Orientuje się ktoś czy może jest jakiś bezpiecznik odpowiedzialny za załączenie sprężarki klimatyzacji,albo co może być przyczyną że sprężarka się niechce załączyć.
Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 1781 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: Seat Toledo AFN
Piwa: 72/5
Wysłany: Sro 24 Kwi 2013, 21:18
Temat postu:
Re: ( Seat Leon ) Sprężarka klimatyzacji
Jezeli nie ma cisnienia czynnika to czujnik nie poda napiecia na sprezarke. Do klimy masz osobny wentylator czy jeden dwubiegowy, dzialaja ? _________________ pozdr. Michal
Dołączył: 19 Cze 2011 Posty: 506 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Seat Altea 1.9TDI 2005
Piwa: 48/0
Wysłany: Czw 25 Kwi 2013, 00:36
Temat postu:
Re: ( Seat Leon ) Sprężarka klimatyzacji
W torze prądowym układu sterowania sprężarki nie ma żadnego bezpiecznika. W związku z tym na początku polecam sprawdzić czy "elektronika" próbuje w ogóle załączyć sprężarkę i czy próba załączenia skutkuje przepływem jakiegokolwiek prądu. Można to zrobić podłączając się pod złącze diagnostyczne i być może też przez panel climatronica, ale tego do końca nie jestem pewny
Jeśli "elektronika" próbuje załączyć sprężarkę, a pomimo tego prąd nie płynie, to trzeba szukać usterki elektrycznej, tj. przerwany kabel, przepalona cewka zaworu elektromagnetycznego sprężarki, uszkodzony moduł sterujący m.in sprężarką.
Jeśli "elektronika" próbuję załączyć sprężarkę i prąd płynie, ale sprężarka nadal nie działa, to warto spróbować wymienić zawór elektromagnetyczny sprężarki. Koszt części to ok. 80zł. Można to zrobić bez wyjmowania sprężarki, ale wcześniej trzeba odessać czynnik chłodniczy. Jeśli wymiana tego zaworu nie pomoże to zapewne konieczna będzie wymiana sprężarki.
Jeśli "elektronika" nie próbuje załączyć sprężarki to trzeba sprawdzić odczyty z poszczególnych czujników, tj. ciśnienia czynnika chłodniczego, temperatury zewnętrznej, temperatury za parownikiem. odczyty z tych czujników warunkują wstępnie decyzję o uruchomieniu sprężarki.
Oczywiście powyższe rady dotyczą stanu, w którym pewne jest, że układ klimatyzacji jest sprawny mechanicznie, tj. jest czynnik chłodniczy, zawór rozprężny jest nieuszkodzony, nie jest zerwane sprzęgło przeciążeniowe na kole pasowym sprężarki.
Dodam jeszcze, że nie można mieć 100% pewności, że wymieniony czujnik ciśnienia czynnika chłodniczego jest sprawny. Szczególnie dotyczy to przypadku gdy jest on tzw. zamiennikiem. Z mojego doświadczenia wynika, że czujniki warto kupować w ASO, chyba że ma się pewność co do jakości używanego zamiennika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Leon ) Układ chłodzenia
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.