Cześć
Przymierzam sie do zakupu mojego pierwszego Seata, padło na model Altea. Zastanawiam się nad silnikiem 2.0 FSI. Prosiłbym o doradzenie, czy ten silnik ma jakieś częste, kosztowne usterki, np koło dwumasowe (o ile ma) etc. Czy polecacie w ogóle tę jednostkę? Wiem ze występuje jeszcze 1.6 ale wydaje mi się za słaba jak na taką budę.
Spalanie domyślam sie ok 11L na mieście. Chętnie zapoznam sie z radami użytkowników tego auta:)
Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie Posiadane auto: Altea 5p1 1.6 BGU
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 30 Sie 2014, 18:42
Temat postu:
Re: ( Seat Altea ) Moja pierwsza Altea
A ja jestem posiadaczem 1.6 BGU z 2005 roku (2006 rej.)i jestem zadowolony. Auto kupiłem w rok temu od 1-go właściciela z przebiegiem dokładnie 100000 za 15 tyś. zł. (wiem niewiarygodnie ale prawdziwe bo od kuzynki żony). Zaraz po zakupie założyłem instalację gazową BRC i do codziennego dojazdu do pracy w 4-5 osób trasą e4 w zópełności wystarcza (no fak tę osiągi nie powalają ale moje wcześniejsze autko miało tylko 75 km, sportowe aspiracje zaspokajam na Race Driver Grid i Kierownicy Logitech - przynajmniej nie trzeba płacić za dzwony ) ). Póki co jedyny problem to prawdopodobnie sona lambda lub pompka pb bo ciągle pojawiają mi się dwa błędy (świeci check, kasuje VCDSem ale nadal wracają jak autko postoi po dłuższej trasie, wcześniej był jeszcze błąd odnośnie pompy powietrza wtórnego ale okazało się nie wpiąłem dobrze jednego z przewodów po wymianie bo był pęknięty). Wspomniane błędy jednak nie mają wpływu na eksploatację jednak usunięcie ich mogło by być kosztowne bo tak na prawdę pzryczyn może być kilka a wiadomo że w aso wymienią ci wszystko po mimo iż na końcu okaże się tylko kabelek od lambdy się przetarł i czasami zwierał do masy. Do wad mogę zaliczyć przednie słupki które ograniczają widoczność na wąskich skrętach w lewo (trzeba się wychylać ale to kwestia przyzwyczajenia), niskie zawieszenie powoduje że czasami potrafi zawadzić spodem o strome podjazdy. No i SEAT okpił kwestę wyciszenia bo powyżej 140 na blacie robi się za głośno (stara almera była cichsza) ale jazda z tą prędkością nie ma sensu bo spalanie jest wtedy pow 11l. Wizualnie zdecydowanie ładniejsza od surowego deutche Golf Plus a to prawie bliźniacze konstrukcje (pod względem części i elektroniki). Jak ktoś posiada interfejs diagnostyczny z kablem np. VCDS to praktycznie większość usterek można zdiagnozować samemu a dodatkowo opcji dostosowywania elektroniki jest multum a robi się to bardzo łatwo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Altea ) Oceń swoje auto
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.