Dostal mi sie model z 2011 roku z dieslem. Samochod daleki od potrzeb i ekonomicznej sensownosci. Jezdze nim prawie 4 tygodnie i powoli zaczynam sie do niego przystosowywac. Pewnie w koncu przestanie mnie wkurzac.
Podstawowa wada - diesel.
He,he a pol roku wczesniej dla zony kupilismy ten sam silnik w Fabi II (ale 75KM) i przy spalaniu srednim bez oszczedzania 5.5l w jezdzie po miescie i 140km/l obwodnica z przebiegiem dziennym 55km wydaje sie byc zakupem idealnym. Altea nie ma takiego dystansu do pokonania i zimie na 100% bedzie niedogrzana.
Kolejna wada 5cio biegowa skrzynia. Efekt taki, ze na autostradzie prawdopodobnie pali znacznie wiecej niz w miescie. Robi to masa a przede wszystkim wysokosc wozu przy przebijaniu sie przez powietrze. 6ty bieg pewnie pomoglby mocno.
Dalej wymienie brak EPS. Takie subiektywne odczucie. W Fabi mamy i choc dawal znaki w zimie, zawsze lepiej miec jakas trakcje niz nie. Pokonywanie altea zakretu ze srednia predkoscia do przyjemnosci nie nalezy.
Trojramienna wielofuncyjna kierownica w przeciwienstwie do czteroramiennej w skodzie jest do zaakceptowania w meskiej rece. Szkoda tylko za taka sliska. Zarowno w skodzie jak wczesniej skorzana w astrze II lepiej trzymaly sie w rece , co pewnie ma niebagatelne znaczenie dla bezpieczenstwa. (Przynajmniej nie ma drapiacego szwu jak skorzana w astrze).
Osiagi. Tu mimo wszystko musze pochwalic. 250 moment obrotowy / 105KM porownam do tego co mialem w 103KM astrze benzynowej. Ten tdi przy uruchomionej turbinie jest duzo, duzo zwawszy niz te same 100KM w astrze mimo dodatkowych 300kg zywej wagi. Mialem gaz i czesto wlaczal mi sie tryb ochronny w wyniku nierownomiernego spalania gazu. Tu przyznam ze w tym trybie (kontrolka bledu silnika zapalona) zwawosc astry mocno zblizala sie do obecnych osiagow tego tdi. Trzeba jednak pamietac , ze nie byl to stan normalny.
Alternatywa musialby byc 1.4tsi, ale jak sie slucha jakie ten silnik moze miec problemy w passacie , to nie ma to sensu. 1.8? Przy braku ESP to bedzie killer , doslownie.
Komfort podrozowania wysoki. Wysokie siedzenie w wygodnych fotelach ok. Aby miec rece wygodnie nisko , kierownica musi byc nisko a fotel wzglednie wysoko. W tej pozycji kierownica zaslania gore wskaznikow, ale z tym mozna zyc. Przy 140km/h mozna sluchac radia ! W Astrze w tych samych warunkach aby bylo slychac muzyke trzeba bylo ja poglosnic do huku (w Fabi jest podobnie). Ten tdi jest cichszy niz wolno ssaca benzyna opla.
Czytam na forum o wyciszania altei. Nie widze takiej potrzeby.
Natomiast na 205/55/16 znacznie bardziej odczuwa sie nierownosci w asfalcie. W astrze az tak sie tego nie slyszalo.
Ogolnie samochodu nigdy bym nie kupil. Za duzy, za ciezki, za slaby, nie ten silnik nie to wyposarzenie. (Ciekawe jaki to madrala wymyslil , ze w takim aucie na daje sie ESP w stadardzie? )
Mysle ze idealem dla mnie jest Rapid benzyna 1.2TSI 105 KM. Przy masie wlasnej o pol tony nizszej w zupelnosci wystarczylby. Ewentualnie nowe Toledo.
Przy bardzo oszczednej jezdzie spalanie w cyklu mieszanym 6.2 litra na 100km. Normalnie bedzie pewnie min 6.5l co nie bedzie tragedia i to jedyne jasne swiatelko w tunelu.
PS. Wyglad dwustrefowej automatycznej klimy to jakis absurd. Czy tak trudno bylo zastosowac calkiem ladna stosowana w poprzednim Toledo ? To co dali w Alteli wyglada jakby ktos sobie dokleil na kropelke jakas samorobke.
Samochod tylko i wylacznie dla tych co lubia siedziec wysoko i dla pasazerow z tylu chca miejsce na zalozenie nogi na noge. Czyli tych , ktorych nie stac na terenowca do miasta . Jest jednak lepszym wyborem niz podrobki terenowcow w postaci suv czy rav.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Altea ) Oceń swoje auto
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.