Witam. Od jakiegoś czasu moja żona ma problem z tym autkiem , mianowicie trzy lata po zakupie tego autka rocznik 1998 , wszystko było OK , aż pewnego dnia dzwoni do mnie że nie może uruchomić silnika , a rezerwa dopiero co jej zaświeciła , pomyślałem sobie że może coś jest nie tak z tą rezerwą i może zabrakło jej paliwa więc kupiłem do bańki 5 litrów ropy i pojechałem do niej wlałem paliwo do baku i silnik zapalił , zauważyłem że samochód stał pod górkę i może dla tego , przy małym poziomie paliwa w baku nie mogło go zassać , i tak zastało , niestety ale już tak pozostało że jak tylko wskazówka dochodziła do rezerwy silnik gasł i trzeba było dolewać nawet te trzy cztery litry żeby dojechać zatankować . Niestety ale problem na tym się nie skończył , bo po jakimś czasie silnik zaczął gasnąć przy coraz większym poziomie paliwa w baku , aż do szło do tego że samochód był unieruchomiony przez kilka tygodni z powodu że uległa awari skrzynia biegów jak to dosyć często bywa w tym modelu seata , gdy ja wreście wymieniłem samodzielnie chciałem zobaczyć jak mi się udała taka samodzielna wymiana , jakie było moje zaskoczenie jak przy prawie pół baku paliwa silnik nie chciał i nie chce zapalić , moje podejrzenie od razu w tym wypadku spadło na filtr paliwa i postanowiłem go wymienić , bo może jest tak brudny że nie przepuszcza dobrze , i dla tego może jest potrzebne dużo większe ciśnienie paliwa w zbiorniku żeby mogło go zassać filtr będę miał dopiero w środę bo nie mieli go n a stanie w moim najbliższym sklepie , i zobaczę czy moje podejrzenie z tym filtrem jest słuszne czy nie. Prosił bym kolegów trochę bardziej obeznanych w dziedzinie silników diesla o podpowiedz co może być powodem faktycznie takiego zachowania silnika .
Mam jeszcze jedno pytanko czy pompa paliwa w tych samochodach jest razem z pompą wtryskową czyli za filtrem czy może jest gdzieś przed filtrem i czy takie cuda mogą być spowodowane nie prawidłową np. pracą tej pompy paliwa.
Dziękuje bardzo za jakiekolwiek porady i wskazówki związane z tym problemem.
Proszę też o wyrozumiałość bo jestem dopiero początkującym w sprawach mechaniki samochodowej i jak to tej pory potrafiłem bardzo dużo rzeczy zrobić sobie samodzielnie przy tym samochodzie , ale jak nie jestem czegoś pewien to wolę sie zapytać i upewnić niż wymieniać bez myślnie i nie potrzebnie po kolei wymieniać wszystkie części , bo to chyba nie w tym rzecz polega.
Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 1781 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: Seat Toledo AFN
Piwa: 72/5
Wysłany: Wto 07 Paź 2014, 14:18
Temat postu:
Re: ( Seat Arosa ) Seat Arosa 1.7 SDI Problem z zasilaniem paliwowym
Silnik AKU ma pompe wtryskowa i w niej pewnie siedzi pompa wstepna, w baku masz sak ktory moze jest przypchany, odpowietrzenie zbiornika jest ok? _________________ pozdr. Michal
Re: ( Seat Arosa ) Seat Arosa 1.7 SDI Problem z zasilaniem paliwowym
Dziękuje koledze za zainteresowanie tematem , sprawdziłem przed chwilą ssak w zbiorniku i ku mojemu zaskoczeniu był czysty i faktycznie nie ma tam pompki wstępnej i tak jak kolega podpowiada jest penie w pompie wtryskowej , jutro będę miał nowy filtr paliwa i sprawdzę czy jego wymiana coś zmieni , podejrzewam że ten stary moze jest już tak zabity że pompka wstępna przy małym poziomie paliwa nie jest w stanie zassać paliwa ze zbiornika , a tym bardziej że po zakupie samochodu cztery lata temu nie był wymieniany i nie wiadomo mi kiedy był wcześniej przez poprzedniego właściciela wymieniany.
Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 1781 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: Seat Toledo AFN
Piwa: 72/5
Wysłany: Sro 08 Paź 2014, 15:44
Temat postu:
Re: ( Seat Arosa ) Seat Arosa 1.7 SDI Problem z zasilaniem paliwowym
W racji wieku w pompie pewnie tez nie trzyma juz zawor zwrotny, ale problem z nim zwiazany powinien byc przy odpalaniu, mozesz sprawdzic czy nie ma babli powietrza w przewodach i szczelnosc ukladu zasilania-tzw.podgrzewacz w filtrze lubi przepuszczac, sprawdz jego oring _________________ pozdr. Michal
Re: ( Seat Arosa ) Seat Arosa 1.7 SDI Problem z zasilaniem paliwowym
Jak na razie po wymianie filtra silnik pali , choć po samej wymianie nie chciał tak od razu zapalić oczywiście filtr zalałem paliwem , teraz aktualnie jest pół baku i silnik pali bez żadnych problemów , zobaczę co będzie dalej jak poziom paliwa w zbiorniku będzie coraz mniejszy , a co do oringa w filtrze paliwa to nic nie mogę powiedzieć bo po prostu w tym modelu filtra po prostu go niema , mam na myśli ten oring który powinien być przy wejciu w filtrze nadmiaru , bo samego podgrzewania paliwa w tym filtrze niema.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Arosa ) Silnik Diesel-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.