Niekoniecznie. Może to też być oznaka jakiejś nieszczelności w układzie - dostające się do układu chłodzenia powietrze znajduje ujście w zbiorniczku (odpowietrza się). Przyjrzyj się układowi, wszystkim połączeniom i uszczelkom, czy nie ma tak jakichś śladów wycieków, sparciałych lub napuchniętych węży.
Ostatnio ubywało mi nieco płyny chłodzącego i po kilku m-cach pękł mi wężyk idący do chłodnicy spalin przy EGR. Niestety wcześniej nie było widać żadnych śladów wycieków, bo płyn ciekł na rozgrzane elementy silnika, w bardzo małych ilościach i momentalnie odparowywał.
Gdzieś kiedyś na forum już to opisywałem bardziej szczegółowo, ale w skrócie - gdy kolor tego płynu zmieni się, to oznacza, że uszczelka jest do roboty.
A tak na marginesie - to czy Twój płyn ma kolor brunatnej mazi, czy tylko na filmie tak wygląda? Oryginalny powinien być różowy i przezroczysty. _________________ Pozdrawiam,
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Altea ) Układ chłodzenia
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.