Mam problem z temperaturą w swoim Seacie. Otóż kilka dni temu zauważyłem, że temperatura nie dochodzi do 90*C nawet pod długiej jeździe, a nawet potrafi się obniżyć w czasie jazdy. Podpiąłem VAGa na zimnym silniku, po czym odpaliłem silnik i obserwowałem sobie wskazania kompa z dwóch miejsc, tj Engine>Meas. Blocks>Group 004 oraz Instruments>Meas. Blocks> Group 003 (temperatura zewnętrzna wynosiła jakieś +8*C). Temperatura rosła skokami, np, dochodziła do np 60*, potem na kilkanaście sekund jej wartość się nie zmieniała, albo nawet spadała o ok 3*, po czym znowu rosła. Zauważyłem też, że im wyższa temperatura silnika, tym różnica między wskazaniami kompa z 2 ww miejsc a wskazaniem deski rozdzielczej coraz bardziej się różni. Przy 90*C na desce rozdzielczej komp wskazywał 75*C i po jej osiągnięci temperatura już nie rosła.
Kolejna dziwna rzecz to to, że pomimo, że wskazania z obu ww bloków były takie same, to przy przyglądaniu się wskazaniom temperatury w Engine>Meas. Blocks>Group 004 temperatura miała dziwne chwilowe skoki, tzn wskazuje 60*, po czym na sekundę wskazanie zmienia się na -22*C, potem na -10*C, potem wraca na 60* po czym po kilkunastu sekundach znowu na sekundę spada do 10*C.
Domyślam się, że czujnik pada, stąd takie skoki temperatur.
Teraz pytanie (termostat raczej na podstawie powyższego opisu można wykluczyć) - czy wskazania w Engine>Meas. Blocks>Group 004 i Instruments>Meas. Blocks> Group 003 pochodzą z tego samego czujnika, czy są to dwa oddzielne czujniki? Gdzie znajduje się ten czujnik i czy do jego wymiany muszę drenować układ? Czy da radę zrobić wymianę pod blokiem czy lepiej udać się do mechanika?
Przez cały czas trwania pomiaru (ok 25 minut) wentylator się nie załączył, nawet po osiągnięciu temperatury 75*C. W trakcie pomiaru nawiew był wyłączony.
Samochód to Ibiza 6L'02 MR03 1.4 BBY (Magneti Marelli :/ )
EDIT: dla potomnych : problemem okazał się jednak termostat, po wymianie samochód ładnie się nagrzewa i trzyma temperaturę.
Natomiast skoki temperatury do -22*C były spowodowane źle poprowadzonymi przewodami z czujnika - kabel był złamany i czasem stykał czasem nie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Ibiza ) Układ chłodzenia
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.