Dołączył: 15 Cze 2010 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie Posiadane auto: Seat Leon 1.9 TDi 110 KM-2001 rok
Piwa: 0/4
Wysłany: Wto 05 Sie 2014, 19:21
Temat postu:
jaki płyn do wspomagania układu kierowniczego?
Cześć! jaki powinno się dolać płyn do wspomagania ukł. kierowniczego? Czy w ogóle można dolać jeśli nie wiem jaki był wcześniej, czy opróżnić i wlać nowy? jeśli tak to jaki...? <samochód leon I, 2001 rok, 1.9 tdi 110 koni>
Dołączył: 13 Gru 2012 Posty: 129 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Seat Toledo III 1.9 105KM BXE 2006
Piwa: 5/3
Wysłany: Sro 06 Sie 2014, 07:09
Temat postu:
Re: ( Seat Leon ) jaki płyn do wspomagania układu kierowniczego?
Są płyny, na których jest napisane, że można je mieszać z płynami innych producentów, np. Prestone.
Ja na ogół dolewałem DEXRON ATF lub Prestone (http://www.prestone.pl/produkty/plyny-eksploatacyjne/plyn-do-wspomagania-uszczelniacz.html) i nic złego się nie działo. Wypróbowane w autach: Passat B4 i Primera P11.
W aucie z rocznika, jak Twoje nie zaszkodzi wymiana, tym bardziej, że koszt jest niewielki. Producenci teoretycznie nie wskazują na koniecznośc wymiany tego rodzaju płynów (jak np. płyn w układzie wspomagania, czy w mechanicznej skrzyni biegów), ale w mojej opinii mają ku temu swoje powody, jak np. szacowanie, że auto nie będzie jeździło > 10 lat, szacowanie średniego przebiegu auta w cyklu jego życia, itp.
Ja osobiście wymieniam w swoich autach tego rodzaju płyny, traktując je jako eksploatacyjne. Z obserwacji wynika, że skrzynia na ogół lżej chodzi, zwłaszcza przy srogich mrozach. _________________ Pozdrawiam,
Dołączył: 13 Gru 2012 Posty: 129 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Seat Toledo III 1.9 105KM BXE 2006
Piwa: 5/3
Wysłany: Sro 06 Sie 2014, 18:01
Temat postu:
Re: ( Seat Leon ) jaki płyn do wspomagania układu kierowniczego?
szymekgd: Gdybyś przeczytał cała moją wypowiedź, to byś zauważył, że najpierw odpowiedziałem koledze na pytanie, a później rozwinąłem myśl. Uprzedzając Twoj kolejny post, od razu Ci wyjaśniam, że Dexron ATF jest powszechnie stosowany zarówno w automatycznych skrzyniach biegów, jak również w układach wspomagania. Co do Prestone to nie wiem skąd pomysł, że jest do skrzyń biegów...
Co do znaczenia kolorów, Prestone jest przezroczysty na ten przykład. _________________ Pozdrawiam,
Dołączył: 11 Mar 2016 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lbn Posiadane auto: Leon 1.6 SR AKL
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 26 Kwi 2016, 12:11
Temat postu:
Czy Mobil ATF 220 nada się do Leona 1M?
Witajcie, mam 1L Mobil ATF 220 i chce wymienić, czy to nie zbyt niska jakość do tego układu, ma zgodność m.in. z Dexron II.
Druga sprawa wyczytałem na golfie, że wymiana to wyssać ze zbiorniczka, odkręcić wąż u dołu by reszta wypłynęła, ewentualnie odpalić na chwilę by pompa wypluła pozostałość.
Czy konkretnie w tej generacji Leona też tak będzie wyglądać wymiana?
W swoim złomie mam problem z oporem przy kręceniu kierownicą (jest większy niż w octavii z 2002 z równoległej generacji), odczuwam też jakby brakowało lepszego wspomagania przy niskiej prędkości jazdy (co w takiej octavii jest).
Wątpię czy tu kiedykolwiek był płyn zmieniany (olej w skrzyni, kable WN nie były zmieniane od nowości w 2000 roku, płyn hamulcowy bardzo podobnie). Czy w ogóle płyn wspomagania może być przyczyną takich dolegliwości?
Dołączył: 11 Mar 2016 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lbn Posiadane auto: Leon 1.6 SR AKL
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 26 Kwi 2017, 14:27
Temat postu:
Re: ( Seat Leon ) jaki płyn do wspomagania układu kierowniczego?
Uwaga co do wymiany plynu. Należało by spuścić z calego ukladu gdyż bardzo duzo zostaje po odpieciu tylko węża pod pompą przydało by się wypuscić z magla (również krecenie kierownicą bez odpalonego silnika nie wypuszcza płynu do końca).
Kolejna uwaga napełnianie nie wolno doprowadzić by pompa popracowała na pianie z płynu lub prawie sucho. Za mało płynu wynik będzie taki że chwilkę pochodzi wessie i dalej piana. Aby do tego nie doprowadzić należy zalać zbiornik na 3/4 odczekać aż wpłynie uruchomić silnik dosłownie 2 sekundy i znów uzupełnic na 3/4 odpalić znów na 2 sekundy uzupełnić i dopiero zabierać się by kręcić kierownicą na odpalonym silniku. Ewentualnie przy kreceniu aby ktoś na bieżąco uzupelniał płyn podczas gdy my krecimy kierownicą.
W złomku renaulcie brata pompa trajkotała płyn był czarny po wymianie tylko zawartości zbiorniczka sporo sie poprawiło plyn nie jest niezużywalny i posiada bardzo mocne właściwości smarne (wciąż mam śliską kostkę takiego efektu nie ma po oleju silnkowym)
U mnie w leonie kierownica miała opory oraz falowały obroty w różnych sytuacjach np kreceniu kierownicą dojezdzaniu do skrzyżowania. Po wymianie kierownica chodzi lżej oraz falowanie uspokoiło się tu najpewniej czujnik ciśnienia pompy wspomagania reagował na stary płyn wspomagania.
Mam watpliwosci co do opisanego krecenia kierownicą bez wspomagania wygląda jakby nagle krzyżaki lub maglownica złapała luz u mnie po kilku obrotach z typowym znacznym oporem może tego sie nie powinno robić bo krzyżaki się wykończą.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Leon ) Zawieszenie-układ hamulcowy-układ jezdny-układ kierowniczy
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.