Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: seat leon II 2.0 TFSI Cupra
Piwa: 0/6
Wysłany: Sro 10 Lip 2013, 19:34
Temat postu:
Układ hamulcowy
Witam,
Posiadam leona cupre z 2007 r, opony 225/40 r18.
Może mi ktoś doradzić jakie mogę tarcze z przodu wrzucić oraz zaciski hamulcowe? Słyszałem że z audi s3 może pasować.
Prosze o info
Pozdrawiam i dziekuje z góry
Dołączył: 19 Cze 2011 Posty: 506 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Seat Altea 1.9TDI 2005
Piwa: 48/0
Wysłany: Czw 11 Lip 2013, 17:16
Temat postu:
Re: ( Seat Leon ) Układ hamulcowy
Skoro posiadasz Leona Cuprę to i masz pewnie tarcze o średnicy 312mm. S3 ma 345mm. Żeby przejść na hamulce z S3 musiałbyś zmienić całą zwrotnicę, piastę, uchwyt zacisku i zaciski.
Fajnie wygląda za to sprawa przejścia z 288mm na 312mm. W tym przypadku potrzeba wymienić tylko uchwyt zacisku.
Oczywiście zmiany mechaniczne w układzie hamulcowym to nie wszystko. Trzeba też odpowiednio przeprogramować elektronikę, aby rozkład sił hamowania był optymalny.
mam 288mm. Chyba w takim razie zmienić spokojnie na 312 mm i tak jak napisałeś zmienić zaciski, tylko pytanie gdzie takie zaciski szukać, jakie tarcze kupić i jakiej grubości w takim razie? też 30mm czy jakiś inny rozmiar grubości ? Mówiąc prszeprogramować elektronikę masz na myśli zmiany w oprogramowaniu tak jak sie np, chip robi ? Właśnie zapomniałem napisać że zrobiłem chip, wyszło ok 290 KM/410 NM , ale to w kreatorze wieć jeszcze pojade na inna hamownie...
Dołączył: 19 Cze 2011 Posty: 506 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Seat Altea 1.9TDI 2005
Piwa: 48/0
Wysłany: Czw 11 Lip 2013, 21:35
Temat postu:
Re: ( Seat Leon ) Układ hamulcowy
Zmieniając średnicę tarcz na 312 wystarczy zmienić tylko uchwyty zacisków i tarcze. Klocki i zaciski są takie same jak w 288, ale zakładając nowe tarcze warto założyć nowe klocki. Nowe tarcze mają wymiar 312x25. Może też być potrzeba założenia nowych dłuższych przewodów hamulcowych.
Jeśli chodzi o przeprogramowanie elektroniki to miałem na myśli układ pompy hamulcowej. Niektórzy twierdzą, że nic nie trzeba zmieniać w kodowaniu, ale są też przeciwne opinie.
Najlepiej wyjdzie jak zapytasz google o "swap 288 na 312" i poczytasz sobie co tam piszą, bo ten temat wśród posiadaczy aut grupy VAG jest dość popularny. M.in. dlatego trzeba na rynku części używanych ciężko jest znaleźć wspomniane powyżej uchwyty zacisków. Oczywiście jak kogoś stać to może kupić nowe w ASO, bo zamienników nie ma
Dołączył: 31 Maj 2011 Posty: 600 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kielce Posiadane auto: Seat Leon 1.6SR 2000r.
Piwa: 16/6
Wysłany: Pią 12 Lip 2013, 18:20
Temat postu:
Re: ( Seat Leon ) Układ hamulcowy
A ja mam takie pytanie - po pierona to zmieniać na większe? Te nie hamują? Ścigasz się? Moim zdaniem dobre 288mm wentylowane i już.
PS. Nie polecam połączenia tarcze Brembo + klocki Ferodo - wbrew opinii obiegowej nie ma szału - u mnie piszczą po niecałym roku (5k km) od zmiany :F Było dopłacić i założyć ATE..
Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: seat leon II 2.0 TFSI Cupra
Piwa: 0/6
Wysłany: Pią 12 Lip 2013, 18:48
Temat postu:
Re: ( Seat Leon ) Układ hamulcowy
Właśnie myślałem że jak większe będą tarcze to będzie lepiej hamować.
Chyba masz rację, lepiej kupić dobre tarcze i klocki.
A wiesz może gdzie można znaleźć dobre w miare nie za drogie ?
Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 1781 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: Seat Toledo AFN
Piwa: 72/5
Wysłany: Pią 12 Lip 2013, 18:53
Temat postu:
Re: ( Seat Leon ) Układ hamulcowy
jurcio6 napisał:
PS. Nie polecam połączenia tarcze Brembo + klocki Ferodo - wbrew opinii obiegowej nie ma szału - u mnie piszczą po niecałym roku (5k km) od zmiany :F Było dopłacić i założyć ATE..
A ja mam takie polaczenie od 20kkm i nic nie piszczy Ale klocki zauwazalnie pyla co jest troche dziwne bo patrzac na zlobek w tarczy nie sa miekkie.. _________________ pozdr. Michal
Dołączył: 19 Cze 2011 Posty: 506 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Seat Altea 1.9TDI 2005
Piwa: 48/0
Wysłany: Pią 12 Lip 2013, 19:46
Temat postu:
Re: ( Seat Leon ) Układ hamulcowy
Lepszej jakości tarcze i klocki to tylko półśrodki. Ponieważ przejście z 288 na 312 to w miarę nieduży koszt to jest to dobre wyjście. Zawsze można też założyć lepszej jakości zestaw 312, wtedy będzie znaczna różnica.
A jeśli już poprzestać na 288 to według mnie warto rozważyć ofertę producenta Zimmermann - seria Sport
Dołączył: 31 Maj 2011 Posty: 600 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kielce Posiadane auto: Seat Leon 1.6SR 2000r.
Piwa: 16/6
Wysłany: Sob 13 Lip 2013, 12:16
Temat postu:
Re: ( Seat Leon ) Układ hamulcowy
Szczerze powiedziawszy to ja nie wiem czy zauważysz różnicę w hamowaniu pomiędzy tarczą 288 a 312... ostatecznie i tak wszystko rozbije się o opony jakie posiadasz
Dołączył: 19 Cze 2011 Posty: 506 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Seat Altea 1.9TDI 2005
Piwa: 48/0
Wysłany: Sob 13 Lip 2013, 12:45
Temat postu:
Re: ( Seat Leon ) Układ hamulcowy
Właśnie takie jak podałeś. Jakieś dwa miesiące temu porównałem sobie jak hamują Octavie, jedna na ATE a druga na Zimmermann Sport. Zimmerman Sport jest bardziej agresywny, tj. dużo mocniej hamuje przy lekkim naciśnięciu hamulca. Niestety nie miałem możliwości porównania jak hamują z dużej prędkości, ale sprawiają takie wrażenie jakby miały duży potencjał. Jak ja będę zmieniał tarcze i klocki to raczej właśnie na Zimmerman Sport, tyle że będzie to nie wcześniej niż za rok, bo szkoda mi wyrzucać to co mam - jest jeszcze sporo do zużycia.
jurcio6 ma dużo racji w tym, że po zmianie hamulców i tak najsłabszym ogniwem będą opony. Ja mam tarcze 288 (z ASO) i opony Continental PremiumContact 2 205x55 R16, czyli klasa wyższa średnia ale 10% węższe od twoich, a i tak podczas ostrego hamowania na suchym asfalcie potrafi zadziałać ABS. To świadczy o tym, że nie wyrabiają opony. Sytuacja zmienia się diametralnie jak się troszkę agresywniej pojedzie po krętych drogach (całkiem niezła zabawa:)). Wtedy dość często się hamuje i ewidentnie widzę, że gorące hamulce tracą sporo na skuteczności. Właśnie w takich warunkach hamulce 312 sprawdzały by się lepiej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Leon ) Zawieszenie-układ hamulcowy-układ jezdny-układ kierowniczy
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.