Altea 1.9 - "drżenie" przy ruszaniu, wibracje na luzie
Witam serdecznie Brać seatową,
Niestety musze dołączyć do, już całkiem długiej, listy problemów z Altea.
Moje auto to Altea 1,9 TDI 2005 ok 50 tys. km przebiegu, użytkuję je w UK (wiem, że nie ma znaczenia gdzie, ale to w razie jakby ktoś mnie kierował do ASO w PL).
Problem z jakim się borykam to - oprócz szumu w przednich szybach (wymiana uszczelki drzwi juz zaplanowana na ten piatek w ASO UK) - dziwne "drżenie" auta jak ruszam na pierwszym biegu czy też w korku przyśpieszam z 2-giego. Dokładnie nie wiem nawet jak to opisać, bo nie tyle auto drży co wpada w taki jakby rezonans - bardziej słyszalny niż wyczuwalny, bardziej denerwujący niż rzeczywiście problematyczny.
Dźwięk ten wydobywa się wyraźnie z okolic silnika - mimo że obroty przy ruszaniu nie spadają poniżej 900-1000 to mam wrażenie że przyczyną właśnie może być "brak obrotów" przy starcie - czy ktoś spotkał się z takim zjawiskiem ?
Dodatkowo, przy rozgrzanym silniku jak auto stoi na luzie, da sie wyraźnie odczuć że auto wibruje co jakiś czas.. Żadnego dziwnego dźwięku wtedy nie słyszę , tylko denerwujące wibracje.
Auto bylo na przeglądzie w Seat, ale nie stwierdzili tam nic co mogło by być przyczyna - tzn. bardziej stwierdzili że nie mogli powtórzyć problemów o ktorych pisalem, że sprawdzili wszelkie dostępne aktualizacje ECU i nic nie jest potrzebne.
Jednak wiecie jak jest - jeśli się autem jeździ to się widzi to wszsytko, a jak ktoś raz wsiądzie to powie że wszystko OK.
Mam nadzieję, że uzyskam jakąś podpowiedź zarówno naprowadzającą na problem jak i też proponującą zgłośnić radio .
Auto jest na gwarancji do końca października wiec mam troche czasu jeszcze aby pomęczyć dealera.
Dzieki za wszelką pomoc i sorki za przydługi post.
Dołączył: 14 Kwi 2008 Posty: 1888 Skąd jesteś (miejscowość / region): RSR Posiadane auto: AUDI TDI 1Z
Piwa: 70/0
Wysłany: Sro 13 Sie 2008, 15:58
Temat postu:
Re: ( Seat Altea ) Altea 1.9 - "drżenie" przy ruszaniu, wibracje na luzie
Jeżeli wszystko z nastawani w silniku jest ok to trzeba przyjrzeć się poduszkom pod silnkiem i skrzynią biegów, może coś się poluzowało.
Nie chce mi się wieżyć by w takim przebiegu któraś mogła uleć zerwaniu.
Może żeczywiście są zamałe obroty przy starcie, ale to już wynika z techniki jazdy. Auto swoje waży i raczej silniki Tdi potrzebują trochu więcej gazu by ruszyć, choć nieukrywam że da sie ruszyć Tdi z 2 biegu na niewielkim gazie po równym jak nie jednym benzyniakiem.
Drugie to to że po odjęciu nogi z dźwigni gazu silnik nadal ciągnie np. na 1 biegiu nawet pod górke, ale to juz nie na temat.
Re: ( Seat Altea ) Altea 1.9 - "drżenie" przy ruszaniu, wibracje na luzie
Witam po przeczytaniu twojego postu wydaje mi się że możesz mieć coś poluzowane w komorze silnika lub pod autem.Przy obrotach silnika może to wpadać w jakiś rezonans tworząc specyficzne dźwięki.Może się mylę ale na razie to mi przychodzi do głowy. _________________ życzę powodzenia i pozdrawiam
Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk/Olsztyn Posiadane auto: Seat Leon, 2008 1.9 tdi, BLS
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 06 Lis 2011, 21:55
Temat postu:
Drgania, rezonans przy ruszaniu
Witam,
Mam dokładnie takie samy objawy jak pisze kolega z UK. Przy minimalnym gazie i ruszaniu z 1, wystepuje nie tyle rzucanie silnikiem co za tym idzie calym autem, tylko dziwny dzwiek spowodowany rezonansem plastikow.
Dołączył: 18 Lip 2009 Posty: 477 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: była Altea 1,9tdi 2009 jest VW Sportsvan 2016; Mii 2014
Piwa: 21/0
Wysłany: Pon 07 Lis 2011, 10:09
Temat postu:
Re: Drgania, rezonans przy ruszaniu
mono75 napisał:
Witam,
Mam dokładnie takie samy objawy jak pisze kolega z UK. Przy minimalnym gazie i ruszaniu z 1, wystepuje nie tyle rzucanie silnikiem co za tym idzie calym autem, tylko dziwny dzwiek spowodowany rezonansem plastikow.
Temat wciaz nierozwiazany,
Pozdrawiam
Proponowałbym zobaczyć jak zachowuje sie silnik na postoju na biegu jałowym. Otworzyć maske i popatrzeć czy nie drży za bardzo.
U mnie od nowości jest tak, że silnik delikatnie drży ale nie przenosi sie to na karoserie. Podczas odpalania te ruchy silnika są już dużo wieksze.
Jak ruszam bez gazu na jedynce to delikatne wibracje przenoszą sie na karoserię. Silnik 1,9 tdi nie grzeszy kulturą pracy więc jest to dla mnie akceptowalne.
Re: ( Seat Altea ) Altea 1.9 - "drżenie" przy ruszaniu, wibracje na luzie
proponuje sprawdzic dwie rzeczy ktore u mnie powodowaly podobne objawy:
- plastikowa pokrywa na silniku - zlozona jest z dwoch plastikow na zatrzaski
- czarna puszka w ukladzie dolotu powietrza, ktora znajduje sie przy samym przodzie auta po otwarciu pokrywy silnika
Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk/Olsztyn Posiadane auto: Seat Leon, 2008 1.9 tdi, BLS
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 08 Lis 2011, 11:40
Temat postu:
Re: ( Seat Altea ) Altea 1.9 - "drżenie" przy ruszaniu, wibracje na luzie
Dzieki za podpowiedź. Z tego co pamietam to pokrywa silnika osadzona jest na uszczelkach gumowych wokoł wlewu i bagnetu oleju, oraz na wsuwke u gory. Natomiast nie kojarze puszki metalowej, z przodu z ktorej strony?
Dołączył: 21 Mar 2009 Posty: 49 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wawa Posiadane auto: Sata Altea 05
Piwa: 1/2
Wysłany: Wto 08 Lis 2011, 22:13
Temat postu:
Re: ( Seat Altea ) Altea 1.9 - "drżenie" przy ruszaniu, wibracje na luzie
Witam,
Co się tyczy szumów w przednich szybach to chyba każdy użytkownik Ali boryka się z tym, Ja znalazłem podpowiedz na forum czyli kupiłem zestaw naprawczy w serwisie za około 10 pln są to takie uszczelki piankowe samo przylepne, trzeba odkręcić lusterka i je przykleić. Ale jeśli Ci ASO na gwarancji wymieni uszczelki to poczekaj może będzie lepiej.
Co do drżenia samochodu pod czas ruszania na 1 i 2 biegów poproś że by Ci sprawdzili koło dwu masowe, nie podejrzewam że by to były poduszki bo przedbieg masz mały. Najczęściej pada ta poduszka po środku silnika składa się z 2 części, objem jest problem ze zmianą biegów wsteczny i pierwszy oraz delikatnie przechylający się drążek zmiany biegów na boki podczas ruszania,
Denerwujące wibracje – piwem Ci że mam podobny problem i jestem w ciemnej du… , strasznie mnie to drażni ale w moim przypadku zaczęły się po delikatnym remoncie silnika boi się korbowód deczko zgiął,
Moje podejrzenia pompowtryskiwacz albo słyszałem że są takie przeciw wagi na wałku korbowodowym może z nim coś nie tak,
Tyle w temacie
Re: ( Seat Altea ) Altea 1.9 - "drżenie" przy ruszaniu, wibracje na luzie
tak, pokrywa silnika jest osadzona na gumowych uszczelkach ale sama pokrywa jest zlozona z dwoch plastikow, ktore potrafia rezonowac...najlepiej zdjac obejrzec, popukac i bedziesz wiedzial czy to to
puszka jest plastikowa a nie metalowa, dochodzi do niej taka duza plastikowa rura. jest w poblizu obudowy filtra powietrza
Re: ( Seat Altea ) Altea 1.9 - "drżenie" przy ruszaniu, wibracje na luzie
hej dolaczam sie ze swoja altea
mam problem z niedawna kupiona altea 1.9tdi 105km przebieg 115 000km
po wymianach filtrow plynow zawieszenia rozrzadu byl na oryg i zalozone oryg....
moj problem polega na tym ze silnik wpada w jakies chaotyczne wibracje czy cos, tak ze czuje jak nim szarpie.... dzieje sie to tylko i wylacznie na biegu jalowym i raczej jak jest cieply...
nie mam problemu z zapalaniem go jak jest zimny i cieply, przyspiesza dobrze nie kopci spalanie ok itp
na dodatek moze jestem przewrazliwiony ale odczuwam przy odpalaniu ze mi rusza lewarkiem zmiany biegow i czasem tez drzy... i przy ruszaniu powiedzmy z 1 slysze jakby takie buczenie jak juz rusze to sie jedzie...
otwarlem maske i obserwowalem motor jak nim tak szarpie i jest to ciezko opisac ale poprostu dostaje jakis drgawek i widac to golym okiem ze nim tak "siepie"
dodam ze poduszka pod silnkiem wymieniona tylna (obie gumki byly naderwane) i przy zapalaniu raczej nie slychac metalicznych uderzen i przy gaszeniu chociaz raz jak mi stal pare dni i go odpalilem to przez dobre pare sekund cos sie tlukło i przestalo(mysle ze to byl dwumas)
czy to moze byc jeszcze np poduszka skrzyni/ dwumas/ wtryski (bo juz czytalem duzo na roznych forach ale nigdzie nie moglem dopasowac moich konkretnych objawow)
macie jakies pomysly, porady co to moze byc.... bardzo prosze o jakies wskazowki bo juz nie moge spac po nocach...
czy moge z tym poprostu jezdzic czy moga byc gorsze konsekwencje?
dzieki i pozdrawiam[/b]
a jeszcze pytanie ile juz zrobiliscie kilometrów z tymi wibracjami?? to dla mnie bardzo wazne:)
witam
Dołaczam do waszych rozwazan na temat waszych problemów z altea 1,9 TDI - a dokladnie stuki, wibracje, itd.Ja to samo mialem i wczoraj to sie odmienilo- przyczyna kolodwumasowe. Mialem problem przy ruszaniu bo musialem wiecej dac gazu- nie tak jak kolega pisze ze samochod za ciezki :), na biegu jałowym słychac bylo wibracje i drgania samochodu calego, przy zapaleniu nastepowal stukot... przy gaszeniu silnika tez powstawaly specyficzne wibracje i szarpalo calym samochodem itd.Dlatego nie piszcie ze plastikowa pokrywa na silniku albo czarna puszka w ukladzie dolotu powietrza powoduje takie wibracje i stuki czy szum uszczelek w drzwiach:)Raczej nic w silniku nie jest rozkrecone ,popuszczone.Wszystko co piszecie Koledzy Mili to sa objawy kola dwumasowego. Ja mialem identycznie to samo co Wy piszecie - wszystkie rzeczy.Kolo 2masowe od razu sie nie rozwala- ja pierwsze objawy zauwazylem przy 100 tys a wymienilem przy 130 tys - i spokojnie mozna bylo jeszcze jezdzic ale te wibracje, stuki i dodawanie wiecej gazu do ruszania mnie wkurzalo.Natomiat jak kolego masz na gwarancji samochod bo tak piszesz to musisz ich przycisnac niech CI wymienia ten dwumas bo w salonie to kosztuje 4600zl.- dlatego w salonie beda Cie chcieli pozbyc bo to potezny wydatek jak na wymiane gwarancyjna. Pozdrawiam i powodzenia.Mysle ze Wam Koledzy jasno napisalem co jak i gdzie wiec nie szukajcie dziury w calym.
Re: ( Seat Altea ) Altea 1.9 - "drżenie" przy ruszaniu, wibracje na luzie
wITAJ
Wiec ja napisalem tez ten dlugi artykul odnosnie kola dwumasowego. U Ciebie na 99,9% do wymiany kolo dwumasowe... TO samo sie u mnie dzialo i wymienilem i od wczoraj jakby inny samochod. Zaplacilem 2190 zl za kolo dwumasowe tarcze sprzegla docisk, lozysko ni o robocizna.Kolo jest firmy lukas wiec takie jak orygialnie przychodzi. Tam sa 2 rodzaje kol dwumasowych wiec po vin trzeba dojsc jakie kolo albo dopiero po rozebraniu mozna powiedziec.... Ja pierwsze objawy mialem przy 100 tys a kolo zminilem przy 130 tys. TO ze kolo nie od razu szlak trafia to wiadome... ale wazna jest sposob jazdy i technika- ja jezdzilem w trasy duzo wiec wsiadalem w samochod i przez dzien np zrobilem 700 km, mało po miescie -wiec malo sprzegla uzywalem... Wazne jest zeby nie jechac 50 km/h na biegu piatym gdyz wtedy silnik drga a to kolo 2masowe jest po to zeby drgania tlumic i wtedy kolo dwumasowe sie tez zuzywa - nie tylko podczas zmiany biegów. Zadaniem koła 2masowego miedzy innymi jest tlumieni drgan ktore wytwarza silnik zeby w samochodzie nie drgalo,wibrowalo, to kolo ulatwia wciskanie sprzegla bo sprzeglo lzej sie wciska niz w samochodzie bez kola 2 masowego itd itd.Wiec kolego Tobie jak juz strasznie tlucze tomoze nalezy zminic bo wiesz ze to do czasu az w koncu zablokuje CI skrzynie biegów i tylko laweta. Ja zminilem teraz to kolo bo mysle ze pojezde ok 100 tys i sprzedam wiec i tak i tak nie wytrzymaloby to stare kolo dlatego zmienilem teraz chociaz ja mialem to wszystko w miare spoko - nawet mechanicy mowili ze jeszcze dobre w porownaniu z tym co nieraz widzieli a goscie robia tylko diesle i to same wartosciowe samochody i maja pojecie o robocie. pozdrawia
Dołączył: 19 Cze 2011 Posty: 506 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Seat Altea 1.9TDI 2005
Piwa: 48/0
Wysłany: Sob 12 Lis 2011, 18:22
Temat postu:
Re: ( Seat Altea ) Altea 1.9 - "drżenie" przy ruszaniu, wibracje na luzie
Witam,
Ja też mam te wibracje. Wymiana koła dwumasowego tylko nieznacznie poprawiła sytuację. Stare koło miało tylko 3 cm luzu obwodowego, a podobno dopuszczalne jest 4 cm.
Natomiast w poprzedni weekend wymieniłem gumę, na której trzyma się osłona silnika (obok zaworu EGR), bo stara wytarła się dość mocno. Po wymianie silnik chodził jakby trochę ciszej.
Następnie dolałem do paliwa środek czyszczący wtryski firmy Liqui Molly. Efektem tego jest jeszcze bardziej cicha, równa i elastyczna/miękka praca silnika. Jak skończy mi się paliwo z tym środkiem to napiszę czy nastąpiła trwała poprawa.
Jeśli komuś z Was uda się zwalczyć te wibracje to proszę o info na forum i PW.
Dołączył: 19 Cze 2011 Posty: 506 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Seat Altea 1.9TDI 2005
Piwa: 48/0
Wysłany: Sob 07 Sty 2012, 17:36
Temat postu:
Re: ( Seat Altea ) Altea 1.9 - "drżenie" przy ruszaniu, wibracje na luzie
Jestem już parę tys km po opisanych zabiegach i w tej chwili mogę powiedzieć, że pomogły one w jakimś stopniu zmniejszyć wibracje, ale nie zlikwidowały ich.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Altea ) Silnik Diesel-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.