Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 23 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Seat Atlea 1,9Tdi 2004 r 105KM
Piwa: 0/2
Wysłany: Pon 07 Gru 2015, 17:29
Temat postu:
Re: ( Seat Altea ) Dogrzewanie silnika 1.9tdi BKC
Trochę to zajęło ale w końcu uporałem się z niedziałającą nagrzewnicą. Niestety nie robiłem przy tym zdjęć ale postaram się opisać jak najprościej się do tego zabrać. Sama naprawa elementu grzewczego (chodzi tu o element o nr 1K0 963 235 E) w większości przypadków jest banalnie prosta, bo polega na przelutowaniu malutkich rezystorów znajdujących się na płytce nagrzewnicy (szczególnie tego znajdującego się w jej najwęższej części - wpisując nr części w wyszukiwarce znajdziecie wiele zdjęć pokazujących o co chodzi). Ale to pewnie większość zdążyła już znaleźć, ja chciałem się skupić na tym jak najprościej taką nagrzewnicę wyciągnąć z Seata Altea.
1. Odłączamy ujemny zacisk akumulatora
2. Odkręcamy plastikową osłonę nad pedałami (cztery śruby torx)
3. Zdejmujemy osłonę na końcu tunelu środkowego, po prawej stronie od pedałów (jedna śruba torx)
4. Zdejmujemy element kierujący nadmuchem powietrza na nogi od strony kierowcy (jedna śruba torx)
5. Zdejmujemy osłony od bezpieczników i przekaźników
6. Odkręcamy lewą osłonę deski rozdzielczej od strony drzwi, zaraz przy uszczelce drzwi (dwie śruby torx)
7. Następnie zabieramy się za osłonę zasadniczej nagrzewnicy oraz elementu grzewczego - czarny plastikowy element od strony pedałów (bodajże trzy śruby torx)
8. Po odkręceniu tego elementu widać już nagrzewnicę (srebrny element) i nasza nagrzewnicę elektryczną - czarny element po prawej stronie do którego dochodzą dwa dość grube przewody ( w moim przypadku były to przewody w kolorze czarnym i brązowym) oraz mała kostka z przewodami
9. Odkręcamy wspomniane przewody (kostkę narazie zostawimy bo strasznie ciężko jest się tam dostać, zrobimy to później)
10. Teraz przystępujemy do odkręcenia samej grzałki - dwie śruby torx (koloru złotego) po jednej na górze i dole nagrzewnicy - jeśli nie widać tej górnej przed przystąpieniem do rozbiórki warto ustawić nawiew na HI tak aby plastikowa łopatka przesunęła się do góry umożliwiając tym samym dostęp do śruby.
11. Teraz nasza grzałka jest już "luźna" i można odłączyć od niej kostkę, zauważycie natomiast że nie będzie można jej wyciągnąć bo będzie blokować się o dolną cześć deski rozdzielczej.
12. Musimy przystąpić do odkręcenia środkowego tunelu (trzeba wyciągnąć cały tunel)
13. Zdejmujemy dwie osłony i odkręcamy dwa uchwyty przy stojakach na kubki (po jednym od strony kierowcy i pasażera - dwie śruby torx)
14. Zdejmujemy tylną osłonę podłokietnika (od strony tylnych siedzeń) - trzymają się na zatrzaskach, Uwaga na wtyczkę od gniazda 12V
15. Zdejmujemy prawą osłonę na końcu tunelu przy nogach od strony pasażera (bez śrub, same zatrzaski)
16. Odkręcamy dwie śruby trzymające tunel od strony deski rozdzielczej
17. W tej chwili nasz tunel powinien już dać się unieść, ale zanim go zdejmiemy musimy jeszcze wyciągnąć osłonę hamulca ręcznego (bez śrub/zatrzaski), wyciągnąć i rozłączyć panel sterujący (zatrzaski), podnieść osłonę dźwigni zmiany biegów i rozłączyć kostkę od włącznika świateł awaryjnych.
18. Po rozłączeniu wszystkiego unosimy i wyciągamy tunel środkowy
19. Po zdjęciu tunelu zobaczymy dwie śruby trzymające deskę rozdzielczą przy tunelu środkowym, na dole - odkręcamy je
20. W tej chwili nasza deska rozdzielcza jest już trochę poluzowana - nie da się jej unieść do góry ale da się ją odchylić do przodu o jakieś dwa - trzy centymetry co wystarczy aby wyciągnąć grzałkę elektryczną. Trzeba do tego użyć sporo siły ale nic nie powinno się połamać ani pogiąć. Apeluję tutaj jednak o rozsądek bo jest to najszybsza droga do wyjęcia nagrzewnicy elektrycznej ale nie taka jak przewidział to producent.
21. Teraz mamy nagrzewnicę elektryczną na wierzchu, zdejmujemy plastikową osłonę płytki pod którą kryją się wspomniane rezystory
22. Po naprawie montujemy wszystko w odwrotnej kolejności
23. W moim przypadku nie potrzebne było podłączanie samochodu pod komputer, grzałka działała po odpaleniu samochodu i teraz cieszę się ciepłem płynącym z nawiewów już po około 1 - 2 minut po odpaleniu samochodu.
Temperatura na zewnątrz poniżej 4*
Ciecz z chłodzące temperatura poniżej 75*
Klimatronika nastawiony na wysoką temperaturę.
I dodajemy gazu po 30sek leci ciepelko
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Altea ) Wnętrze pojazdu-klimatyzacja-konsola-nawiew
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.