Witam auto seat alhambra 1,9 tdi silnik afn 1998r. i problem typu wyłączająca się turbina. Auto przechodzi w tryb awaryjny dawniej pomagał restart silnika i przeciągnięcie auta po autostradzie. Teraz jednak ten manewr nie pomaga auto cały czas przechodzi w tryb awaryjny tzn wywala turbine. kumpel podłączył go do kompa i stwierdził ze turbo przeładowuje i na tym jego wiedza się konczy. Obstawia walnięte turbo, ale moim zdaniem jakby turbo było walniete to by wcale nie działało. mi się wydaje ze to albo zawor n-75 albo egr lub moze lewe powietrze na przewodach podciscieniowych ( to akurat sprawdze sam) wiec mam pytanko czy mozna jakos sprawdzic ten zawor i egra co bym niepotrzebnie czesci nie kupował na podmiane bo dosc drogie??? oleju nie bierze nie kopci.
Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 1781 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: Seat Toledo AFN
Piwa: 72/5
Wysłany: Pią 03 Sty 2014, 10:09
Temat postu:
Re: ( Seat Alhambra ) jak sprawdzic zawór n-75
W bledach zapisalo sie przeladowanie czy niedoladowanie? Pewnie turbina do czyszczenia, n75 mozesz zamienic z n19, egra zostaw w spokoju. _________________ pozdr. Michal
Dzięki szymekgd kumpel podpiął pod kompa i mierzyl cisnienie wykazalo lekkie przeładowanie. Z błędów wywaliło tylko 17978 oraz 00575. jak pisałem wczesniej wiedza kumpla konczy sie na definicji kodów. Rozumiem ze ten n19 znajduje sie obok n-75? to ten z czarna kopułką tak? wystarczy przepiąć wężyki tak? a czyszczenie turbo mozna zrobic samemu robił ktoś z was kiedyś? czytałem kiedys ze trza uważać bo bo podczas rozbierania rurbo moze sie poprostu rozpasc
Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 1781 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: Seat Toledo AFN
Piwa: 72/5
Wysłany: Wto 07 Sty 2014, 10:37
Temat postu:
Re: ( Seat Alhambra ) jak sprawdzic zawór n-75
17978 - możliwe przyczyny usterki:
-> próba manipulacji
-> zwarcie przewodów komunikacji
-> usterka w systemie immobilisera
-> uszkodzenie komputera sterujacego silnikiem
-> komputer sterujacy silnikiem, nie został dopasowany do IMMO.
00575
-> blad przeladowania
Zawory, tak jak napisales, roznia sie tylko kolorami, przepinasz co najmniej po 2 przednie wezyki, tylny jest wspolny. W necie znajdziesz instrukcje czyszczenia turbiny, nic sie nie rozpadnie, ale moze byc problem z rozebraniem. _________________ pozdr. Michal
Witam odświeżam temat turbo wyczyszczone i dalej je wywala choć przez parę dni było dobrze nawet udało mi się go rozbujać do 180km/h dodam iż po czyszczeniu turbiny teraz słychać dziwne dźwięki tzn turbo strasznie gwizda oraz gdy schodzi z obrotów słychać taki dźwięk jakby się coś zacierało no i wywala jak tylko przekroczę 100km/h jutro jeszcze sprawdze n75 ale wydaje mi sie ze zywot tej turbiny sie skonczył aha i zaczął kopcić ale tylko przy odpaleniu i pierwsze 5 minut potem sie rozgrzewa i przestaje...
Witam w koncu pozamieniałem wężyki na tym zaworze n 75 i niestety nie pomoglo tzn. po zamianie wezykow turbo nie dzialalo wcale moze zle cos pozamienialem? zamienilem tylko te dolne wezyki jeden idzie do turbo a ten drugi do egra i tylko te dwa zamienilem czy dobrze? a kabelki do tych zaworów tez trzeba zamienic??
tak właśnie zrobiłem (tylko nie mówcie nikomu) ale w końcu pokapowałem się że zasilanie też trzeba zamienić niestety nie pomogło jest bez zmian jakieś sugestie? Może turbo zostało źle przeczyszczone?
Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 1781 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: Seat Toledo AFN
Piwa: 72/5
Wysłany: Wto 18 Mar 2014, 13:23
Temat postu:
Re: ( Seat Alhambra ) jak sprawdzic zawór n-75
Po zasilaniu idzie sterowanie, wiec...
Po odglosach mozna podejrzewac,ze turbo zle wyczyszczone - przy schodzeniu z obrotow slyszysz prawdopodobnie przycinajace sie kierownice w czesci goracej...Powierzchnia po ktorej chodza kierownice musi byc idealnie gladka.. _________________ pozdr. Michal
Dzięki szymekgd tak też podejrzewałem robiłem to pierwszy raz i pewnie słabo się przyłożyłem chociaż nie było tyle syfu co widziałem na filmikach na youtube i jak składałem wszystko do kupy wszystko chodziło gładziutko i leciutko, tak czy inaczej zajrzę do niej jeszcze raz tylko wyciągnąć te turbo..... już jestem zły...
Witam podepne się pod temat gdyż miałem ten sam przypadek,przetarty wężyk od gruchy do N75 po wymianie auto chodziło przez 4 miesiące,problem powrócił sprawdziłem wężyki są ok.Teraz zastanawiam się nad czyszczeniem turba za pomocą środka chemicznego EGR3,lecz zastanawiam się czy czegoś nie uszkodzę,i mam pytanie czy ktoś już to stosował i jaki był wynik.
Witam ja czyściłem turbo szczotką drucianą wd40 i papier ścierny 2000 . Wężyk sprawdzony jest ok turbo tez już działa trafiła mi się długa trasa i trochę przepaliłem ją. tzn powoli przyspieszałem do 100 gdzie zwykle mi się zacinała tym razem było lekko z górki i nie deptałem za mocno więc nie rozłączyło turbo, potem powoli przyspieszałem aż to 150-160 i tak parę km teraz turbo chodzi elegancko co prawda od czasu do czasu się zatnie szczególnie jak chce szybko przyspieszyć ale już nie za każdym razem więc chyba jest postęp będę miał kiedyś chwilkę to wyciągnę turbo jeszcze raz i wyczyszczę tym razem dokładnie....
Kolego, też miałem ten sam problem. Wymieniłem turbo na nowe, zawór n75 nowy, przepływka nowa, rura dolotowa nowa, oleje,filtry, uszczelki...w końcu kupiłem 10 metrów wężyków podciśnienia i wymieniłem wszystkie ( poza tym od kolektora dolotowego do kompa, ale jeżeli nie pokazuje ci błędu "czujnik G71" jest ok ) Pod filtrem paliwa jest wężyk narażony na zgniecenie właśnie tym filtrem. Na necie znalazłem schemat podłączenia podciśnienia i według niego zmieniłem wszystkie wężyki. Jak ręką odjął!!! Autko śmiga jak ta lala! Pozdrawiam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Alhambra ) Silnik Diesel-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.