Witam wszystkich,
Ostatnio wymieniałem żarówkę do pozycyjnych w tylnej lampie. Byłem przekonany, że jest to żarówka dwuwłóknowa, po jednym na pozycję i stop.
Okazało się, że jest tylko jedno włókno, za to moc żarówki 21 W. Czy może mi ktoś wyjaśnić o co chodzi? Nie zauważyłem innej żarówki do stopu, a pozycje miały zawsze moc 5 W. Czy jest możliwe, że jedno włókno jest do pozycji i do stopu? Czy po prostu czegoś nie rozumiem lub nie zauważyłem.
Będę wdzięczny za informację.
Pozdrawiam.
Tak. Jest to żarówka jednowłóknowa. Gdy pracuje jako pozycyjna dostaje mniejsze napięcie (nie wiem jakiej wartości) a przy hamowaniu dostaje "pełną moc".
Wada - często się przepala....
witam, jest tak jak kolega powyżej napisał ale oprócz tego że się szybko przepala to jeszcze obramówki w których są zamontowane żarówki też się przepalają ( styki ), można to zauważyć jak wyciągniemy żarówkę i jej styki wyglądają jak przepalone stopione, z tego co wiem i czytałem najczęściej pada lewa strona Altei, i coś w tym jest mój przypadek się potwierdza, koszt takiej obramówki - gniazda coś koło 70 złotych dostępne tylko oryginały zamienniki nie występują pzd Grzenio _________________ czasem się mylę
polecam podłożyć mała podkładkę bo faktycznie styk się przepala. Na palące się żarówki znalazłem "przedłużenie żywotności" podłożyć obciętą małą sprężynkę, taką mała żeby była dopasowana do podkładki. _________________ 140 koni nikt nie dogoni...
W mojej XL miałem problem, że jedna żarówka pozycyjna/stopu (po stronie kierowcy) paliła się słabiej. Otworzyłem i... wsadzona była dwuwłóknowa żarówka 5/21 W, a do cokołu dochodziły jedynie dwa przewody. Otworzyłem drugą stronę, a tam zwykła 21W jednowłóknowa.
Auto mam krótko, bez instrukcji - obśmiałem się z "douczonych" Niemców, którzy serwisowali ten samochód, bo co rusz to natrafiam na takie kwiatki.
Jak to mówią "Ordnung muss sein", dlatego w porządnym niemieckim (z Hiszpanii) samochodzie, z tyłu musi być żarówka tak jak zawsze, do dwóch świateł dwa obwody.
A swoją drogą nie wiem po co oni tak komplikują instalację: oszczędność przewodów? Prostsza żarówka? Według mnie cierpi na tym bezpieczeństwo, jak się spali to włókno, to nie ma stopu oraz pozycyjnego. Jednak w tradycyjnych rozwiązaniach zawsze jedno z świateł zostawało...
Koledzy pisałem w innym topiku jak rozwiązać ten problem.
Mi żarówki paliły się co 2-3 tygodnie z tyłu.
Powtarzam procedurę:
1) Wyciągamy lampę
2) W miejscu gdzie żarówka przychodzi jest taki sprężynowy styk.
3) Na ołówek zakładamy papier ściery i ścieramy powierzchnie, która styka się z żarówką do czystej blachy.
4) Odtłuszczamy np. benzyną
5) Naciągamy sprężynę w stronę żarówki, co by lepiej trzymała żarówkę, (delikatnie!)
6) I teraz najważniejszy patent: kupujemy SMAR GRAFITOWY (który jest bardzo dobrym przewodnikiem prądu) i delikatnie smarujemy styk który styka się z żarówką. Uwaga nie zróbcie zwarcia z plusem.
Działa jak cholera Od 1.5 roku spokój z żarówkami! _________________
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Altea ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.