Seat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Seat Altea ) światła LED



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum SEAT Forum Strona Główna -> ( Seat Altea ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kojoto3

Debiutant



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 35
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowiecki
Posiadane auto: Peugeot 3008
Piwa: 1/1
Wysłany: Czw 26 Mar 2015, 16:00
Temat postu:

światła LED


Witam.
Mam OGROMNĄ prośbę, może ktoś sam podłączał światła do jazdy dziennej typu LED.
Nie wiem pod jaki bezpiecznik podłączyć plus ze stacyjki. Próbowałam już chyba wszystkie i nie dokońca to działa prawidłowo. Świecą po przekręceniu kluczyka, ale jak zapalę światła pozycyjne to nie gasną całkowicie, tzn. dokładnie to jak silnik pracuje. Jak silnik wyłączony to światła gasną całkowicie, ale jak silnik pracuje to nie gasną, tylko trochę przygasają. Czyli coś nie tak.
Można prosić o wskazanie gdzie podłączyć ten plus.
Seat Altea 2005 1,9 tdi 105 KM
Z góry dziękuję.
Powrót do góry
ernestowski

Auto Maniak



Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 506
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Seat Altea 1.9TDI 2005
Piwa: 48/0
Wysłany: Czw 26 Mar 2015, 20:42
Temat postu:

Re: ( Seat Altea ) światła LED


Być może uszkodzony jest zasilacz od świateł LED, albo światła te są wyposażone w funkcję świateł pozycyjnych.
Powrót do góry
jack666

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 477
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska
Posiadane auto: była Altea 1,9tdi 2009 jest VW Sportsvan 2016; Mii 2014
Piwa: 21/0
Wysłany: Pią 27 Mar 2015, 12:29
Temat postu:

Re: światła LED


kojoto3 napisał:
Witam.
Mam OGROMNĄ prośbę, może ktoś sam podłączał światła do jazdy dziennej typu LED.
Nie wiem pod jaki bezpiecznik podłączyć plus ze stacyjki. Próbowałam już chyba wszystkie i nie dokońca to działa prawidłowo. Świecą po przekręceniu kluczyka, ale jak zapalę światła pozycyjne to nie gasną całkowicie, tzn. dokładnie to jak silnik pracuje. Jak silnik wyłączony to światła gasną całkowicie, ale jak silnik pracuje to nie gasną, tylko trochę przygasają. Czyli coś nie tak.
Można prosić o wskazanie gdzie podłączyć ten plus.
Seat Altea 2005 1,9 tdi 105 KM
Z góry dziękuję.


Trudno zgadnąc jaki tam masz moduł przy tych dziennych.
Jeśli masz tam trzy kable i moduł działajacy na różnicy napięcia akumulatora to powinien być podłączany tak :
- do masy
+ świateł wprost do akumulatora
trzeci kabel sterujacy + podłączany do plusa świateł pozycyjnych

Normalne działanie: przekręczaz kluczyk światła dzienne nie świecą, odpalasz samochód i po chwili zapalają się - wszytsko przy wyłączonych pozycyjych. Włączasz pozycjne - dzienne gasną.
Zasada działania takiego modułu sterowania jest taka, że moduł mierzy napięcie na akumulatorze i zapala dzienne wtedy gdy napięcie na nim wzrośnie do ok. 14 V tj. do wartosci prawidłowego napięcia ładowania akumulatora.


Jesłi masz objawy, ze przygasają to albo coś źle podłączone albo moduł uszkodzony albo moduł wymaga innego sposobu podłączenia, ale są też takie moduły, które po włączeniu pozycyjnych jedynie ograniczają napiecie na dziennych przez co świecą słabiej, a nie całkowicie gasną.
Powrót do góry
kojoto3

Debiutant



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 35
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowiecki
Posiadane auto: Peugeot 3008
Piwa: 1/1
Wysłany: Pią 03 Kwi 2015, 18:58
Temat postu:

Re: ( Seat Altea ) światła LED


LED-Y świecą przy napięciu 12V, podłączałem zewnętrzny automat i efekt był taki sam. A najdziwniejsze jest że np jak sygnał z białego kabla nie podłączę do postojówek tylko np pod ten sam bezpiecznik co czerwony kabel od LED-ów to LED-y się wyłączą, także na uruchomionym silniku. Czyli tak jakby z postojówek był za słaby sygnał.
Powrót do góry
kojoto3

Debiutant



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 35
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowiecki
Posiadane auto: Peugeot 3008
Piwa: 1/1
Wysłany: Sob 04 Kwi 2015, 17:09
Temat postu:

Re: ( Seat Altea ) światła LED


Problem rozwiązany, występuje on przy LED-ach z diodami typu SMDLED, wtedy trzeba podłączyć kondensator.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sob 04 Kwi 2015, 17:09
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Zgrabny

Debiutant



Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 14
Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnowskie Góry
Posiadane auto: poprzednio: Seat Altea XL, Reference, 1.9 TDI, 2007; teraz: Seat LEON, Reference, 1.2 TSI, 2017
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 06 Kwi 2015, 22:04
Temat postu:

Jaki i gdzie kondensator ?


Kolego, czy mógłbyś powiedzieć gdzie i jaki kondensator trzeba podłączyć - mam ten sam problem.
Powrót do góry
kojoto3

Debiutant



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 35
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowiecki
Posiadane auto: Peugeot 3008
Piwa: 1/1
Wysłany: Sro 08 Kwi 2015, 08:29
Temat postu:

Re: ( Seat Altea ) światła LED


Ja zastosowałem kondensator 4,7 uf 25 v , bo akurat znalazłem w necie info na ten temat. Ja zrobiłem tak: połączyłem oba białe kabelki razem od LED-ów i do jednej postojówki, potem trzeba podłączyć na biały kabelek diodę prostowniczą skierowaną od strony postojówek, czyli przecinamy biały kabelek i lutujemy diodę anoda od strony postojówki, a katodą od strony LED-ów. Później kawałeczek za diodą prostowniczą od strony LED-ów po stronie katody lutujemy kondensator (nie przecinamy kabelka białego tylko do niego dolutuwujemy) plusem, a do minusa kondensatora przylutować kabelek, który łączymy z czarnym kablem od LED-ów (minus) do masy. Mam nadzieję że dobrze wytłumaczyłem. Kondensator można zastosować o mniejszej pojemności wtedy czas przełączenia będzie szybszy, u mnie trwa to parę sekund, czyli po powrocie s postojówek trzeba trochę poczekać (5 sekund) aż LED-y znowu się zapalą, ale całość działa więc narazie tak zostawiłem.
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Zgrabny

Debiutant



Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 14
Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnowskie Góry
Posiadane auto: poprzednio: Seat Altea XL, Reference, 1.9 TDI, 2007; teraz: Seat LEON, Reference, 1.2 TSI, 2017
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 18 Paź 2015, 18:12
Temat postu:

receptą jest jednak przekaźnik - wyjaśnienie


Podobnie jak koledzy wcześniej, miałem ten sam problem, światła LED dzienne działają OK do momentu włączenia silnika, wtedy po włączeniu świateł mijania jedynie przygasają (oczywiście, dotyczy własnoręcznie montowanych, chińskich LED'ów).
Najpierw próbowałem obniżyć napięcie diodami prostowniczymi (każda to 0,6 V mniej), żeby uzyskać odpowiedni spadek napięcia sterującego wyłączenie. Efekt żaden.
Później, korzystając z rad kolegów z forum, stworzyłem układ z kondensatorem elektrolitycznym - efekt mizerny - światła przygasały bardziej bądź "mrugały" w zależności od wartości pojemności.
Zacząłem się zastanawiać i prawdopodobnie zrozumiałem problem. Otóż obwody świateł są (tak tutaj czytałem) sprawdzane na wypadek przepalenia żarówki, wtedy zapala się kontrolka wymiany, najwyraźniej kontrola realizowana jest niewielkim prądem zmiennym. Niestety (prawdopodobnie - nie mierzyłem) jest go na tyle sporo, żeby zaburzyć pracę sterowania LED'ów, które wymagają niewielkiego prądu (kilkanaście mA) do rozpoczęcia pracy. Licha, chińska elektronika, nie jest w stanie go odfiltrować i led zaczyna świecić. To tylko domysły ale...
W ten sposób nie da się ustalić prawidłowej wartości pojemności kondensatora, bo każdy układ sterujący ledami jest trochę inny, no i nie znamy częstotliwości napięcia próbkowania - wtedy to (może) udało by się policzyć tą pojemność.
Z tego względu najlepszym, pewnym wyjściem jest zastosowanie przekaźnika i podanie '+' na wejście układu sterującego światłami z innego, nie dozorowanego obwodu.
Tak zrobiłem, przekaźnik za 10 PLN kupiłem na allegro. Pobiera 1 W - to nie będzie miało wpływu nawet przy długim postoju (jest włączony przy włączeniu świateł postojowych). Wreszcie dział jak należy i myślę, że w miarę zrozumiale udało mi się wyjaśnić dlaczego jednak taka opcja jest najlepsza.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum SEAT Forum Strona Główna -> ( Seat Altea ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Seat Altea »

Opinie o samochodach Seat Altea - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Altea ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.


SeatAltea XL

23 500

2010r.

186 000 km

pomorskie

SeatLeon

23 000

2009r.

190 000 km

śląskie

SeatAltea

12 900

2006r.

291 000 km

kujawsko-pomorskie

SeatExeo

29 500

2013r.

213 000 km

śląskie

SeatLeon

18 999

2007r.

208 000 km

warmińsko-mazurskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Klub Seata Ibiza   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System