Do tej pory jeżdżę Hondą Civic 1,4 is '99 90km w benzynie. Jeździ się świetnie, ale chcę zmienić na coś nowszego. Nigdy dieslem nie jeździłem wiec ciężko jest mi się zdecydować. Wiele ludzi mówi, że lepiej benzynę, tańsza eksploatacja. Z drugiej strony bardzo dużo diesli jeździ po naszym Kraju i sobie ludzie chwalą. Proszę o podpowiedzi co najlepiej wybrać. Z góry dziękuję.
Witaj
sam jeżdżę alteą od kilku lat. Poza elektroniką (zamki, szyby, żarówki) nic się nie dzieje. Auto IDEALNIE się prowadzi. Diesel ma swojego kopa na 4. Jedynka jak ursus ale nikt nie każe Ci się ścigać. 140 koni to tak w sam raz. Na 5 można autostradą przegonić wszystko co się rusza - łącznie z przedstawicielami handlowymi. Części nie za tanie i nie za drogie. Pasują od golfa 5. bagażnik w sam raz na rodzinkę. tak że POLECAM. _________________ 140 koni nikt nie dogoni...
Zdjęcia tak zrobione że nic nie można na nich zobaczyć, ale przed zakupem sprawdź:
- przeciągnij na trójce do 1,5 do 4k obrotów - odetnie turbine - od 500 do 1500 pln regeneracja turbo
- uderzenie przy odpalaniu na zimno, długie kręcenie przy odpalaniu na rozgrzanym motorze - nowe aku/regeneracja rozrusznika - 400-500pln
- terkotanie/pyrkniecie podczas gaszenia silnika - klapa gasząca do wymiany - 1000pln
- bujanie moterem/budą na rozgrzanym motorze na postoju - nikt na dobrą sprawę nie wie co to i jak to naprawić
- wyciek oleju z egru - 300 pln
- wyjące łożyska w kołach zwłaszcza tylnich - 300 za łożysko
- biały dym, bąbelki powietrza w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego - walnięta głowica - spawaniu lub zamiennik - od 1500pln
- piszczące przednie szyby przy podnoszeniu - linki szyb do smarowania/wymiany
to tak na szybko największe bolączki do sprawdzenia
AZV/BKD - te silniki 2.0tdi były montowane w altea/leon1p/toledo5p, wad tych w nich nie wyeliminowano, ale i tak są o niebo pewniejsze niż inne warianty z vw/audi (nie ma problemu z napędem pompy oleju).
jak pewniejsze 2.0 tdi to bmn czyli 170km, gdzie padają piezo wtryski ale tu jest bezpłatna akcja naprawcza na to, a najlepiej 2.0 tdi na cr, ale to nie te lata ani pieniądze
AZV/BKD - te silniki 2.0tdi były montowane w altea/leon1p/toledo5p, wad tych w nich nie wyeliminowano, ale i tak są o niebo pewniejsze niż inne warianty z vw/audi (nie ma problemu z napędem pompy oleju).
jak pewniejsze 2.0 tdi to bmn czyli 170km, gdzie padają piezo wtryski ale tu jest bezpłatna akcja naprawcza na to, a najlepiej 2.0 tdi na cr, ale to nie te lata ani pieniądze
A przypadkiem w bkd nie ma zmienionych pompowtryskiwaczy na boshowe z siemensowych? Bo z tego co wiem te pierwsze nawet jak ulegna awarii to koszt nie jest taki duzy jak w przypadku tych 2. A to byla miedzy innymi ta zmiana w BKD.
mam już drugą alteę z silnikiem BKD pierwsza była z początków produkcji 04 obecna z 06.
łącznie zrobiłem jakieś 45tyś w ciągu 20 miesięcy i nic się złego nie działo po za dzwonem w przypadku tej pierwszej ale to już moja wina bardzo wytrzymałe autko polecam _________________ kopa ma ta kawa
Witam.
Jestem posiadaczem Seata Altea 2.0 tdi BKD od roku miedzy czasie wymienilem turob i mialem problem z odpalanie auta na cieplym silniku, ale to juz naprawiopne. Przez ostatni miesiac przejechalem nim okolo 6.000 kilometrow po autostradach i czesciowo w miastach bez niespodzianek. Auto na trasie zachowuje sie praiwe idealnie , spalanie w granicy 6.5 l/km przy czterech osobach i predkosci do 150 km/h. W miescie auto jest zrywne i oszczdne. Moze przeszkadzac nie zbyt duzy bagaznik ale za to jest duzo miejsca dla dwoch osob na tylnej kanapie. Posiada on kilka wad ale jesli zadba sie o niego odpowiednio to nie powinno byc klopotow. Pozdrawiam.
poszukiwanie ALTEI XL z dobrym (niezawodnym) dizlem
Czy mogę prosić o wypowiedzi doświadczonych Kolegów w następujących kwestiach:
1. Czy 2.0tdi PD w ATEI XL Z LAT 2006-2008 po wymianie (akcja SEATA) wtrysków na Bosza i zaliczonych 170 000km to silnik godny uwagi, czy padaka której połowa koników pasie się na łące? A może tej pojemności z wymienionych lat wogóle nie brać pod uwagę?
2. Teraz pytanie o przebiegi silników (1,9 i 2,0tdi)z wymienionego okresu (pomijajęc cenę zakupu) do 100 000km mając przed sobą wymianę rozrządu, problemy z dwumasą, DPF, panewki i co tam jeszcze, czy szukać pod 200 000km kiedy silnik te przypadki ma za sobą i może jeszcze bezproblemowo popracować. A może ja żle rozumuję wzorując się na moim AFN 1,9tdi, któru ma obecnie 300 000km i wygląda na to, że wykręci drugie tyle?
Dordżcie proszę jakie kryteria przy wyborze stosować przede wszystkim.
Czy mogę prosić o wypowiedzi doświadczonych Kolegów w następujących kwestiach:
1. Czy 2.0tdi PD w ATEI XL Z LAT 2006-2008 po wymianie (akcja SEATA) wtrysków na Bosza i zaliczonych 170 000km to silnik godny uwagi, czy padaka której połowa koników pasie się na łące? A może tej pojemności z wymienionych lat wogóle nie brać pod uwagę?
2. Teraz pytanie o przebiegi silników (1,9 i 2,0tdi)z wymienionego okresu (pomijajęc cenę zakupu) do 100 000km mając przed sobą wymianę rozrządu, problemy z dwumasą, DPF, panewki i co tam jeszcze, czy szukać pod 200 000km kiedy silnik te przypadki ma za sobą i może jeszcze bezproblemowo popracować. A może ja żle rozumuję wzorując się na moim AFN 1,9tdi, któru ma obecnie 300 000km i wygląda na to, że wykręci drugie tyle?
Dordżcie proszę jakie kryteria przy wyborze stosować przede wszystkim.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Altea ) Oceń swoje auto
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.