Dołączył: 08 Sie 2014 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): dolnoslaskie Posiadane auto: seat altea
Piwa: 0/2
Wysłany: Pon 25 Sie 2014, 09:48
Temat postu:
Jak to uszczelnić ?
Witam,
posiadam od niedawna Seata Altea 1.6 benzyna 2005r. i
od jakiegoś czasu pojawia mi się pomarańczowa lampka usterki układu wydechowego. Kasowanie nic nie pomaga bo za jakiś czas kontrolka znowu się pojawia.
Zauważyłem że zaznaczony czerwonym kółkiem element jest nie jest szczelny i łapie powietrze przy jakimkolwiek dotknięciu go.
W jaki sposób mogę się do niego po kolei dostać? Muszę odkręcać zaznaczone na zielono śruby?
Bawić się w uszczelnianie tego czy po prostu wymienić cały przewód?
Podpowiedzcie jeszcze koledzy jak nazywa się element wskazany czarną strzałką na zdjęciu i za co odpowiada?
Ten element zaznaczony czarna strzałką to pompa powietrza wtórnego. Pompa pracuje tylko przy zimnym silniku(dodatkowe powietrze do zwiększenia temp. katalizatora), pracuje ok. 30 sekund zależnie od temperatury zewnetrzej.
Zaznaczyłeś zielonymi kółkami sześć elementów. Cztery skrajne to zaczepy służące przymocowaniu pokrywy silnika, która wystepuje w audi i skodzie, w seacie nigdy takiej nie widziałem. Natomiast pozosotałe dwie śruby to jedne z wielu, które mocują kolektor ssący, więc ich nie odkręcaj. Przwód który zaznaczyłeś na czerwono to przewód podcisnienia serwa hamulcowego (ale pewny na 100% nie jestem), można go wymienić. Natomiast na Twoim zdjęciu zastanawia mnie inna rzeczy. Masz owinięte czerwoną izolacją połaczenie przewodu od powietrza do odmy, może tam też ciągnie powietrze?
Aha i jaka to jest kontrolka układu wydechowego? Bo jeżeli pojawią Ci sie pomarańczowa ikona silnika (check engine) to lepiej podepnij pod komputer i sprawdz błędy.
Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie Posiadane auto: Altea 5p1 1.6 BGU
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 30 Sie 2014, 19:20
Temat postu:
Re: ( Seat Altea ) Jak to uszczelnić ?
Jak nie masz interface'u to polska firma e-serwice sprzedaje za ok 150 zł ew. na Aliexpress kupisz np VAG COM HEX z VCDS 12.10 lub 12.12 i tym kabelkiem wszystko zdiagnozujesz wszystko, jeśli wiesz jaki masz kod błędu to napisz to ci postaram się pomóc bo miałem podobne problemy, część rozwiązałem (nieszczelność pompy wtórnego powietrza a konkretniej to przewód od pompy ten karbowany był częściowo wypięty od obudowy filtra powietrza) czasami może też być walnięty przekaźnik od wspomnianej pompy (odpali zimny silnik i wypnij przewód od pompy biegnący do zaworu recyrkulacji spalin jak dmucha jak suszarka do włosów to jest ok, czasami wystarczy przyłożyć rękę i wyczuć czy pompa pracuje), ponad to często z tym błędem idzie w parze błąd od fuel trim ponieważ na ssaniu pompa podaje za mało powietrza z powodu nieszczelności lub awarii pompy i mieszanka się spala nie właściwie i sonda B1S1 to pokaże,
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Altea ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.