Jak w temacie ,po ok 10 min jazdy temperatura dość szybko skacze na grubo ponad 90 st.Nadmienię na wstępie ,że z niewiadomych dla mnie przyczyn układ chłodzenia pracuje na małym obiegu...tzn.dolny wąż jest cały czas zimny.Wymieniłem już trzy razy termostat w tym ostatni to org.Co niektórzy sugerowali pompę wody(fakt,na pompie i rozrządzie jest już 67000 km)Normalna jazda np.autostradą jest bardzo utrudniona gdyż cały czas muszę pilnować temp.Na 5 biegu jazda jest wręcz niemożliwa lub męczarnia np. 90 km/h co na autostradzie jest śmieszną prędkoscią.Gdybym na 4 biegu jechał byłoby ok silnik mniej obciązony i wyższe obroty.Kolejny problem to ,że np na w/w autostradzie chcę szybko mu zbić temp.włączam 4 prędkosc dmuchawy .....i po ok 20 sekundach wieje zimne powietrze z dmuchawy,gdy go wyluzuję i dam 2 prędkość dmuchawy po ok 20-30 sekundach wraca normalne grzanie.Uprzedzę kolejne pytania plynu i oleju mi ani nie ubywa,ani nie przybywa.Ostatnio wymieniałem króciec plastikowy w głowicy i wąż z krócca do zbiornika wyrównawczego,ale to też raczej nie powinno miec wpływu na takie przegrzewanie sie silnika.Zawsze raczej miałem problem z dogrzaniem.
Re: ( Seat Alhambra ) Zbyt wysoka temperatura płynu chłodzącego.
Jak wygląda sprawa ogrzewania, jeśli działa poprawnie to pompa raczej jest dobra. Może chłodnica jest zapchana. Spuść płyn, wymontuj ją podepnij wąż ogrodowy do jednego króćca i sprawdź czy woda swobodnie przepływa.
Re: ( Seat Alhambra ) Zbyt wysoka temperatura płynu chłodzącego.
Z ogrzewaniem to też różnie jest,teraz np.zrobiłem trasę ok 40 km temp. na desce powyżej 90 st. ,a grzeje ledwo co.Ale...gdy potrzymałem go chwilkę na obrotach tak 10 sekund na 2000 obr.to ogrzewanie nagle zaczęło normalnie grzać i temperatur trochu poniżej 90 st. spadła.Z chłodnicą oczywiscie sprawdzę ,ale raczej wykluczam (auto mam 6 lat ,cały czas jazda na płynie,nagrzewnica rok temu wymieniana)
Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 539 Skąd jesteś (miejscowość / region): kujawsko-pomorskie Posiadane auto: seat Toledo II signo 1,8 20V, Bmw e90 318i
Piwa: 31/3
Wysłany: Nie 12 Sty 2014, 10:33
Temat postu:
Re: ( Seat Alhambra ) Zbyt wysoka temperatura płynu chłodzącego.
Podejrzewał bym również tak banalną przyczynę jak zapowietrzenie układu, bo efekty daje podobne. Z tym jednak, że następuje to zazwyczaj po jakiś pracach na układzie chłodzenia kiedy spuszczamy płyn i ponownie napełniamy. Tu jak się domyślam najpierw wystąpił problem dopiero potem wziąłeś się za termostat.
Miałem kiedyś podobny przypadek ale to była ewidentna wina środka do uszczelniania układu chłodzenia. Był drobny wyciek, a ja chyba przesadziłem trochę z tym proszkiem i w rezultacie "zamuliło" mi chłodnice i nagrzewnicę. Pomogło dopiero płukanie i naprawa wycieku, a nie cudowny środek.
U ciebie pokusił bym się o zwykłe ręczne sprawdzenie przewodów. Obejmij (nawet trochę go uciśnij) górny przewód i dodaj gazu. Powinieneś wyraźnie odczuć wzrost ciśnienia. Jeśli tego nie czuć to chyba oczywiste. Pompa kaput.
Re: ( Seat Alhambra ) Zbyt wysoka temperatura płynu chłodzącego.
Wczoraj wymieniony rozrząd,w głownej mierze wymieniony dla pompy wody,ale jest jeszcze gorzej (stara pompa była OK niczym od nowej się nie różniła)Teraz auto wogóle nie grzeje mimo tego ,że na wskaźnikach jest 90 st.i dalej auto się przegrzewa.Dodam,że węże są w miarę miękkie,płynu oraz oleju mi nie ubywa i nigdzie nie przybywa,auto ma normalną moc i nie dymi .W sumie to pomału pomysły mi się wyczerpują.Jutro posprawdzam jeszcze chłodnicę i termostat.Dalej też z niewiadomych przyczyn dolny wąż do chłodnicy jest zimny.Parę minut temu (po ok 40 minutowej pracy silnika i zimnym powietrzu z ogrzewania) przyłożyłem po pedale i potrzymałem go z 3-4 sek.na 4500 obr i cos jakby drgnęło z grzaniem i temp na wskaźniku trochu zmalała.
Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 539 Skąd jesteś (miejscowość / region): kujawsko-pomorskie Posiadane auto: seat Toledo II signo 1,8 20V, Bmw e90 318i
Piwa: 31/3
Wysłany: Pią 24 Sty 2014, 12:29
Temat postu:
Re: ( Seat Alhambra ) Zbyt wysoka temperatura płynu chłodzącego.
Ok. przyjmijmy, że masz zawaloną chłodnicę ale to tym bardziej płyn zamiast w niej krążyć poszedłby po najmniejszej linii oporu to znaczy do nagrzewnicy i grzać ile się da. Ciężko mi uwierzyć w taki zbieg okoliczności żeby jednocześnie zapchała się chłodnica i nagrzewnica. Ewidentnie wszystko wskazuje na niewystarczający obieg płynu w układzie. Pompa wykluczona to w takim razie co? Ja bym wrócił do początku i pomyślał czy to nie ma jednak związku z wymianą tego króćca i węża o czym wspomniałeś na początku. Wiem, że to proste i co tam można schrzanić ale faktycznie brak już pomysłu. A jak zbiorniczek wyrównawczy, korek, wszystko szczelne? Należy pamiętać, że to wszystko prawidłowo pracuje w układzie zamkniętym pod pewnym ciśnieniem. Dlatego przy odkręcaniu korka zbiorniczka słychać charakterystyczny świst.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Alhambra ) Układ chłodzenia
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.