Witam. Zakupiłam SEATA Altea 2006 rok. 1,9 tdi 105 km BKC. Co myślicie aby wymienić dwumas na jednomas? Wiem, ze jest już dużo o tym ale jestem kobietą i trochę to jak dla mnie wielka trudność. Jaki zestaw proponujecie? Proszę o pomoc.
Dołączył: 19 Cze 2011 Posty: 506 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Seat Altea 1.9TDI 2005
Piwa: 48/0
Wysłany: Nie 24 Lip 2016, 20:00
Temat postu:
Re: ( Seat Altea ) Zamiana dwumasu na jednomas
Ja zmieniłem na jednomas z silnika 1Z i sprzęgło G60. Jeżdżę już 80 kkm i nic się nie dzieje. Po takiej wymianie więcej drgań silnika przenosi się do wnętrza. Inne odgłosy silnik wydaje na biegu jałowym, bardziej hałasuje, dzwoni. Inaczej też pracuje pedał sprzęgła i troszkę inaczej się rusza. Poza tym nie mam zastrzeżeń.
Dołączył: 19 Cze 2011 Posty: 506 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Seat Altea 1.9TDI 2005
Piwa: 48/0
Wysłany: Pon 25 Lip 2016, 20:11
Temat postu:
Re: ( Seat Altea ) Zamiana dwumasu na jednomas
Oryginalnie montowano dwumasy zarówno firmy SACHS jak i LUK. Najlepiej kupić komplet jednej firmy, bo podobno nie da się złożyć kompletu sprzęgła i dwumasu z dwóch różnych producentów. W zakresie trwałości nie pomogę, bo nie mam doświadczenia.
Dołączył: 13 Gru 2012 Posty: 129 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Seat Toledo III 1.9 105KM BXE 2006
Piwa: 5/3
Wysłany: Pon 25 Lip 2016, 21:10
Temat postu:
Re: ( Seat Altea ) Zamiana dwumasu na jednomas
Cześć,
wszystko zależy od stylu jazdy i warunków eksploatacji. Auta eksploatowane w trasie osiągną znacznie większe przebiegi, niż te w mieście. Dwumas nie lubi niskich obrotów i gwałtownych przyspieszeń z niskich obrotów (zwłaszcza na wysokich biegach). Nawet instrukcja obsługi do mojego auta mówi, że zimny silnik należy utrzymywać w zakresie średnich obrotów, a rozgrzany w zakresie średnich i wysokich.
W moim Tolku pierwsza wymiana dwumasu była w okolicach 84 tys. km (założony oryginał). Niektórzy przejeżdżają 160 tys. km i więcej. Zdecydowanie polecam firmy, które szły na pierwszy montaż i zakup raczej w renomowanych firmach dostarczających części. Oferty internetowe i inne źródła, które oferują części po znaczenie niższych, niż standardowe ceny, mogą niestety dostarczyć podróbki - podobno częsta sprawa w przypadku sprzęgieł i dwumasów.
Dwumas ma teoretycznie ograniczać udary przenoszone na skrzynię biegów, wynikające z dużego momentu obrotowego, co ma się przełożyć na dłuższe życie skrzyni. Czy tak jest, trudno powiedzieć - nie ma rzetelnych badań dot. tego tematu. Ja osobiście jestem zwolennikiem stosowania rozwiązań wdrożonych przez producenta - ktoś to przeliczył i przemyślał. Przy wymianie zaoszczędzisz parę stówek, a jak Ci skrzynia się sypnie, to będziesz żałowała, że nie dołożyłaś ich... Zwłaszcza, że obecne skrzynie są odchudzone i znacznie mniej odporne na uszkodzenia, niż te w starszych autach... _________________ Pozdrawiam,
Dołączył: 18 Lip 2009 Posty: 477 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: była Altea 1,9tdi 2009 jest VW Sportsvan 2016; Mii 2014
Piwa: 21/0
Wysłany: Wto 26 Lip 2016, 17:15
Temat postu:
Re: Zamiana dwumasu na jednomas
osobliwosc napisał:
Witam. Zakupiłam SEATA Altea 2006 rok. 1,9 tdi 105 km BKC. Co myślicie aby wymienić dwumas na jednomas? Wiem, ze jest już dużo o tym ale jestem kobietą i trochę to jak dla mnie wielka trudność. Jaki zestaw proponujecie? Proszę o pomoc.
A jaki jest sens takiej zamiany ? Stosowane fabryczne rozwiązanie czyli koło dwumasowe i tak nie jest najlepszym rozwiązaniem jeśli chodzi o tłumienie drgań i ogólny komfort.
Nawet w samochodzie prosto z fabryki czuć delikatne drgania zespołu napędowego na biegu jałowym.
Więc kupić oryginalny pełny komplet uznanego producenta dedykowany do konkretnego silnika, a nie robić jakiś dziwnych oszczędności bo rozumiem, ze Twoje pytanie pojawiło się z tego powodu.
witajcie, dla mnie jest to dziwne,i z kąt bierze się pomysł poprawiania fabryki,samochody się psują im nowsze tym bardziej,bardzo duży wpływ na to ma styl jazdy,to nie są samochody rajdowe,ale jak zmienia się koła podnosi moc i szereg innych modyfikacji,póżniej narzekania ,dwumasa ,skrzynie, półośki i szereg innych rzeczy.u mnie sprzęgło robiłem przy 280 tysiącach teraz przejechałem 60 tyś i dwumasa zachowuje się pięknie .pozdrawiam. Roman.
Ja wymieniłem sprzęgło razem z dwumasem przy 180 tys (9 latach), auto od nowości z chipem z 105kM na 140kM. Przy wymianie okazało się, że dwumas był jeszcze w dobrym stanie. Dlatego polecam nie żyłować na 1500 obrotów, tylko spokojnie tym autkiem można kulturalnie jeździć na 2000obr, i tak polecam _________________
Dołączył: 18 Lip 2009 Posty: 477 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: była Altea 1,9tdi 2009 jest VW Sportsvan 2016; Mii 2014
Piwa: 21/0
Wysłany: Nie 31 Lip 2016, 12:56
Temat postu:
Re: ( Seat Altea ) Zamiana dwumasu na jednomas
piku88 napisał:
Ja wymieniłem sprzęgło razem z dwumasem przy 180 tys (9 latach), auto od nowości z chipem z 105kM na 140kM. Przy wymianie okazało się, że dwumas był jeszcze w dobrym stanie. Dlatego polecam nie żyłować na 1500 obrotów, tylko spokojnie tym autkiem można kulturalnie jeździć na 2000obr, i tak polecam
Ty słabym 105 konnym silnikiem jeździ się najlepiej od 2 do 4 tys. obrotów, a najlepiej się sprawuje jak ma cały czas minimum 2,5 tys. bo wtedy ma ochotę przyspieszać od razu po wciśnięciu pedału gazu na każdym biegu.
Nie ma jakiegoś skrajnego obciążenia silnika to raz, a dwa turbina pracuje w pełnym zakresie i nie ma najmniejszej szansy na zapieczenie kierownic.
Oczywiście tak traktujemy silnik (kręcimy pod 4 tys.) jak już złapie odpowiednią temperaturę 90 stopni !!!
Jedyna wada takiego stylu to większe o jakiś litr czy półtora spalanie na 100 km. Więc w sumie nieistotna.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Altea ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.