Witam jestem nowy więc jeśli coś nie halo to przepraszam, a pytanie to;mam altee xl 2007 2,0tdi 140 kucy, przy ruszaniu i dosć dynamicznym przyspieszaniu pokazuje mi na komputerze spalanie powiedzmy 4-7 l przy jeździe z prędkością 120km po w miarę równej drodze i około 1500-2000 obrotów potrafi pokazać 30 i więcej litrów-działa jakby odwrotnie. Może ktoś coś takiego miał lub się spotkał dzięki za pomoc pozdrawiam jaro405. _________________ ok
witam kolego ja mam odwrotnie przy ruszaniu ostrym pokazuje 20-35 na pierwszym biegu później na dwa trzy już mniej a przy 120-140 około 4,7-6,5 mam silnik 1,9 tdi 105 kucy, więc musisz mieć coś namieszane z komputerem _________________ czasem się mylę
U mnie tez bzdury. W chwilowym spalaniu prawie zawsze pokazuje wiecej niz rzeczywiste w baku , ktore zgadza sie ze srednim komputera.
ASO twierdzi ze tak ma byc. Czyli z chwilowego nigdy nie bede znal prawdziwego spalania.
Właśnie o to mi chodzi, poprzednio miałem passata B5 1,9 tdi 110 koni i spalanie rzeczywiste i to co wskazywał komputer było niemal idealnie takie samo, dodam że była to wersja syncro i mimo to w trasie do wa-wy jadąc w pojededynke dość spokojnie i komp i w baku wyszło 4,2l także dobry wynik, a tu co innego komputer a co innego pod dystrybutorem. Także jeśli słyszę że aso mówi że tak ma być to tylko ręce opadają, może ktoś znjdzie się kto miał taki problem i się z nim uporał. Pozdrawiam. _________________ ok
Chwilowe ma pokazywac roznice w spalaniu w zaleznosci od warunkow jazdy i sposobu prowadzenia pojazdu. Ma kierowcy uswiadomic, iz odpowiednio jadac moze palic o polowe wiecej lub niej.
Tak zrozumialem serwis ASO.
Tylko jesli srednie spalanie wyszlo mi w 100% dokladne z nalanym do baku paliwem, to jak jest wyliczane ? Napewno nie z sredniego spalania.
Czyzby w baku byl dokladny czujnik poziomu paliwa i stad taka dokladnosc?
Jesli jednak srednie spalanie jest wynikiem przeliczen spalania chwilowego, to dlaczego to chwilowe nie jest w stanie pokazywac wartosci poprawnej.
Pamietam tekst jaki uslyszalem przez telefon, chwilowe moze pokazywac nawet 100l . Tylko czy konstrukcja silnika i zaworow pozwoli przepchnac tyle paliwa aby w chwilowym wychodzilo 100 l ?
Altea jest moim pierwszym autem z "komputerem". Wczesniej nigdy o to nie dbalem. Zakladam , ze jak komputer w konkretnym stylu jazdy pokazuje spalanie wieksze niz w innym to jest to prawda. Jesli nie , i za pomoca odczytu chwilowego spalania zamiast dobrych nabawie sie zlych przyzwyczajen, ...
Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 1781 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: Seat Toledo AFN
Piwa: 72/5
Wysłany: Wto 30 Lip 2013, 09:55
Temat postu:
Re: ( Seat Altea ) spalanie a odczt komputera
Chwilowe pokazuje spalanie w l/h, u mnie (prymitywny MFA) przed przelaczeniem sie na srednie (l/100 km) po odpaleniu zimnego auta potrafi pokazac sie ponad 50 l/h, na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach stala wartosc to 0.5 l/h. Ogolnie przy dynamicznej jezdzie spalanie chwilowe powinno byc wyzsze niz przy spokojnej, inaczej niz opisano w pierwszym poscie - moze kolega zamienil odczyty spalania chwilowego ze srednim?
Wg. mnie komputer pewnie wylicza spalanie na podstawie danych pompowtryskow (silnik z 1 posta) - znamy czas otwarcia i objetosc, obroty, a stad juz latwo policzyc reszte, oczywiscie wazna jest synchronizacja walka. Czujnik w zbiorniku okresla tylko poziom paliwa (wraca z przelewu), a w polaczeniu z informacja o spalaniu komputer podaje tez mozliwy do pokonania dystans. _________________ pozdr. Michal
Nie jestem znawcą, ale moje obserwacje oraz rozmowy z mechanikami którzy nie są naj ale też nie w ciemie bici mówią ze jest cos na rzeczy, nie bardzo mam czas na rozpisywanie się na temat czy to czy tamto wynika itp. Miałem nadzieje że jak to na forach ktoś miał taki przypadek. Ewidętnie jest coś nie halo to nie pierwsze moje auto z komputerem ale pierwszy taki przypadek, i oczywiście zgoda że jeśli silnik zimny czy przy ruszaniu pokazuje więcej a gdy już ciepły i jedziemy ze stałą prędkością po w miare równym to mniej, tyle tylko że u mnie jest dokładnie na odwrót, i to mnie boli. Bez urazy pozdrawiam. _________________ ok
Nie spotkałem sie z odwróconymi danymi - odpowiada za to sterownik - coś mu nie zatrybiło prawidłowo. Gdyby sterownik dostał nieprawidłowe dane z których sczytuje parametry wywali błędy, wiec musi je żle przetwarzać.
Proponuje zrobić mu flasha - chyba że ma chipa.
a wracając do bezowocnej dyskusji
[/quote]Chwilowe ma pokazywac roznice w spalaniu w zaleznosci od warunkow jazdy i sposobu prowadzenia pojazdu. Ma kierowcy uswiadomic, iz odpowiednio jadac moze palic o polowe wiecej lub niej.
Tak zrozumialem serwis ASO.
[quote]
bo tak jest.
chwilowe spalanie to to samo co chwilowa prędkość.
może być 200 może być 50 km/h - wiedząc ile jedziesz decydujesz czy ci sie to opłaca. To samo ze spalaniem- widzisz w danej chwili przybliżone spalanie przy takich parametrach jakiem masz w tej chwili i decydujesz czy chciałbyś tyle spalić.
Średnia to suma pomiarów chwilowych w określonej przestrzeni.
Nie rozumiem bulwersacji z tym związanych - prosta matematyczna rzecz oparta o dawkę wtrysku.
jeśli podjeżdżasz do świateł na biegu - spalanie chwilowe 0 , przy ruszaniu 15-30 zależy jak kto rusza - średnia 0,75-15.
jakbyś przez godzinę jechał z otwartymi wtryskami dla spalania chwilowego 15l ( jak przy ruszaniu) - to średnia ci tyle wyjdzie.
Cytat:
U mnie tez bzdury. W chwilowym spalaniu prawie zawsze pokazuje wiecej niz rzeczywiste w baku , ktore zgadza sie ze srednim komputera.
nie bzdury - tak ma być bo tak jeżdzisz , nie zauważasz kiedy pokazuje mniej ?
Cytat:
Czyli z chwilowego nigdy nie bede znal prawdziwego spalania.
znasz je - chwilowe spalanie to prawdziwe spalanie - w tej chwili jak sama nazwa wskazuje.
Cytat:
Jesli jednak srednie spalanie jest wynikiem przeliczen spalania chwilowego, to dlaczego to chwilowe nie jest w stanie pokazywac wartosci poprawnej.
to znaczy jakiej ? średniej ?- Nie bo to jest wartość chwilowa. _________________ życie jest proste tylko sami je sobie komplikujemy
nie bzdury - tak ma być bo tak jeżdzisz , nie zauważasz kiedy pokazuje mniej ?
Owszem zauwazam. Gdy jade z gorki bez wciskania gazu lub z minimalnym,
Ok, 110 km/h jednostajnie , chwilowe srednio 7-8l , tankowanie sporo mniejsze. Bzdury . Gdyby to poprawnie dzialao powinno pokazac 4.5 - 5 l.
Nie chcę się wtrącać ale po pierwsze odeszliście od tematu nie oto pytałem, a co do wymagań to nie sądze według opisu to 4,5-5l jest możliwe sprawdiłem organoleptycznie. Nie chce się rozpisywać i dywagować, pomyśle o fleszu czy według Ciebie kolego to ma być coś na rodzaj resetu? Pozdrawiam. _________________ ok
nie! - nazwijmy to formatem sterownika.
jeśli nie ma chiptuningu - to nie zaszkodzi mu , a może jest przy okazji nowszy soft do tego modelu. _________________ życie jest proste tylko sami je sobie komplikujemy
Właśnie tego chciałem uniknąć zapłace a to nic nie da?! Ale dzięki będę miał do myślenia mam jeszcze jedną alternatywę więc jeśli nie wyda to zapłacze i zapłace. Pozdrawiam. _________________ ok
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Altea ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.