1.9 130km 2003r, czujnik temp. powietrza wlotowego.
Mam pytanie bo juz normalnie zbaraniałem. Czy Czujnik temperatury powietrza wlotowego ma pokazywac taką samą temperature jak na wyświetlaczu obok liczników? Bo normalmie u mnie zawyza o 10st. To on pokazuje temperature dla kompa ile mają grzac świece zarowe? Bo jakos krutko grzeją (2-3sekundy)
nie porównuj ich , prawdopodobnie masz czujnik temp zespolony w mierniku masy powietrza (g42)- jak było coś nie tak wywali błędy- jeżeli nie ma żadnych nie porządanych objawów to nie grzeb.
średnia praca świec to właśnie 3 sekundy - co ci to przeszkadza ? - ciężko odpala , nie pali na któryś gar ?
Nie byłbym taki pewny, że świece pracują tylko przez kilka sekund. Kilka sekund to świeci kontrolka od świec. natomiast świece podobno potrafią grzać do ok. 2 min od uruchomienia silnika. Niestety teraz nie mam czasu szukać źródła, ale ktoś kiedyś mierzył pobór prądu przez świece i taką informację podał.
Jaki masz silnik? TDI? Jeśli tak to G72 jest zespolony razem z G71. Czujnik taki znajduje się w rurze pomiędzy sprężarką a IC. Jeśli silnik pracuje to temperatura czytana z G72 będzie wyższa niż temperatura powietrza zewnętrznego. W końcu G72 mierzy temperaturę powietrza, które przeszło przez turbosprężarkę, a więc miało się o co ogrzać. Ponadto powietrze przy sprężaniu się rozgrzewa, dlatego jest chłodzone w IC.
Kiedyś sprawdzałem u siebie czujniki temperatury zewnętrznej, cieczy chłodzącej i paliwa w aucie po całonocnym postoju . Rozbieżność we wskazaniach pomiędzy najniższą i najwyższą temperaturą wynosiła ok 6oC. Żadnych błędów nie było. Stąd wniosek, że czujniki temperatury nie muszą pokazywać tego samego. Niestety nie wiem czy 10oC różnicy jest wartością akceptowalną.
G72 zintegrowany jest z G70 - przeplywka, po dluzszym postoju wszytskie temp. powinny byc do siebie zblizone. Temp. G72 podczas pracy silnika bedzie rosnac, tak jak slusznie zauwazyl poprzednik w wyniku sciskania powietrza w turbinie, ale przede wszystkim z powodu odbierania ciepla od silnika, u mnie podobnie jest z czujnikiem temp. zewn -jest przed chlodnica, podczas postoju jego odczyt rosnie poniewaz odbiera cieplo z silnika.
ernestowski; roznica 60st. nie jest normalna, 10st. też. _________________ pozdr. Michal
To co mam zrobic wymienic? A jeszcze jedno dzis podpiołem pod kompa i wyskoczyło
16685 - cylinder 1 misfire detected PO0301 - 35-10--- Intermittent
Readiness: N/A
szymekgd; "o" to nie było zero tylko mała literka o. To taki myk na zastąpienie znaczka stopień
Zawsze mi się wydawało, że G72 jest połączony z G71. Jak robią chipa i jak nie wyrabia IC to mówią, że auto puchnie bo IC nie daje rady schłodzić powietrza po sprężeniu. Skądś ci chipujący mają temperaturę i ciśnienie powietrza sprężonego, a po sprężarce jest tylko jeden czujnik, ten w rurze pomiędzy IC i kolektorem dolotowym (poprzednio źle pisałem, że pomiędzy sprężarką i IC). Więc drogą dedukcji stwierdziłem, że G72 jest w jednej obudowie z G71.
Zawsze mi się wydawało, że G72 jest połączony z G71. Jak robią chipa i jak nie wyrabia IC to mówią, że auto puchnie bo IC nie daje rady schłodzić powietrza po sprężeniu. Skądś ci chipujący mają temperaturę i ciśnienie powietrza sprężonego, a po sprężarce jest tylko jeden czujnik, ten w rurze pomiędzy IC i kolektorem dolotowym (poprzednio źle pisałem, że pomiędzy sprężarką i IC). Więc drogą dedukcji stwierdziłem, że G72 jest w jednej obudowie z G71.
I db wydedukowales - G72 jest z G71 w jednej obudowie przed kolektorem, to ja dalem ciala... _________________ pozdr. Michal
To co mam zrobic wymienic? A jeszcze jedno dzis podpiołem pod kompa i wyskoczyło
16685 - cylinder 1 misfire detected PO0301 - 35-10--- Intermittent
Readiness: N/A
Po pierwsze z Twojej wypowiedzi nie wynika, który to czujnik temperatury zawyża wskzanie o 10oC. Po drugie trzysekundowe świecenie kontrolki świec żarowych mam i ja. Wydaje mi się, że jest to normalne. Tak naprawdę świece grzeją jeszcze jakiś czas po zgaśnięciu tej kontrolki. Warunki grzania świec podał szymekgd "4min lub 2500obr, takie info jest w zeszycie SSP" Jeśli nie ma błędów związanych z zawyżającym czujnikiem temperatury ja bym przy tym nie grzebał. Jednak jeśli bardzo chcesz pogrzebać to wymień ten zawyżający czujnik temperatury, ale na taki kupiony w ASO. Zamienniki bardzo często nie trzymają parametrów.
Jak często w twoim aucie się powtarza występowanie błędu 16685? Jeśli jest sporadycznie to nawet mechanik będzie miał problem ustalić co jest nie tak. Jak widać z poniższego linku taki błąd związany może być głównie z silnikami benzynowymi, ale kilka przyczyn dotyczy też silników diesla. Jeśli myślisz, że to wtryskiwacze to trzeba by dokonać ich komputerowej diagnostyki, a potem ewentualnie próby rozpylania i przelewowej.
http://www.obd-codes.com/p0301
Dobra
grupa 18 - 0.0 0.0 0.0 0.00
grupa 19 pusto nic niema
grupa 20 - rpm882/min torque42.0Nm Inj quamtity70.0mg/str Inj.quantity0.0mg/str
grupa 21 - no units0.0 bin bits10000000 bin bits00000100 bin bits00000100
grupa 22 - no units1.0 bin bits000000 no units0.0 no units 0.0
grupa 23 - no units-9.0 no units8.0 no units17.0 no units-5.0
Według mnie z logów wynika, że wszystko jest OK, tj. mieści się w normach.
Grupa 018 powinny być same zera.
Grupa 023 powinny być wartości +/-30 (dla twojego silnika). W twoim przypadku BIPy jednej pompki, na trzecim cylindrze, odbiegają od pozostałych, ale jeszcze mieszczą się w dopuszczalnych normach.
Pozostaje jeszcze sprawdzić Grupę 013, na podstawie której można sprawdzić równomierność wydatkowania paliwa na poszczególne cylindry.
Dla przykładu zamieszczam logi mojego silnika, umieszczone na fajnej stronce.
Tak jak napisal poprzednik zastanawiajacy jest odstajacy od reszty bip na 3 pompce, a w 013 na 2 cylindrze sterownik b.mocno obcina paliwo zeby wyrownac obroty - pytanie dlaczego?
Nie wnikalem nigdy co sugeruja bipy, ale skoro masz blad 1 cylindra, kolejnosc zaplonu to 1-3-4-2, to musisz poszukac dlaczego bip po nim, czyli 3 jest za duzy oraz dlaczego sterownik przed nim (w 2) obcina dawke paliwa - spowalnia ruch tloka. _________________ pozdr. Michal
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Alhambra ) Silnik Diesel-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.