Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 75 Skąd jesteś (miejscowość / region): Żywiec Posiadane auto: Seat Ibiza II 97r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 08 Lip 2014, 00:46
Temat postu:
zagotowanie płynu chłodniczego
Witam, do niedawna jechalem ekspresem toledem 1.9 110km podniesione rzekomo na 140km predkosc 180-190 przy obrotach około 4,5tys nagle temperatura wzrosła na maxa i wybilo korek od zbiornika i wylalo cały płyn. Odczekałem az zejdzie do optymalnej temperatury dokulałem się jakos na najbliższą stacje kupiłem koncentrat rozcieczony z wodą i zalałem zbiornik. Odpalając samochod pierwsze wypychało płyn lecz po chwili wciągło i dolałem do max ile ma być, zauważyłem odrazu ze wlewając płyn zauważyłem plame pod autem 2 w okolicach miski olejowej bardziej na srodek lał się ten płyn. Nie zauwałyłem przyczyny tego i jezdzac autem mialem sytuacje co chwile przegrzania auta lub przy temp 90 mrugala kontrolka czerwona po czym zbiornik byl pusty dolewalem co jakies odcinki wody. Teraz znow jeżdże 2 dzien i nie ubywa wody w zbiorniku co może być przyczyną takiego objawu? Jeden mechanik stwierdzil ze do roboty uszczelka pod glowica bo niby na odpalonym aucie waz byl twardy. Co z tym problemem zrobic?
Termostat, pompa wody, termowlacznik wentylatorow i wentylator chlodnicy do sprawdzenia, do tego wężę wody - w ok. miski masz wlasnie krociec z termostatem i wejscie do pompy wody/chlodnicy oleju, sprawdz dokladnie ten waz na trojniku. W AFN'ach raczej uszczelki nie strzelaja tak jak w nowszych tdi, ale jezeli silnik zostal przegrzany to mechanik moze miec racje. _________________ pozdr. Michal
Dzisiaj poprzeciagalem znow auto w trasie i w prwnym monencie wzrastala temperatura silnika az zaczelo sie dymic spod maski i znow zagotowalo i wyrwalo korek zbiorniczkaz tak samo wentylatory sie wlanczaly uruchamiajac klimatyzacje.
Sprawdziles ten nieszczesny dolny waz? Istnieje tez jeszcze jedna mozliwosc:zawor cisnieniowy w korku zb.wyrownawczego nie reguluje cisnienia,ktore zmienia sie w zaleznosci od temp.plynu _________________ pozdr. Michal
Tylko dlaczego kopcu na niebiesko ? Jak sprawdzić czy uszczelka pod głowica? Muszę sprawdzić to, czujnik temperatury, termostat. Dziwny objaw bo auto jeździ normalnie tylko jak się go dosyć przedmucha na trasie to gotuje wodę
Nie ma możliwości aby nie ubywało oleju silnikowego, skoro samochód kopci na niebiesko - to ewidentna oznaka spalania oleju przez jednostkę napędową !
Lecz..., gdy uszkodzona jest uszczelka pod głowicą, to zdarza się, że stan oleju wskazywany przez bagnet jest nawet wyższy niż max. i nie należy się tym sugerować i twierdzić, że w silniku jest olej...
Do weryfikacji : turbina, ciśnienie sprężania silnika, plus cały układ chłodzenia z akcesoriami.
Pod spodem dla ciekawych zacytuję treść pewnego poradnika moto :
"...niebieskie lub błękitne spaliny świadczą o zużyciu silnika. Bez względu na to, czy mamy do czynienia z jednostką diesla, czy benzynową, taki kolor gazów wydechowych sugeruje, iż poza paliwem i powietrzem, jednostka spala także olej. Im bardziej intensywny jest kolor niebieski, tym większa ilość tej cieczy przedostaje się do komory spalania. W takiej sytuacji, obowiązkiem kierowcy jest sprawdzenie poziomu oleju w silniku. Jego ubytek, w połączeniu z niebieskimi spalinami daje niemal 100% pewność, iż mamy do czynienia z uszkodzeniem silnika.
Należy jednak zwrócić również uwagę, kiedy gazy wydechowe są zabarwione na niebiesko. Jeśli takie spaliny pojawiają się na biegu jałowym, a także przy pracy pod obciążeniem, wówczas wymiany wymagają pierścienie tłokowe, zaś cylindry tzw. honowania. Jeśli spaliny są koloru niebieskiego tylko podczas zmniejszania obrotów jednostki napędowej, świadczy to o konieczności wymiany uszczelniaczy zaworowych.
Nie można zapominać także o turbosprężarce. Nieszczelności tego podzespołu (o ile silnik jest w nią wyposażony), także może przyczyniać się do zabarwienia spalin na niebiesko."
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Toledo ) Układ chłodzenia
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.