Witam
Mam pytanie odnośnie podłączenia nagrzewnicy od strony silnika w motorze 1.4 16V występującym w Toledo, Leonach i Golfach 4 (lata ok. 1998 - 2004). Chodzi konkretnie o węże wychodzące z miejsca oznaczonego na zdjęciu. U mnie w dieslu lewy idzie na lewą stronę silnika, a prawy na prawą. Tutaj po wymianie (cieknąca nagrzewnica) mechanik podłączył tak, że prawy idzie na lewo a lewy na prawo - krzyżują się zaraz przed przyłączeniem do nagrzewnicy. Czy tak powinno być w tym konkretnych silniku? Mechanik za granicą, nie ma z nim kontaktu teraz, a w aucie zimno, szyby parują - nie można praktycznie jeździć. Proszę o pomoc właścicieli benzyn albo oblatanych w temacie.
Pozdrawiam
Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 1781 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: Seat Toledo AFN
Piwa: 72/5
Wysłany: Sro 05 Gru 2012, 13:07
Temat postu:
Re: ( Seat Toledo ) Przyłączenie nagrzewnicy
Jezeli jest zapowietrzona to na cieplym i dzialajacym silniku musisz zsunac waz wylotowy z nagrzewnicy - w kroccu powinien byc otwor i poczekac, az zacznie wyplywac sam plyn, bez powietrza. _________________ pozdr. Michal
Dziękuję za szybkie odpowiedzi Panowie! NED, czyli z wężami wszystko jest OK. Jeszcze dopiszę, że jak auto jedzie, to coś tam grzeje ale jak w korku, to mimo 90 stopni na silniku powietrze leci zimne. Pewnie to wina tego zapowietrzenia, bo czytałem poniższe tematy i to "bulgotanie" za radiem u mnie też występuje. szymekgd właśnie czytałem w innym temacie Twoje wskazówki o odpowietrzaniu nagrzewnicy, tylko jak rozpoznać ten wylotowy wężyk? To będzie lewy czy prawy na zdjęciach powyżej? Temperatura płynu będzie wysoka, nie chciałbym eksperymentować w ciemno;)
Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 1781 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: Seat Toledo AFN
Piwa: 72/5
Wysłany: Sro 05 Gru 2012, 14:47
Temat postu:
Re: ( Seat Toledo ) Przyłączenie nagrzewnicy
Nie wiem jak rozpoznac, ale otworek w kroccu bedzie tylko na wyjsciu - trzeba zdjac opaske i lekko zsunac wezyk zeby go odslonic.
Pamietaj tylko zeby wlaczyc ogrzewanie na max. Mozesz sprobowac tez rozgrzac silnik, wlaczyc ogrzewanie na maxa, ostroznie odkrecic korek zb. wyrownawczego i przytrzymac przez chwile wyzsze obroty - moze plyn wypchnie powietrze. _________________ pozdr. Michal
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 3511 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie Posiadane auto: Seat Toledo Signo 1,820v+lpg 99 Peugeot 106 1,1 97r. r
Piwa: 191/38
Wysłany: Sro 05 Gru 2012, 18:04
Temat postu:
Re: ( Seat Toledo ) Przyłączenie nagrzewnicy
szymekgd napisał:
Nie wiem jak rozpoznac
Myślę że najprościej odpalić silnik i trzymać rękę na tych przewodach , ten który pierwszy zrobi się ciepły to będzie zasilający. _________________ Nie ma trudnych pytań , trudne są tylko odpowiedzi.
NED
A więc tak: przyjrzałem się wymontowanej wadliwej nagrzewnicy (oryginał Valeo) i nie ma tam otworka, który umożliwiałby odpowietrzenie. Rozpoznać wlotowy i wylotowy wąż jest łatwo, bo okazało się, że są tam strzałki. Jak pisaliście, wąż wlotowy jest oprócz tego gorący, a wyltowy nieco chłodniejszy.
Co do problemu, to przegazowałem go na rozgrzanym silniku, ogrzewaniu max i odkręconym korku płynu chłodniczego. Trwało to ok. 10 min obroty 3000 - 5000 i nic, dalej zimno w aucie... Jedyne co zauważyłem, to jak dostaje obrotów pow. 4000 to zaczyna bardziej za radiem bulgotać i wtedy ciepłe powietrze leci przez kratki nadmuchu, ale stan ten mija, jak tylko ujmę gazu.
Może odciągnąć ten wąż całkowicie na chwilę i w ten sposób wypuścić powietrze z nagrzewnicy? Chociaż trudno mi to sobie wyobrazić przy temp. 90 płynu chłodzącego...
Problem rozwiązany. Wadliwa okazała się nowa nagrzewnica (zamiennik za 64 zł), bo po wymianie na oryginalną używkę Valeo problem zniknął - ogrzewanie wróciło pełną parą. Kupiłem używkę, bo nowa to koszt kilkuset złotych. Dla potomnych napiszę co mi powiedział mechanik odnośnie odpowietrzania: ukł. chłodzenia odpowietrza się sam i należy poprostu dolać płynu po rozgrzaniu silnika (ew. włączeniu wiatraka chłodnicy) i nie występuje nigdy taka sytuacja, że jest powietrze w nagrzewnicy i ją blokuje. Potwierdza to niejako brak otworka odpowietrzającego, którego tak usilnie szukałem (zdjęcia powyżej). Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Toledo ) Układ chłodzenia
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.