Witam,
Przy ostatniej wymianie oleju silnikowego zauważyłem lekkie "pocenie" przy lewej półosi. W warsztacie powiedzieli mi, że jak na razie to nic poważnego, ale powinienem powoli się przymierzać do wymiany uszczelnienia. Przy okazji powiedzieli mi, że należy spuścić olej ze skrzyni i, najlepiej będzie, jeśli wleją ten sam. Wymiana oleju na nowy wiąże się nie tylko z kosztami, ale mogą wystąpić trudności w poprawnym funkcjonowaniu skrzyni(wyskakiwanie biegów, zużycie skrzyni itp.). Trochę mnie to przeraziło, nie wiem co o tym myśleć. Czy ktoś robił już coś podobnego i czy to co usłyszałem ma uzasadnienie. Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam.
Ja w swoim autku przy przebiegu 180kkm, w czasie tej zimy, wymieniłem olej w skrzyni biegów. Nowy olej kupiłem w ASO, tj. taki jaki powinien być. Po wymianie oleju zauważyłem znaczącą poprawę przy przełączaniu biegów w czasie większych mrozów. Przed wymianą oleju, na zimnym silniku podczas większych mrozów biegi wchodziły dość ciężko. Negatywnych skutków wymiany oleju w skrzyni biegów nie zauważyłem, a od wymiany przejechałem już 9kkm.
Ja wymieniłem olej w skrzyni przy przebiegu ~160km. Zalałem Fuchsa TITAN SINTOFLUID FE SAE 75W. Podobno taki leją na pierwszy montaż... W każdym razie dostosowany do mojej skrzyni. Negatywnych skutków również nie zauważyłem. I tak jak kolega wyżej napisał, wbijanie biegów w zimie się poprawiło ale nieznacznie (problemów z tym w sumie nie miałem).
Olej w skrzyni biegów, mimo że syntetyczny i mówią, że się go nie wymienia, zużywa się również. W zależności od skrzyni może to być 120-150kkm (o ile dobrze pamiętam). Informacji zasięgnąłem w firmie zajmującej się skrzyniami biegów.
Mowa oczywiście o manualu. Automat to inna bajka.
Witam,
Dzięki za odpowiedzi, rozumiem, że mogę spokojnie wymienić olej. Chciałbym, żeby mi ktoś jeszcze powiedział ile oleju wchodzi do mojej skrzyni. Altea 1,6 benzyna 102 KM. Zdaje się, że 2 litry, ale nie jestem pewien, bo w książce się nie doczytałem.
Pozdrawiam.
Na stronach firm olejowych możesz sobie sprawdzić ile wchodzi.
Na liqui-moly.de podają, że 2 litry.
Dla mojej skrzyni też to były 2 litry ale weszło mniej. Tak czy owak, trzeba dwie litrowe bańki kupić.
adeaem W niektórych skrzyniach biegów VW jest tak p...e, że aby spuścić cały olej trzeba przechylić skrzynię biegów, np. z całym autem. Poza tym aby nalać tyle ile podają, też trzeba przechylać skrzynię biegów, albo wlewać przez jakiś tam inny otwór. Mniej więcej takie historie słyszałem od kilku mechaników. Więc może i u Ciebie nie spłynął cały olej, albo nie dało się go nalać tyle ile powinno.
Ernestowski, zgadza się, że względów konstrukcyjnych skrzynia została przechylona a korek pozostał tam gdzie był i nie jest w najniższym jej miejscu.
I tak jak napisałeś, najlepiej byłoby przechylić samochód i dopiero spuszczać olej. U mnie tego nie zrobili a próbowali odessać tyle ile się dało. Nowego oleju weszło ~1,5-1,6l.
Drozdaie, wyżej wymieniony olej został mi polecony na zmienolej.pl i tam uzyskałem taką informację (olej na pierwszy montaż). Konsultowałem to jeszcze w firmie zajmującej się skrzyniami i powiedzieli, że nadaje się. Na ile jest ona sprawdzona to nie wiem. W każdym razie, jeśli kupuje się oryginalny olej w ASO z logo VW, Seata, Skody i Audi to nie jest on produkcji VAGowskiej a kogoś innego. Wiadomo, najbezpieczniej kupić w ASO, ja poszedłem inną drogą.
No to może ja jeszcze podpowiem dlaczego olej do skrzyni biegów kupiłem w ASO. Otóż dokupując w ASO olej do silnika, na dolewki, dostałem butelkę Castrola Professional. Natomiast olej do skrzyni biegów jest sprzedawany w ASO w butelce z logiem VW, tj. tak jakby produkowany na specjalne zamówienie VW.
Przyczyną zamawiania przez VW produktu specjalistycznego może być chęć obniżenia kosztów zakupu, np. po zweryfikowaniu, że skrzynie biegów VW nie potrzebują aż tak dobrych olejów jak te oferowane na wolnym rynku, więc rezygnując z jakichś tam parametrów można kupić tańszy olej.
Przyczyną zamawiania przez VW produktu specjalistycznego mogą też być specjalne wymagania skrzyń biegów VW, np. można było dużo zaoszczędzić na materiałach przy produkcji skrzyni biegów, kosztem dołożenia jakiegoś składnika do oleju ją smarującego.
Niestety nie udało mi się rozszyfrować dlaczego oleje do skrzyń biegów sprzedawane są w ASO w butelce z logiem VW, a nie tak jak oleje do silnika z logiem niezależnego producent, ale w międzyczasie doczytałem, że VW miał jakieś problemy z niektórymi skrzyniami biegów, np.: zgrzyty, głośna praca, haczenie przy zmianie biegów. Na takie objawy VW zalecił zmianę oleju w skrzyni biegów na olej o innym numerze produktu, pewnie o innej "recepturze". Być może ta inna "receptura" charakteryzuje się dodatkowymi dobranymi składnikami tzw. ulepszaczami. Być może oleje produkowane na wolny rynek nie zawierają takich dodatkowych składników, albo zawierają je standardowo.
W związku z taką liczbą niewiadomych stwierdziłem, że te kilkadziesiąt złotych więcej za olej w ASO nie jest warte łamania sobie głowy i ryzykowania, że jednak olej z wolnego rynku będzie nieodpowiedni do skrzyni biegów, która jest zamontowana w moim aucie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.