Dołączył: 06 Cze 2015 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): anglia Posiadane auto: Seat Cordoba 1.4 1997r
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 06 Cze 2015, 19:11
Temat postu:
Pije bardzo dużo wody.
Witam, mam seata cordobe 1997r. Sprawa wygląda tak że msc temu przejechałem z domu 5km i nagle spod maski zaczął lecieć biały dym od strony zbiornika płynu chłodniczego (pierwszy raz to się zdarzyło). Wywaliło cały płyn chłodnicy na silnik i zbiornik był pusty, po tej akcji mechanik mi wymienił termostat razem z obudową bo była pęknięta + przy okazji czujnik temperatury który od roku był niesprawny. Potem było ok, tydzień później wymieniłem cały rozrząd razem z pompą wody i pasek alternatora. Pojechałem tym autem do Anglii i w połowie drogi zaczeło się robić tak że jak jechałem autem ok 4,5-5tyś obrotów to musiałem stawać co jakiś czas i dolewać wody bo albo zbiornik był pusty albo było jej bardzo mało. Teraz jeździłem po anglii i bylo spoko, ale jakiś tydzień temu problem wrócił i teraz prawie codziennie muszę mu dolewać ok 1l wody, czasem się zdarzy że jej w ogóle nie ma, a czasem jest lekko poniżej minimu, dziennie autem jeżdże ok 80km (40km w 1 i po 8godzinach 40km w drugą stronę) i obroty jakie robię to do 5tyś bo jade autostradą, dodam że zauważyłem że wody szybko ubywa tylko wtedy jeśli jeżdże powyżej 120km/h, jeśli jeżdże poniżej 120 to czujnik temperatury wariuje i dochodzi do czerwonej kreski, a jeśli jeżdże ok 150-160 to czujnik jest przy połowie. Starałem się opisać szczegółowo bo auto jest mi potrzebne na codzień i owszem mogę jeździć i dolewać wody codziennie, ale jest to trochę męczące a z drugiej strony wydaje mi się że jak tak będę robił to w końcu rozwali mi chłodnice albo coś, wycieku pod autem nie ma, wody ubywa tylko przy wyższych obrotach, w trakcie jazdy, jak stoi w miejscu pod domem to nic nie ubywa.
Dołączył: 18 Lip 2009 Posty: 477 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: była Altea 1,9tdi 2009 jest VW Sportsvan 2016; Mii 2014
Piwa: 21/0
Wysłany: Nie 07 Cze 2015, 12:50
Temat postu:
Re: Pije bardzo dużo wody.
adrian01818 napisał:
...przy okazji czujnik temperatury który od roku był niesprawny. Ktoś ma jakiś pomysł?
A jak wygląda korek wlewu oleju od środka ? I czy czasem więcej nie dymi ?
Cóż wygląda, że uszczelka silnika padła i jest do wymiany + planowanie głowicy. Konsekwencja braku wymiany czujnika temperatury i przegrzanie silnika.
W sumie pytanie retoryczne, ale z ciekawości zapytam jak można przez rok nie wymienić czujnika temperatury tylko spokojnie jeździć ?
Dołączył: 06 Cze 2015 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): anglia Posiadane auto: Seat Cordoba 1.4 1997r
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 07 Cze 2015, 15:19
Temat postu:
Re: Pije bardzo dużo wody.
jack666 napisał:
adrian01818 napisał:
...przy okazji czujnik temperatury który od roku był niesprawny. Ktoś ma jakiś pomysł?
A jak wygląda korek wlewu oleju od środka ? I czy czasem więcej nie dymi ?
Cóż wygląda, że uszczelka silnika padła i jest do wymiany + planowanie głowicy. Konsekwencja braku wymiany czujnika temperatury i przegrzanie silnika.
W sumie pytanie retoryczne, ale z ciekawości zapytam jak można przez rok nie wymienić czujnika temperatury tylko spokojnie jeździć ?
korek wlewu oleju wygląda normalnie, nie ma tam żadnej mazi ani nic. Dymić nie dymi więcej, tak samo jak zawsze dymił. Uszczelka silnika i planowanie głowicy to przypuszczam że droga sprawa będzie w takim starym aucie 1997r, benzyna?
Co do czujnika to kumpel 'pseudomechanik' jak sie przekonalem powiedzial mi ze ten czujnik jest mi niepotrzebny..
Dołączył: 06 Cze 2015 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): anglia Posiadane auto: Seat Cordoba 1.4 1997r
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 13 Cze 2015, 16:56
Temat postu:
Re: Pije bardzo dużo wody.
adrian01818 napisał:
jack666 napisał:
adrian01818 napisał:
...przy okazji czujnik temperatury który od roku był niesprawny. Ktoś ma jakiś pomysł?
A jak wygląda korek wlewu oleju od środka ? I czy czasem więcej nie dymi ?
Cóż wygląda, że uszczelka silnika padła i jest do wymiany + planowanie głowicy. Konsekwencja braku wymiany czujnika temperatury i przegrzanie silnika.
W sumie pytanie retoryczne, ale z ciekawości zapytam jak można przez rok nie wymienić czujnika temperatury tylko spokojnie jeździć ?
korek wlewu oleju wygląda normalnie, nie ma tam żadnej mazi ani nic. Dymić nie dymi więcej, tak samo jak zawsze dymił. Uszczelka silnika i planowanie głowicy to przypuszczam że droga sprawa będzie w takim starym aucie 1997r, benzyna?
Co do czujnika to kumpel 'pseudomechanik' jak sie przekonalem powiedzial mi ze ten czujnik jest mi niepotrzebny..
wyszło jednak że to uszczelka pod głowicą jest zepsuta i koszt jest dosyć spory więc auto będę złomował, można zamknąć..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Cordoba ) Układ chłodzenia
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.