Witam. Po mroźniej zimie zauważyłem ze po zatrzaśnięciu klapy w mojej Alicji klamka - symbol SEATa nie wraca na pozycję wyjściową. Wkurzającym było ciągle wciskanie go spowrotem.
Postanowiłem to w końcu naprawić.
1. Zdejmujemy tapicerkę z klapy zdecydowanym ruchem. W środku 8 blaszanych spinek,które oczywiście łatwo połamać.
2.Wypinamy wtyczkę z klamki.
3.Odkręcamy klamkę (klucz 10 nasadowy).
4.Wyjmujemy klamkę od zewnątrz i demontujemy mikro-styk w obudowie (zatrzask i mała śrubka krzyżakowa).
5.Po bokach czarnej obudowy klamki znajduje się stalowa ośka(na wylot), która jest z jednej strony zatoczona na gładko,a z drugiej widać delikatne frezy.
6.Za pomocą narzędzia o mniejszej średnicy wybijamy ośkę od gładkiej strony.Ja poświeciłem stary wkrętak.
7.Po rozebraniu w środku powinny znajdować się białe tulejki ślizgowe (z czego jedna z krzywką) w których obraca się ośka i sprężynka.
8.Ośkę czyścimy z rdzy papierem ściernym,a resztę myjemy WD40 i składamy do kupy.
9.Klamkę montujemy w Alicji w odwrotnej kolejności.
POWODZENIA
(zdjęć nie posiadam)
Miałem to samo, tylko naprawiłem w nieco prostszy sposób. Wziąłem WD-40, odchyliłem znaczek i spryskałem miejsca osadzenia do klapy. Poruszałem kilka razy, czynność powtórzyłem. Na koniec, dla spokoju ducha i żeby do WD nie kleił się kurz użyłem płynu do mycia szyb, w celu usunięcia WD z zewnątrz i z przestrzeni pod znaczkiem oraz karoserii. Nie prościej ? _________________ Pozdrawiam,
Może i prościej. Ja też próbowałem iść po łatwiźnie, ale korozja ośki już tak się posunęła , że dało to marny efekt. Jednak zebranie papierem ściernym rdzy z ośki daje lepsze efekty.
Niech się czka do końca życia temu-kto wstawił tam metalowy element bez zabezpieczenia. Można było przecież tę ośkę zrobić z twardego plastiku. Pozdrawiam Cię i życzę, żeby tylko takie małe dolegliwości spotkały nasze Alicje.
Ja dodatkowo napchałem do tych tulei i całą ośke smarem - opóźni to korozję
Tak, ale jednocześnie przyspieszy brudzenie mechanizmu i szybsze zacinanie się zapadki... Analogia do wkładek zamków.
Najlepiej jest to wyczyścić i potraktować jakimś woskiem lub czymś na bazie teflonu, żeby było twarde i nie lepiło brudu. Za dużo niestety się nie zdziała, jest to kolejna wada fabryczna tych aut. _________________ Pozdrawiam,
Są jeszcze smary do łańcuchów rowerowych czy motocyklowych, które z założenia - same w sobie - nie mają przyciągać kurzu.
Tru. Bardziej motocyklowe, bo do rowerów wskazane są smary płynne. Te motocyklowe jak wyschną z zewnątrz to kurz im niestraszny. Zwłaszcza w takich warunkach _________________ Pozdrawiam,
miałem ten sam problem
mocne psikanie wd40, 20 poruszeń klapką a na koniec zalanie wszystkiego płynem do czyszczenia silników, aby wypłukać wd 40 i cały wcześniejszy syf. częste wycieranie tego co wypływa i pozostawienie 10 chusteczek higienicznych na noc po klapką. 36 godzin później działa jak należy i odbija za każdym razem. znajomy mechanik, raczej niezły stwierdził że to problem syfu który łatwo osiada na pionowej tylnej klapie i fakcie że w porównaniu np z toledo II nie jest to uszczelnione.
Kilka postów wyżej opisywałem podobne rozwiązanie Niestety i mnie nie ominęło rozebranie mechanizmu. Powodem jest korozja ośki, która po pewnym czasie puchnie i uniemożliwia poruszenie mechanizmu. Zobaczysz, że za jakiś miesiąc - dwa znaczek znowu stanie w miejscu _________________ Pozdrawiam,
Mnie również dopadła klątwa "celowego postarzania produktów" przez Seata. Najpierw padły linki podnoszenia szyb w drzwiach przednich, następnie padł zamek klapy bagażnika (dokładniej plastikowa zębatka), a teraz zaczęła się zacinać klamka klapy.
Rozebranie klamki jest banalnie proste, ale kombinowałem z tym metalowym trzpieniem. Stwierdziłem że nie ma sensu zakładać tego samego bo i tak zaraz pokryje się rdzą. Trzpień zastąpiłem śrubokrętem
Śrubokręt miał identyczną średnicę i wystarczyło odciąć rączkę i trochę skrócić. Stop z którego jest wykonany tak łatwo nie skoroduje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Altea ) Manuale
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.