Witam
Jeśli ktoś posiada w swoim Seacie silnik 1.9 TD AAZ, chciałby poczuć prawdziwe możliwości tego silnika, to mam dla nie go świetna rade.
Najłatwiejszym, najtańszym i bezpiecznym sposobem jest swap pina pompy wtryskowej na pin z silnika 1.6 TD.
Zamieniając ten boost pin w silniku 1,9TD podnosimy moc silnika z 75 KM wzwyż. Gwarantuję że nawet przy "dojechanym" silniku poczujesz znacząca różnicę!!! Zero ryzyka gwarantuję. Dodam, że zamieniając boost pin i jeżdżąc ekonomicznie spalanie ON spadnie, jeżdżąc ostro natomiast nie podniesie się bardzo znacząco jak to ma miejsce w wielu innych przeróbkach w silnikach 1.9 TD. Sam użytkuję tego boost pina i jestem z niego bardzo zadowolony. Udokumentowane są przypadki, ze autko po takim zabiegu autko usyskało ponad 100 KM na hamowni. Można jeszcze oczywiście zwiększyc dawke paliwa, czy doładowanie. No i instalacja inter coolera
Jęśli ktoś jest zainteresowany to chętnie udzielę wszelkich rad.
Zamierzam sobie wstawić coś takiego do swojej pompki w Passacie B4 1.9 TD 1994 sedan klima,ale nie jestem pewien czy będzie pasował bo jej wygląd różni się nieco od pomp widywanych np. na forum passata,inaczej ma też kolega posiadający Golfa III.Moja ma bowiem dwie osłony po lewej i prawej stronie,które trzeba odkręcić żeby móc się dobrać do pokrywy kryjącej membranę z fabrycznym pinem.Ponadto pod jedną z tych osłon(lewą) jest krańcówka,której kabelek łączy się z wtyczką przymocowaną do korpusu pompy.Czytałem że wstawiali dwa rodzaje pomp zwykłe i EKO i że do tej ostatniej nie montowano pinów.Sprawdziłem że w mojej jest pin,ale nie ma kółka zębatego pod sprężyną do ustalania dawki paliwa,tak jak np tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=55547&postdays=0&postorder=asc&start=0
Proszę więc o radę czy w moim przypadku wymiana pina podniesie rzeczywiście moc Pompa firmy Bosch.Z góry dziękuję! _________________ Miłośnik of Turboklekotzzz
to bedzie odkop roku przepraszam że nie odpisywalem. Jesli pompa ma LDA (grzybka) to napewno ma też pin. Jak go wyciągniesz to zobaczysz jak on wyglada, oryginalny jest prawie rowny, ma tylko delikatne wciecie w miejscu w ktorym pracuje trzpien regulujacy dawke paliwa. Zmiana tego pina napewno duzo da, i bedzie to początek do robienia innych modow. Co do instalacji manometru to najprosciej przeciąć wąż laczacy turbine z LDA na pompie i wstawic w niego trojnik ktory jest w zestawie z manometrem. Pozostanie tylko przeciągnąć przewod cisninieniowy do kabiny i podpiac zasilanie.
Spoko,też tu całe wieki nie zaglądałem A pin od dawna w pompie (oryginalnie z LDA,zaś osłona z lewej kryje czujnik od EGRa),do tego podniesione ciśnienie doładowania do 1 bara,wyłączony EGR i auto hula jak ta lala.W najbliższym czasie demontaż KATa i instalacja FMICa.Pozdro! _________________ Miłośnik of Turboklekotzzz
to widzę że jesteś biegły w temacie;) Daj znać jak będzie autko jeździło po wywaleniu kata. Tylko nie wstawiaj strumienicy w miejsce kata, lepiwj prosta rura w obudowie kata
Kat juz wydubany ,w jego miejsce wspawana rurka przelotowa,nastapila odczuwalna poprawa efektu turbo po przekroczeniu 2500 rpm,poza tym na 1 i 2 biegu nieco gośniej burczy i sychać świst suszary przy depnięciu-co akurat mi sie podoba Mam nadzieję że w tym m-ącu uda sie zrealizować montaż icka (prawdopodobnie przeszczep z BMW 2,5 tds) Pozdro! _________________ Miłośnik of Turboklekotzzz
hałas przeszkadza, czy da się znieść? tylko to mnie powstrzymuje przed wycięciem kata. Jeździłem kiedyś nad morze autkiem ze sportowym tłumikiem, i powiedziałem sobie ze nigdy wiecej a świst turbinki tez mi sie podoba je tez bede montował IC, mam juz oryginal od Golfa III, teraz tylko rurki Jak rozwiążesz problem z kolankiem od kolektora? autka z IC mają to kolanko wygięte w drugą stronę, tak ze nie przechodzi nad wlewem oleju.
Nie powstrzymuj się,bo to zaden hałas,a juz na pewno nie taki "bas" jaki wydają sportowe tłumiki,zresztą po dwóch dzionkach nie będziesz czuł różnicy.Jak chcesz montować intercooler to montuj FMICa,a rurki to się zawsze jakoś podłączy,trochę inwencji twórczej Ja u siebie zastosuję sztywne kwasiaki i do nich wszelkie kolanka i obejmy jakie będą potrzebne. _________________ Miłośnik of Turboklekotzzz
Jasne że warto, szczegółnie z trzeciego linku (jeśli oferta dotyczy także widocznej na zdjęciu membrany). Proponuję też kupić właśnie pin asymetryczny - oferuje większy zakres ustawień dawki podawanego paliwa.
Przedtem jednak upewnij sie że masz odpowiednią pompę.
pzdr. _________________ Miłośnik of Turboklekotzzz
Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 201 Skąd jesteś (miejscowość / region): Racibórz Posiadane auto: BMW 39
Piwa: 5/2
Wysłany: Czw 19 Kwi 2012, 09:42
Temat postu:
Re: ( Seat Cordoba ) Tuning silnika 1,9 TD AAZ
Marazzz napisał:
Jasne że warto, szczegółnie z trzeciego linku (jeśli oferta dotyczy także widocznej na zdjęciu membrany). Proponuję też kupić właśnie pin asymetryczny - oferuje większy zakres ustawień dawki podawanego paliwa.
Przedtem jednak upewnij sie że masz odpowiednią pompę.
pzdr.
Towar zamowiny ale ten bez membramy.Czekam na przesyłke a co do pompy to mam odpowiednia
Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 201 Skąd jesteś (miejscowość / region): Racibórz Posiadane auto: BMW 39
Piwa: 5/2
Wysłany: Pon 23 Kwi 2012, 09:48
Temat postu:
Re: ( Seat Cordoba ) Tuning silnika 1,9 TD AAZ
Marazzz napisał:
Jakies inne mody w planie?
Po zmianie boost pina jest odczuwalna roznica.Na piatym biegu odczuwa sie że auto ma jeszcze ducha w sobie Kolega doradził wrzucenia IC ale najpierw musiałbym sie zajac turbina bo jej kilometry sa juz policzone(530000km) Ma juz mały luz to trzeba sie zastanowic nad regeneracja
A jaki ma luz? Jak wzdłużny i przy tym połyka olej to rzeczywiście kaplica. Ale jeśli jest poprzeczny (wychylenie max. do 2mm) i oleju nie ubywa, auto nie kopci na niebiesko a moc jest jak trzeba to nie ma sensu regenerować. _________________ Miłośnik of Turboklekotzzz
Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 201 Skąd jesteś (miejscowość / region): Racibórz Posiadane auto: BMW 39
Piwa: 5/2
Wysłany: Wto 24 Kwi 2012, 17:01
Temat postu:
Re: ( Seat Cordoba ) Tuning silnika 1,9 TD AAZ
Marazzz napisał:
A jaki ma luz? Jak wzdłużny i przy tym połyka olej to rzeczywiście kaplica. Ale jeśli jest poprzeczny (wychylenie max. do 2mm) i oleju nie ubywa, auto nie kopci na niebiesko a moc jest jak trzeba to nie ma sensu regenerować.
Luz ma poprzeczyny i widac jak sie lekko poci turbina.Niechciałbym sie kiedys zdziwiac w trasie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Cordoba ) Silnik Diesel-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.