc o radę czy w moim przypadku wymiana pina podniesie rzeczywiście moc Question Pompa firmy Bosch.Z góry dziękuję!
_________________
Miłośnik of Turboklekotzzz
Powrót do góry
gadu-gadu
BRAVE

Debiutant



Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 13

Posiadane auto: Seat Cordoba 1.9 TD GT
Piwa: 0/3
Wysłany: Pią 28 Sie 2009, 17:30
Temat postu:

Re: ( Seat Cordoba ) Tuning silnika 1,9 TD AAZ


to bedzie odkop roku Wink przepraszam że nie odpisywalem. Jesli pompa ma LDA (grzybka) to napewno ma też pin. Jak go wyciągniesz to zobaczysz jak on wyglada, oryginalny jest prawie rowny, ma tylko delikatne wciecie w miejscu w ktorym pracuje trzpien regulujacy dawke paliwa. Zmiana tego pina napewno duzo da, i bedzie to początek do robienia innych modow. Co do instalacji manometru to najprosciej przeciąć wąż laczacy turbine z LDA na pompie i wstawic w niego trojnik ktory jest w zestawie z manometrem. Pozostanie tylko przeciągnąć przewod cisninieniowy do kabiny i podpiac zasilanie.
Powrót do góry
Marazzz

Dyskutant



Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 75
Skąd jesteś (miejscowość / region): ZWA/ZS
Posiadane auto: BMW E39 530dA Touring 2001r.
Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 30 Sie 2009, 20:03
Temat postu:

Re: ( Seat Cordoba ) Tuning silnika 1,9 TD AAZ


Spoko,też tu całe wieki nie zaglądałem Laughing A pin od dawna w pompie (oryginalnie z LDA,zaś osłona z lewej kryje czujnik od EGRa),do tego podniesione ciśnienie doładowania do 1 bara,wyłączony EGR i auto hula jak ta lala.W najbliższym czasie demontaż KATa i instalacja FMICa.Pozdro!
_________________
Miłośnik of Turboklekotzzz
Powrót do góry
gadu-gadu
BRAVE

Debiutant



Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 13

Posiadane auto: Seat Cordoba 1.9 TD GT
Piwa: 0/3
Wysłany: Wto 01 Wrz 2009, 21:15
Temat postu:

Re: ( Seat Cordoba ) Tuning silnika 1,9 TD AAZ


to widzę że jesteś biegły w temacie;) Daj znać jak będzie autko jeździło po wywaleniu kata. Tylko nie wstawiaj strumienicy w miejsce kata, lepiwj prosta rura w obudowie kata Wink
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Wto 01 Wrz 2009, 21:15
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Marazzz

Dyskutant



Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 75
Skąd jesteś (miejscowość / region): ZWA/ZS
Posiadane auto: BMW E39 530dA Touring 2001r.
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 02 Wrz 2009, 11:26
Temat postu:

Re: ( Seat Cordoba ) Tuning silnika 1,9 TD AAZ


Kat juz wydubany Twisted Evil ,w jego miejsce wspawana rurka przelotowa,nastapila odczuwalna poprawa efektu turbo po przekroczeniu 2500 rpm,poza tym na 1 i 2 biegu nieco gośniej burczy i sychać świst suszary przy depnięciu-co akurat mi sie podoba Cool Mam nadzieję że w tym m-ącu uda sie zrealizować montaż icka (prawdopodobnie przeszczep z BMW 2,5 tds) Pozdro!
_________________
Miłośnik of Turboklekotzzz
Powrót do góry
gadu-gadu
BRAVE

Debiutant



Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 13

Posiadane auto: Seat Cordoba 1.9 TD GT
Piwa: 0/3
Wysłany: Sro 02 Wrz 2009, 18:11
Temat postu:

Re: ( Seat Cordoba ) Tuning silnika 1,9 TD AAZ


hałas przeszkadza, czy da się znieść? tylko to mnie powstrzymuje przed wycięciem kata. Jeździłem kiedyś nad morze autkiem ze sportowym tłumikiem, i powiedziałem sobie ze nigdy wiecej Wink a świst turbinki tez mi sie podoba Smile je tez bede montował IC, mam juz oryginal od Golfa III, teraz tylko rurki Smile Jak rozwiążesz problem z kolankiem od kolektora? autka z IC mają to kolanko wygięte w drugą stronę, tak ze nie przechodzi nad wlewem oleju.
Powrót do góry
Marazzz

Dyskutant



Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 75
Skąd jesteś (miejscowość / region): ZWA/ZS
Posiadane auto: BMW E39 530dA Touring 2001r.
Piwa: 1/0
Wysłany: Czw 03 Wrz 2009, 10:42
Temat postu:

Re: ( Seat Cordoba ) Tuning silnika 1,9 TD AAZ


Nie powstrzymuj się,bo to zaden hałas,a juz na pewno nie taki "bas" jaki wydają sportowe tłumiki,zresztą po dwóch dzionkach nie będziesz czuł różnicy.Jak chcesz montować intercooler to montuj FMICa,a rurki to się zawsze jakoś podłączy,trochę inwencji twórczej Wink Ja u siebie zastosuję sztywne kwasiaki i do nich wszelkie kolanka i obejmy jakie będą potrzebne.
_________________
Miłośnik of Turboklekotzzz
Powrót do góry
gadu-gadu
Mroziu

Stały Bywalec



Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 201
Skąd jesteś (miejscowość / region): Racibórz
Posiadane auto: BMW 39
Piwa: 5/2
Wysłany: Pią 13 Kwi 2012, 09:05
Temat postu:

Boost Pin - Allegro


Koledzy znalazem cos takiego na allegro

http://moto.allegro.pl/boost-pin-1-6td-1-9-td-aaz-bost-10km-zobacz-warto-i2253739546.html

http://moto.allegro.pl/boost-pin-1-6td-1-9-td-boostpin-vag-golf-audi-80-i2264044077.html

http://moto.allegro.pl/oryginalny-boost-pin-sb-1-6td-aaz-1-9td-i2262828948.html

http://moto.allegro.pl/vag-boost-pin-1-6td-1-9-td-aaz-bost-pin-golf-i2269030115.html

Czy warto cos takiego zamowic??
Powrót do góry
Marazzz

Dyskutant



Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 75
Skąd jesteś (miejscowość / region): ZWA/ZS
Posiadane auto: BMW E39 530dA Touring 2001r.
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 17 Kwi 2012, 11:15
Temat postu:

Re: ( Seat Cordoba ) Tuning silnika 1,9 TD AAZ


Jasne że warto, szczegółnie z trzeciego linku (jeśli oferta dotyczy także widocznej na zdjęciu membrany). Proponuję też kupić właśnie pin asymetryczny - oferuje większy zakres ustawień dawki podawanego paliwa.
Przedtem jednak upewnij sie że masz odpowiednią pompę.

pzdr.
_________________
Miłośnik of Turboklekotzzz
Powrót do góry
gadu-gadu
Mroziu

Stały Bywalec



Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 201
Skąd jesteś (miejscowość / region): Racibórz
Posiadane auto: BMW 39
Piwa: 5/2
Wysłany: Czw 19 Kwi 2012, 09:42
Temat postu:

Re: ( Seat Cordoba ) Tuning silnika 1,9 TD AAZ


Marazzz napisał:
Jasne że warto, szczegółnie z trzeciego linku (jeśli oferta dotyczy także widocznej na zdjęciu membrany). Proponuję też kupić właśnie pin asymetryczny - oferuje większy zakres ustawień dawki podawanego paliwa.
Przedtem jednak upewnij sie że masz odpowiednią pompę.

pzdr.


Towar zamowiny ale ten bez membramy.Czekam na przesyłke a co do pompy to mam odpowiednia
Twisted Evil
Powrót do góry
Marazzz

Dyskutant



Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 75
Skąd jesteś (miejscowość / region): ZWA/ZS
Posiadane auto: BMW E39 530dA Touring 2001r.
Piwa: 1/0
Wysłany: Czw 19 Kwi 2012, 21:30
Temat postu:

Re: ( Seat Cordoba ) Tuning silnika 1,9 TD AAZ


Jakies inne mody w planie? Cool
_________________
Miłośnik of Turboklekotzzz
Powrót do góry
gadu-gadu
Mroziu

Stały Bywalec



Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 201
Skąd jesteś (miejscowość / region): Racibórz
Posiadane auto: BMW 39
Piwa: 5/2
Wysłany: Pon 23 Kwi 2012, 09:48
Temat postu:

Re: ( Seat Cordoba ) Tuning silnika 1,9 TD AAZ


Marazzz napisał:
Jakies inne mody w planie? Cool


Po zmianie boost pina jest odczuwalna roznica.Na piatym biegu odczuwa sie że auto ma jeszcze ducha w sobie Razz Kolega doradził wrzucenia IC ale najpierw musiałbym sie zajac turbina bo jej kilometry sa juz policzone(530000km) Ma juz mały luz to trzeba sie zastanowic nad regeneracja Confused
Powrót do góry
Marazzz

Dyskutant



Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 75
Skąd jesteś (miejscowość / region): ZWA/ZS
Posiadane auto: BMW E39 530dA Touring 2001r.
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 24 Kwi 2012, 12:54
Temat postu:

Re: ( Seat Cordoba ) Tuning silnika 1,9 TD AAZ


A jaki ma luz? Jak wzdłużny i przy tym połyka olej to rzeczywiście kaplica. Ale jeśli jest poprzeczny (wychylenie max. do 2mm) i oleju nie ubywa, auto nie kopci na niebiesko a moc jest jak trzeba to nie ma sensu regenerować.
_________________
Miłośnik of Turboklekotzzz
Powrót do góry
gadu-gadu
Mroziu

Stały Bywalec



Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 201
Skąd jesteś (miejscowość / region): Racibórz
Posiadane auto: BMW 39
Piwa: 5/2
Wysłany: Wto 24 Kwi 2012, 17:01
Temat postu:

Re: ( Seat Cordoba ) Tuning silnika 1,9 TD AAZ


Marazzz napisał:
A jaki ma luz? Jak wzdłużny i przy tym połyka olej to rzeczywiście kaplica. Ale jeśli jest poprzeczny (wychylenie max. do 2mm) i oleju nie ubywa, auto nie kopci na niebiesko a moc jest jak trzeba to nie ma sensu regenerować.


Luz ma poprzeczyny i widac jak sie lekko poci turbina.Niechciałbym sie kiedys zdziwiac w trasie Confused
Powrót do góry
Marazzz

Dyskutant



Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 75
Skąd jesteś (miejscowość / region): ZWA/ZS
Posiadane auto: BMW E39 530dA Touring 2001r.
Piwa: 1/0
Wysłany: Pią 27 Kwi 2012, 13:51
Temat postu:

Re: ( Seat Cordoba ) Tuning silnika 1,9 TD AAZ


W którym miejscu się "poci"? Jakies inne objawy? i najważniejsze - jaki masz zalany olej?Co do zdziwienia w trasie, to nie bój nic, co najwyżej utrata mocy i kopciuch. To nie silnik common rail żeby spalił własny olej Smile
_________________
Miłośnik of Turboklekotzzz
Powrót do góry
gadu-gadu
lukasz4868

Czytelnik



Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): lukuskie
Posiadane auto: golf III
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 27 Cze 2012, 18:32
Temat postu:

Re: ( Seat Cordoba ) Tuning silnika 1,9 TD AAZ


koledzy podsumowując ile mocy można uzyskać z AAZ po wymianie pina regulacji paliwa i doładowania + IC bo chce kupić AAZ lub AHU i nie wiem który jest lepszy do modów AHU jest napewno droższy
Powrót do góry
Marazzz

Dyskutant



Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 75
Skąd jesteś (miejscowość / region): ZWA/ZS
Posiadane auto: BMW E39 530dA Touring 2001r.
Piwa: 1/0
Wysłany: Pią 13 Lip 2012, 11:32
Temat postu:

Re: ( Seat Cordoba ) Tuning silnika 1,9 TD AAZ


Wszystko zależy od kondycji silnika przed modingiem. Mysle że zdrowy AAZ da się podkręcić na coś około 105-110 kucy przy zastosowaniu zestawu o którym piszesz - UWAGA fabryczna skrzynia wytrzyma do 120 KM! Potem trup sie ściele gęsto Twisted Evil

Tutaj troszke wiedzy z forum golfa:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=176&t=83751

Co do AHU, to jest to kolego silnik TDI i tutaj jest już sterownik silnika poprzez który regulujesz boost, dawkę paliwa itp. - czyli chip tuning. Jak nie będzie to gówno z allegro, to bezpiecznie podniesiesz moc na około 120 KM i niutów przybędzie. Ale to juz inny silnik i inne koszty, zaś AAZ można "stuningować" za drobne na piwo Cool

W kwestii wyboru, to nie wiem do jakiego auta z jakim obecnie silnikiem chcesz swapować, ale ja bym poszedł w TDI - większe pole manewru, szczególnie jak zmienisz turbo i wtryski. Ale to z kolei też niemałe koszty...
_________________
Miłośnik of Turboklekotzzz
Powrót do góry
gadu-gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum SEAT Forum Strona Główna -> ( Seat Cordoba ) Silnik Diesel-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Seat Cordoba »

Opinie o samochodach Seat Cordoba - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Cordoba ) Silnik Diesel-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy.


SeatLeon

18 999

2007r.

208 000 km

warmińsko-mazurskie

SeatLeon

14 800

2006r.

229 000 km

śląskie

SeatLeon

42 900

2017r.

204 103 km

śląskie

SeatMii

17 999

2013r.

206 000 km

warmińsko-mazurskie

SeatMii

16 500

2013r.

208 463 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Klub Seata Ibiza   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System