1.9 130km 2003r, czujnik temp. powietrza wlotowego.
Mam pytanie bo juz normalnie zbaraniałem. Czy Czujnik temperatury powietrza wlotowego ma pokazywac taką samą temperature jak na wyświetlaczu obok liczników? Bo normalmie u mnie zawyza o 10st. To on pokazuje temperature dla kompa ile mają grzac świece zarowe? Bo jakos krutko grzeją (2-3sekundy)
nie porównuj ich , prawdopodobnie masz czujnik temp zespolony w mierniku masy powietrza (g42)- jak było coś nie tak wywali błędy- jeżeli nie ma żadnych nie porządanych objawów to nie grzeb.
średnia praca świec to właśnie 3 sekundy - co ci to przeszkadza ? - ciężko odpala , nie pali na któryś gar ?
Nie byłbym taki pewny, że świece pracują tylko przez kilka sekund. Kilka sekund to świeci kontrolka od świec. natomiast świece podobno potrafią grzać do ok. 2 min od uruchomienia silnika. Niestety teraz nie mam czasu szukać źródła, ale ktoś kiedyś mierzył pobór prądu przez świece i taką informację podał.
Jaki masz silnik? TDI? Jeśli tak to G72 jest zespolony razem z G71. Czujnik taki znajduje się w rurze pomiędzy sprężarką a IC. Jeśli silnik pracuje to temperatura czytana z G72 będzie wyższa niż temperatura powietrza zewnętrznego. W końcu G72 mierzy temperaturę powietrza, które przeszło przez turbosprężarkę, a więc miało się o co ogrzać. Ponadto powietrze przy sprężaniu się rozgrzewa, dlatego jest chłodzone w IC.
Kiedyś sprawdzałem u siebie czujniki temperatury zewnętrznej, cieczy chłodzącej i paliwa w aucie po całonocnym postoju . Rozbieżność we wskazaniach pomiędzy najniższą i najwyższą temperaturą wynosiła ok 6oC. Żadnych błędów nie było. Stąd wniosek, że czujniki temperatury nie muszą pokazywać tego samego. Niestety nie wiem czy 10oC różnicy jest wartością akceptowalną.
G72 zintegrowany jest z G70 - przeplywka, po dluzszym postoju wszytskie temp. powinny byc do siebie zblizone. Temp. G72 podczas pracy silnika bedzie rosnac, tak jak slusznie zauwazyl poprzednik w wyniku sciskania powietrza w turbinie, ale przede wszystkim z powodu odbierania ciepla od silnika, u mnie podobnie jest z czujnikiem temp. zewn -jest przed chlodnica, podczas postoju jego odczyt rosnie poniewaz odbiera cieplo z silnika.
ernestowski; roznica 60st. nie jest normalna, 10st. też. _________________ pozdr. Michal
To co mam zrobic wymienic? A jeszcze jedno dzis podpiołem pod kompa i wyskoczyło
16685 - cylinder 1 misfire detected PO0301 - 35-10--- Intermittent
Readiness: N/A
szymekgd; "o" to nie było zero tylko mała literka o. To taki myk na zastąpienie znaczka stopień
Zawsze mi się wydawało, że G72 jest połączony z G71. Jak robią chipa i jak nie wyrabia IC to mówią, że auto puchnie bo IC nie daje rady schłodzić powietrza po sprężeniu. Skądś ci chipujący mają temperaturę i ciśnienie powietrza sprężonego, a po sprężarce jest tylko jeden czujnik, ten w rurze pomiędzy IC i kolektorem dolotowym (poprzednio źle pisałem, że pomiędzy sprężarką i IC). Więc drogą dedukcji stwierdziłem, że G72 jest w jednej obudowie z G71.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Alhambra ) Silnik Diesel-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.