Koledzy, od jakiegoś czasu jestem szczęśliwym (jeszcze chyba...) posiadaczem altei xl. Autko z Niemiec - blacha OK, silnik raczej też. Ale elektryka... coraz to więcej odkrywam usterek.
Pisałem kilka dni temu o lusterkach:
"W moim aucie nie działają w ogóle, mam składane i podgrzewane - nic nie działa. W panelu z joystickiem nie działa również sterowanie centralnym zamkiem. Mam wrażenie, że mógł paść jakiś bezpiecznik lub przekaźnik/sterownik - ale pomimo poszukiwań w internecie (już dobrych kilka dni) jakichkolwiek sensownych informacji niczego nie znalazłem..."
Teraz odkryłem, że:
1.Problemy z zamkami: tyle drzwi się nie zamykają (ryglują), przednie drzwi i klapa bagażnika działają.
2. Jak otworzę ręcznie te tylne drzwi pomimo "zamknięcia" , to nie wyje alarm (a jest wg. VIN na pokładzie)- czyli też zepsuty.
Mam wrażenie, że to może być jakiś moduł walnięty, za dużo tych usterek na raz - ma ktoś jakiś pomysł co sprawdzić. A może po prostu auto było zapuszczone - na przykład: zepsute oświetlenie wnętrza ( lampa zespolona z przodu) "naprawiono" odłączając kostkę, o podłączeniu świeciła stale, okazało się, że przełącznik miał wadę i po godzince zabawy wszystko zagrało. Zatarty był też uchwyt tylnej klapy - blokował się w położeniu otwarty - naprawiłem. Czy to mogło mieć wpływ na któryś z modułów sterujących???
Moje pytanie brzmi: czy te wszystkie awarie mogą być wynikiem/powodem jednej usterki elektroniki/sterownika, czy raczej to wiele drobnych spraw ???
Proszę o pomoc, jestem z wykształcenia elektrykiem/elektronikiem (z dawnych lat), więc można do mnie pisać o konkretach (mam nadzieję .
Proszę jeszcze raz o sugestie - postaram się opisywać w kolejnych postach moje postępy i porażki związane z doprowadzeniem auta do stanu pierwotnego.
Ostatnio zmieniony przez Zgrabny dnia Pią 27 Lut 2015, 21:25, w całości zmieniany 2 razy
Re: ( Seat Altea ) Problemy z elektroniką/ elektryką
Pierwsze news'y dot. napraw. Po rozbrojeniu klamki klapy silnika (dzięki forum wiedziałem jak), osłony słupka i otwarciu łącznika gumowego drzwi kierowcy okazało się, że pod osłoną gumową jest kłębowisko kabelków dochodzących do złącza. Zauważyłem jeden (brązowy), który był urwany, postanowiłem go polutować.
Wyjmowanie i rozłączanie tego 20-pinowego złącza jest trudne manualnie, ale po godzince "na kolanach" się udało. Po zlutowaniu i zabezpieczeniu połączenia rurka termokurczliwą (wg. mnie to najlepsza metoda na połączenia przewodów w aucie) spora część usterek zniknęła:
Lusterka da się regulować, złożyć, działa ręczne sterowanie centralnym zamkiem. Aż dziw bierze, że to jeden złamany kabelek...
Pomysł na zdjęcie tej gumowej osłony wyczytałem w jednym z tematów na forum - serdecznie dzięki.
teraz pozostał problem z zamykaniem tylnych drzwi (opis poprzedni post)...
Ostatnio zmieniony przez Zgrabny dnia Pią 27 Lut 2015, 21:23, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Altea ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.