Witam kolegów, muszę wymienić linki od mechanizmu podnoszenia szyb lewy przód (od strony kierowcy). Mam manual jaki krąży na forum (czerwone Toledo - super manual!!) ale u mnie pojawił się problem - a mianowicie z lewej strony boczku jest biały plastik zlutowany na stałe z zamkiem !!!! Nie ściągnę boczku przez ten właśnie element. Próbowałem wykręcać zamek ale jest on połączony z klamką i nie wiem jak to rozebrać. Na YouTube są dwa filmiki jak ściągają boczek i nie mają tak jak ja (podnoszą do góry boczek - wychodzi z zaczepów i po sprawie):
https://www.youtube.com/watch?v=l9we1IA_zS8
Co do linki - również wymieniałem. Mój mechanik zamówił zamiennik ale niestety rozstaw śrub nie pasował i musiałem wymienić samą linkę, kosztowała ok 100 zł na allegro i używałem starych szyn.
[/img]
Zamówiłem same linki bez prowadnic tylko nie mogę się do nich dostać. Według tej relacji co podałeś wystarczy poluźnić tą 3 śrubę z boku drzwi i wyciągnąć cylinderek i wtedy wyjdzie mi cały zamek z boczkiem? Czy muszę coś jeszcze robić? Widziałem też cienką linkę która idzie od zamka do klamki.
boczka drzwi nie trzeba wcale demontować - w sensie kompletnego odłączenia od drzwi (a tym bardziej zamka) - wystarczy go odchylić od drzwi, żeby zrobić sobie dostęp do podnośnika. W jedną osobą udało mi się to całkiem sprawnie zrobić, choć druga osoba do trzymania elementu w czasie demontażu / montażu podnośnika byłaby pomocna. Po odkręceniu śrub mocujących prowadnice i mechnizmu z silnikiem, całość wychodzi z drzwi bez najmniejszych problemów.
Istotne w całej operacji jest to, żeby:
1. Linkę klamki wewnętrznej otwierania drzwi odpiąć i delikanie wysunąć z boczka drzwi (przechodzi przez niego),
2. Nowe linki nawinąć w odpowiednią stronę na rolce napędzającej je, bo w przeciwnym razie szyba będzie działała "odwrotnie", tzn. opuszczała się na sygnał przycisku zamykania i odwrotnie.
3. Przy złym ustawieniu prowadznic i źle dobranej długości linek może dojść do zjawiska (u mnie wystąpiło), że szyba przy całkowitym opuszczeniu "przekasza się" i wtedy przestaje działać automat zamykania / otwierania. Należy wtedy skalibrować jego działanie, ale niestety przy całkowitym opuszczeniu szyby ponownie przestanie działać. Ustawienie prowadnic / symetryczne dobranie długości linek rozwiązuje trwale problem.
4. Mieć linki o odpwiedniej długości (powiązane z pkt 3) - ja kupiłem na Allegro i jedna była za długa (sprężyny przy rolce powinny być mocno napięte), przez co linki przy skrajnych położeniach spadały z rolek na szynach. Konieczne było zarobienie jednej linki na nowo, tak, że była nieco krótsza (około 1,5cm).
5. Oznaczyć sobie ułożenie linek względem prowadnic (która, gdzie i którędy jest przekładana pomiędzy kolejnymi elementami).
6. Nasmarować ruchome elementy np. smarem silikonowym, żeby opóźnić proces korozji i zużycia. Fabryczne linki są słabej jakości, przez co za chwilę będę wymieniał je w drzwiach pasażera (przód)...
compaqus ten biały plastik wchodzący do zamka jest bardzo elastyczny - wyjmowałem na siłę boczki i się nie uszkodził. Jednak jak się obawiasz to można też zdemontować zamek. Aby zdemontować zamek trzeba mieć specjalny klucz - spline M8, podobno prawie pasuje też jakiś torx. Demontaż zamka trzeba zacząć od wyjęcia okrągłej czarnej plastikowej zaślepki, która znajduje się od czoła drzwi. Następnie trzeba wykręcić prawie całkowicie śrubę, która jest za tą zaślepką. Po odkręceniu tej śruby trzeba wyjąć "bębenek zamka", czyli ten fragment obok klamki. Po wyjęciu bębenka przy klamce trzeba odpiąć lineczkę. Potem można odkręcić pozostałe dwie śruby od czoła drzwi, czyli śruby trzymające zamek.
Dzięki za informacje. Wczoraj po południu rozwierciłem nit i ściągnąłem cały boczek. Dzisiaj powinienem dostać linki i będę zabierał się za ich wymianę. Dziękuje za wszystkie uwagi. Dam znać jak mi poszło. Mam nadzieję, że moja linka też kupiona na allegro nie będzie za długa.
Witam,
u mnie przy pierwszym demontażu też pojawił się taki problem ale nie pamiętam chcący czy niechcący zerwałem ten biały plastik z nita w zamku i tak już zostało - nie zauważyłem żeby w czymś to przeszkadzało.
Mam też taką sugestię, że jeśli ślizgi na prowadnicach szyby są już mocna wyrobione to wymiana samych linek może nie wystarczyć na długo. U mnie wymiana linek pomogła na jeden sezon, potem kupiłem jakiś włoski zamiennik (cały zestaw) a i tak po kolejnym sezonie musiałem to poprawiać bo przeskakiwało na zębatce napędowej w skrajnych położeniach szyby. Musiałem podpiłować plastikową obudowę silnika / podnośnika żeby zębatki bardziej na siebie zachodziły.
Pocieszające jest to, że po pierwszym razie każdy kolejny raz idzie łatwiej.
Pozdrawiam, BoP. _________________ bop, Suwałki,
Seat Altea XL Style 2.0 TDI (CEGA) 2010
było: Seat Altea Stylance DSG 2,0 TDI (BKD) 2005
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Altea ) Nadwozie
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.