Seat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Seat Altea ) Wymiana licznika w Seacie Altea


Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum SEAT Forum Strona Główna -> ( Seat Altea ) Manuale
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seataltea

Stały Bywalec



Dołączył: 25 Wrz 2012
Posty: 201
Skąd jesteś (miejscowość / region): Futoma/Podkarpacie
Posiadane auto: Seat Altea Stylance 1,9TDI BKC 2005
Piwa: 19/2
Wysłany: Nie 23 Gru 2012, 19:46
Temat postu:

Wymiana licznika w Seacie Altea


Witam,

Jako, że niedawno udało mi się dopaść licznik z pełnym FISem (duży wyświetlacz) do mojej Altei, oraz lubię udoskonalać moje autko postaram się w krótkim poradniku zdać relację z wymiany licznika Smile

Co nam będzie potrzebne?
1. Licznik z pełnym FISem (mój pochodzi z Leona)
2. Torx T 15
3. Laptopa z oprogramowaniem (VAG-K+CAN Commander, oraz VAG CAN Professional lub VCDS)
4. Kod do radia fabrycznego
5. Trochę chęci i czasu Wink

Zaczynamy od zgrania obszaru Immo ze starego licznika. W tym miejscu zapisany jest nr VIN samochodu, nr transpondrów kluczyków oraz nr PIN. W tym celu podłączamy laptopa z programem VAG-K+CAN Commander (w moim przypadku wersja 1.4 CHINA). Włączamy zapłon, uruchamiamy program, wybieramy 07 Kombi > Open Channel > Instrument/Immobilizer > Read/Write IMMO data > Read. Po odczytaniu pamięci powinien nam ukazać się m.in. VIN, PIN, nr transponderów kluczyków i kilka dodatkowych informacji.
Klikamy Save i zapisujemy plik na dysku komputera. Wyłączamy zapłon.

Przystępujemy do demontażu starego licznika. W tym celu maksymalnie opuszczamy kierownicę oraz ją wysuwamy do siebe, pozwoli nam to na odkręcenie dwóch śrubek od osłony licznika.





Wyjmujemy osłonę. Licznik przykręcony jest czterema śrubkami,



odkręcamy, pociągamy licznik do siebie i wyjmujemy go.





Wkładamy nowy licznik. Wszystkie czynności wykonujemy w kolejności odwrotnej Smile Należy też wymienić przycisk/pokrętło, ponieważ w Leonie jest ono krótsze.



Po złożeniu wszystkiego ponownie podłączamy laptopa z programem VAG-K+CAN Commander, włączamy zapłon. Na liczniku w miejscu przebiegu dziennego (trip) będzie widniał napis SAFE, czyli mamy blokadę zapłonu Wink oprócz tego będzie świecić się kontrolka ESP - nie działa, oraz wspomaganie działa "na pół gwizdka" świeci się ikonka żółtej kierownicy. Uruchamiamy program i na wszelki wypadek z nowego licznika zczytujemy pamięć Immo (procedura taka sama jak przy starym liczniku). Następnie musimy wgrać dane ze starego licznika do nowego. Wybieramy 07 Kombi > Open Channel > Instrument/Immobilizer > Read/Write IMMO data > Open > podajemy ścieżkę do pliku odczytanego ze starego licznika > Write > Zamknij. W pamięci Immo zostanie zapisany VIN, PIN, kluczyki. Teraz uaktualniamy przebieg. Klikamy "Read current odometer value" nastąpi odczytanie bieżącego przebiegu. W polu "New odometer value" wpisujemy przebieg ze starego licznika i klikamy "Change odometer". Zamykamy program.

Teraz uruchamiamy program VAG CAN Professional lub jak ktoś posiada VCDS, kasujemy błędy i przeprowadzamy adaptację w sterowniku ABS 03, czyli czujniki G200, G201, G85 oraz robimy adaptację czujników wspomagania kierownicy w sterowniku 44 - G85 ponownie, ogranicznik skrętu. W posiadanym przeze mnie VAG CAN Professional jest coś jakby asystent ułatwiający przeprowadzanie adaptacji, czyli podążamy zgodnie z jego wskazówkami Wink . Dla posiadaczy VCDSa podaję procedury adaptacyjne zapożyczone z innego forum:

Czujnik przyspieszeń bocznych (G200)

[Select]
[03 - Brake Electronics]
[Measuring Blocks - 08]
Group 004
[Go!]
Sprawdź pole , wartość musi być pomiędzy -1.5 a +1.5 m/s2.
[Done, Go Back]
[Coding-II - 11] lub (jeśli Coding-II niedostępne)
[Security Access - 16]
Wprowadź 40168, umożliwia dostęp do basic setting.
[Do it!]
[Basic Settings - 04]
Group 063
[Go!]
Aktywuj Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
Po prawidłowym wykonaniu basic setting, pole 2 winno wskazać "OK".
[Done, Go Back]
Aby się upewnić że basic setting wykonano prawidłowo, sprawdź czujnik ponownie.
[Measuring Blocks - 08]
Group 004
[Go!]
Sprawdź pole 2, wartość musi być pomiędzy -1.5 a +1.5 m/s2.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]

Czujnik ciśnienia hamulców 1 (G201)

[Select]
[03 - Brake Electronics]
[Measuring Blocks - 08]
Group 005
[Go!]
Sprawdź pole 1, wartość musi być pomiędzy -8.0 a +8.0 bar.
[Done, Go Back]
[Coding-II - 11] lub (jeśli Coding-II niedostępne)
[Security Access - 16]
Wprowadź 40168, umożliwia dostęp do basic setting.
[Do it!]
[Basic Settings - 04]
Group 066
[Go!]
Aktywuj Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
Po prawidłowym wykonaniu basic setting, pole 2 winno wskazać "OK".
[Done, Go Back]
Aby się upewnić że basic setting wykonano prawidłowo, sprawdź czujnik ponownie.
[Measuring Blocks - 08]
Group 005
[Go!]
Sprawdź pole 1, wartość musi być pomiędzy -3.8 a +3.8 bar.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]

Czujnik kąta skrętu kierownicy (G85)

Wymagania:
Uruchom silnik.
Obróć kierownicę 1 obrót w prawo a następnie 1 obrót w lewo.
Przejedź krótki dystans po linii prostej na równym podłożu nie szybciej niż 20 km/h (kilka metrów wystarczy).
W momencie jak masz kierownicę prosto zatrzymaj się nie zmieniając pozycji kierownicy (koła na wprost).
Pilnuj aby kierownica nie skręciła się.
Nie gaś silnika.
Napięcie w układzie minimum 12,0 V.

[Select]
[03 - Brake Electronics]
[Coding-II - 11] lub (jeśli Coding-II niedostępne)
[Security Access - 16]
Wprowadź 40168, umożliwia dostęp do basic setting.
[Do it!]
[Basic Settings - 04]
Group 060
[Go!]
Aktywuj Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
Po prawidłowym wykonaniu basic setting, pole 2 winno wskazać "OK".
[Done, Go Back]
Aby się upewnić że basic setting wykonano prawidłowo, sprawdź czujnik ponownie.
[Measuring Blocks - 08]
Group 004
[Go!]
Sprawdź pole 1, wartość musi być pomiędzy -1.5 a +1.5 °.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]

Adaptacja krańcowego położenia kierownicy

(Silnik cały czas w ruchu)
Trzymaj kierownicę do jazdy na wprost (±10°)przez minimum 5 sekund.
Obracaj kierownicą w lewo aż do oporu i przytrzymaj na końcu przez sekundę.
Obracaj kierownicą w prawo aż do oporu i przytrzymaj na końcu przez sekundę.
Wyprostuj i trzymaj kierownicę do jazdy na wprost (±10°).
Wyłącz silnik i zapłon.
Włącz zapłon.
Poczekaj 5 sekund.
Kontrolka wspomagania kierownicy powinna zgasnąć. Jeśli nie, wykonaj krótką jazdę próbną.

Pozostaje jeszcze wpisanie kodu do radia, ustawienie zegara w liczniku i...









cieszyć się nowym licznikiem Very Happy
Ze względu na to, że mój licznik pochodzi z Leona podświetlenie cyfr w nim jest koloru białego. W wolnym czasie chyba go wymienię na czerwony (jakoś się przyzwyczaiłem Wink ) ale na razie zostaje tak jak jest Cool
_________________
Tak, mam VCDSa Wink


Ostatnio zmieniony przez seataltea dnia Pon 24 Gru 2012, 19:33, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Wystawiono 3 piw(a)
Grzenio_ni

Auto Maniak



Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 847
Skąd jesteś (miejscowość / region): Niepołomice k/ Krakowa
Posiadane auto: Seat Altea XL 1,6 TDI 2012
Piwa: 41/5
Wysłany: Nie 23 Gru 2012, 22:13
Temat postu:

Re: ( Seat Altea ) Wymiana licznika w Seacie Altea


szacun dla kolegi Smile
_________________
czasem się mylę
Powrót do góry
NED
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 3511
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie
Posiadane auto: Seat Toledo Signo 1,820v+lpg 99 Peugeot 106 1,1 97r. r
Piwa: 191/38
Wysłany: Pon 24 Gru 2012, 15:01
Temat postu:

Re: ( Seat Altea ) Wymiana licznika w Seacie Altea


Grzenio_ni napisał:
szacun

Szacun to nie wszystko jest jeszcze piwko Laughing
Nie ma co piękny manual.
_________________
Nie ma trudnych pytań , trudne są tylko odpowiedzi.
NED
Powrót do góry
gadu-gadu
seataltea

Stały Bywalec



Dołączył: 25 Wrz 2012
Posty: 201
Skąd jesteś (miejscowość / region): Futoma/Podkarpacie
Posiadane auto: Seat Altea Stylance 1,9TDI BKC 2005
Piwa: 19/2
Wysłany: Wto 25 Gru 2012, 13:41
Temat postu:

Re: ( Seat Altea ) Wymiana licznika w Seacie Altea


A dziękować, dziękować Very Happy
Będe walczył jeszcze z licznikiem, może uda mi się na nim wyświetlić jakieś informacje z radia Rolling Eyes bo w miejsce fabrycznego radia włożyłem RNS-300 z Passata B6.
_________________
Tak, mam VCDSa Wink
Powrót do góry
delver

Czytelnik



Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Milicz
Posiadane auto: Seat Leon 1P
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 03 Sty 2013, 22:52
Temat postu:

Re: Wymiana licznika w Seacie Altea


Samym VAG K+CAN COMMANDER 1.4 da radę przeprowadzić adaptacje czujnika skrętu?
Powrót do góry
gadu-gadu
Reklama








Wysłany: Czw 03 Sty 2013, 22:52
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
seataltea

Stały Bywalec



Dołączył: 25 Wrz 2012
Posty: 201
Skąd jesteś (miejscowość / region): Futoma/Podkarpacie
Posiadane auto: Seat Altea Stylance 1,9TDI BKC 2005
Piwa: 19/2
Wysłany: Czw 03 Sty 2013, 23:25
Temat postu:

Re: ( Seat Altea ) Wymiana licznika w Seacie Altea


Jeśli chodzi o samą kalibrację czujnika skrętu to u mnie wystarczyło zrobić to tak:

-koła na wprost
-uruchomić silnik
-skręcić na max. w lewo i przytrzymać 1s
-wyprostować koła
-skręcić na max. w prawo i przytrzymać 1s
-wyprostować koła i pomalutku przejechać kilkanaście metrów

u mnie po tej operacji wspomaganie zatrybiło bez interfejsu Smile

A co do adaptacji przy pomocy VAG K+CAN COMMANDER 1.4 szczerze mówiąc nie wiem, nigdy nie próbowałem, używam VAG CAN Professionala, jest łatwiejszy w użyciu i w języku polskim Smile
_________________
Tak, mam VCDSa Wink
Powrót do góry
seataltea

Stały Bywalec



Dołączył: 25 Wrz 2012
Posty: 201
Skąd jesteś (miejscowość / region): Futoma/Podkarpacie
Posiadane auto: Seat Altea Stylance 1,9TDI BKC 2005
Piwa: 19/2
Wysłany: Czw 17 Sty 2013, 22:33
Temat postu:

Re: ( Seat Altea ) Wymiana licznika w Seacie Altea


A tak prezentuje się FIS w akcji Smile (na filmie trochę wolno się przełącza między funkcjami, ale to normalne przy wyświetlaczach LCD na mrozie Wink )

[youtube:29a0bd343e]http://www.youtube.com/watch?v=uGbeM1_Ai1U&feature=youtu.be[/youtube:29a0bd343e]
_________________
Tak, mam VCDSa Wink
Powrót do góry
vanszic

Czytelnik



Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: SEAT ALTEA XL 1.4 TSI 2008
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 25 Sty 2013, 20:27
Temat postu:

Re: ( Seat Altea ) Wymiana licznika w Seacie Altea


Witam,
we wrześniu zrobiłem taką samą zamianę tylko, że na licznik od diesla Sad . Wszystko niby ok, ale nie wyświetla mi się MAIN MENU licznik jest cały czas w MFD.
Czytałem, że może to być winą cienkiego Bordnetz-a lub komfortu.
Możesz napisać jakie masz numery tych modułów?
Ja mam:
licznik - 1P0 920 840 C
Bordnetz- 3C8 937 049 E - mam jeszcze z końcówką AJ ale go nie podłączałem
komfort - 1K0 959 433 BT

pozdrawiam
Powrót do góry
seataltea

Stały Bywalec



Dołączył: 25 Wrz 2012
Posty: 201
Skąd jesteś (miejscowość / region): Futoma/Podkarpacie
Posiadane auto: Seat Altea Stylance 1,9TDI BKC 2005
Piwa: 19/2
Wysłany: Pią 25 Sty 2013, 21:40
Temat postu:

Re: ( Seat Altea ) Wymiana licznika w Seacie Altea


Napewno Bordnetz mam ten sam co Ty, licznika i komfortu pewien nie jestem (przy następnym podpięciu pod komputer muszę sobie w końcu zapisać numery sterowników Very Happy ) ale to chyba nie ich wina, że nie możesz wejść w menu. A napisz jak wchodzisz w menu? Należy na prawej manetce przytrzymać przycisk "w górę" lub "w dół" Smile
_________________
Tak, mam VCDSa Wink
Powrót do góry
vanszic

Czytelnik



Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: SEAT ALTEA XL 1.4 TSI 2008
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 25 Sty 2013, 23:36
Temat postu:

Re: ( Seat Altea ) Wymiana licznika w Seacie Altea


Licznik cały czs siedzi w podmenu MFD, ustawienia np ostrzeżenia o przekroczeniu prędkości - wciskam przycisk pod manetką, przyciskiem +/-na manetce ustawiam zadaną prętkość i wciskam przycisk pod manetką, pomiędzy pozostałymi funkcjami w tym menu poruszam sie +/- ale nie wiem jak wyjść z MFD żeby wejść np w SETUP. Czy ty robisz to dłużej przytrzymując +/-?
Powrót do góry
seataltea

Stały Bywalec



Dołączył: 25 Wrz 2012
Posty: 201
Skąd jesteś (miejscowość / region): Futoma/Podkarpacie
Posiadane auto: Seat Altea Stylance 1,9TDI BKC 2005
Piwa: 19/2
Wysłany: Sob 26 Sty 2013, 12:48
Temat postu:

Re: ( Seat Altea ) Wymiana licznika w Seacie Altea


Dokładnie, napisałem to z resztą w poprzednim poście Wink
_________________
Tak, mam VCDSa Wink
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
vanszic

Czytelnik



Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: SEAT ALTEA XL 1.4 TSI 2008
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 26 Sty 2013, 21:18
Temat postu:

Re: ( Seat Altea ) Wymiana licznika w Seacie Altea


Witam,
no i MAIN MENU się objawiło Smile, licznik wymieniłam i zakodowałem bez problemu a wykrzaczyłem się na tak prostej sprawie jak jego obsługa Sad.
Wielkie dzięki za pomoc, piwko się należy Smile

pozdrawiam
Powrót do góry
johnjohnson

Czytelnik



Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Altea 1.4 TSI
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 22 Mar 2013, 16:08
Temat postu:

Gratuluję wiedzy


Mam taki problem w mojej Altei świeci się kontrolka hamulca ręcznego. Tzn po uruchominiu silnika a w zasadzie tylko przekręceniu kluczyka w stacyjce po około 10s zaczyna migać kontolka chamulca ręczengo + wydaje 3 dźwieki. Serwis autoryzowany stwierdził że trzeba wymienić zegary bo sprawdzili czujniki i wszysko jest podobno ok. Podpinali podobno inne zegary i było dobrze. Wierzyć mi się nie chce bo z tego co tu kolega opsiał to aby podpiąć inne zegary to trzeba się nieźle naprawować. Może ktoś ma jakiś pomysł co to może być?
Powrót do góry
seataltea

Stały Bywalec



Dołączył: 25 Wrz 2012
Posty: 201
Skąd jesteś (miejscowość / region): Futoma/Podkarpacie
Posiadane auto: Seat Altea Stylance 1,9TDI BKC 2005
Piwa: 19/2
Wysłany: Nie 24 Mar 2013, 15:08
Temat postu:

Re: ( Seat Altea ) Wymiana licznika w Seacie Altea


W sumie nie musieli go kodować, skoro piszesz, że wystarczy przekręcić kluczyk. Mogli włożyć tylko nowy licznik a z tym nie ma dużo roboty Wink
Nie spotkałem się jescze z takim problemem, według instrukcji "pikanie" pojawia się w przypadku zaciągniętego ręcznego i przekroczeniu chyba 6km/h Rolling Eyes a jaki masz stan klocków (o ile jest czujnik) i poziom płynu hamulcowego?
_________________
Tak, mam VCDSa Wink
Powrót do góry
johnjohnson

Czytelnik



Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Altea 1.4 TSI
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 25 Mar 2013, 12:30
Temat postu:

problem zegarami


Poziom płynu hamulcowego jest ok. Wyciagałem czujnik i pływak podnosiłem do góry i było to samo. Tak w instrukcji jest napisane że po przekroczeniu 6km na godzinę włącza się kontrolka i dżwięk. Zrobiłem tak ale był to inny dźwięk niż ten który mam obecnie. Dodatkowo na samochodzie kolegi po takim samym teście dźwięk ustawał jak ręczy się opuściło a umnie dalej coś dzwoniło i kontrolka miga.
Nie wiem czy są czujniki zużycia okładzin. Tak czy inaczej okładziny są w bardzo dobrym stanie (zostało jescze prawie 1cm) bo auto ma przejechane dopiero ~32tys w tym sporo w trasie.
Na koniec dodam że zostawiłem go na noc na zaciągnietym ręcznym i nastepnego dnia kontrolka przestała sama z siebie świecić. Pierwszy raz takie cuda widzę aby samo coś się naprawiło. Niestety przy okazji okazało się że przez te zamiany zegarów rozkodowało się radio i znów muszę jechać do tego cholernego serwisu bo jakoś SEAT nie dał mi kodu do radia. Twierdzili że można odpiąć zasilanie i z radiem nic się nie stanie.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum SEAT Forum Strona Główna -> ( Seat Altea ) Manuale Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3
Ogłoszenia sprzedaży - Seat Altea »

Opinie o samochodach Seat Altea - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Altea ) Manuale


SeatAlhambra

13 900

2006r.

253 000 km

łódzkie

SeatAlhambra

13 900

2006r.

344 530 km

mazowieckie

SeatIbiza

20 800

2010r.

183 000 km

śląskie

SeatLeon

17 990

2009r.

189 000 km

wielkopolskie

SeatLeon

16 500

2008r.

187 500 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Klub Seata Ibiza   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System