Dołączył: 13 Gru 2012 Posty: 129 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Seat Toledo III 1.9 105KM BXE 2006
Piwa: 5/3
Wysłany: Pią 14 Gru 2012, 15:15
Temat postu:
1.9TDI - jaki akumulator fabrycznie ?
Witam,
mam do Was zapytanie odnośnie akumulatora. W niedawno nabytym Tolku miałem oryginalny akumulator 61Ah o prądzie rozruchu 330A (to chyba akumulator żelowy)! Strasznie mało, jak na diesla, ale kręcił porządnie i energicznie nawet przy -10*C. Zero problemów. Mniejsza o większość. Ze względu na wiek tego akumulatora, ze starego auta benzynowego wytarmosiłem miesięczny akumulator 62Ah / 540A, który idealnie pasował w ramę, a nawet oryginalny fartuch był dopasowany (rozmiar taki, jak akumulatora oryginalnego).
Zastanawia mnie fakt, że katalog Centry poleca do tego auta akumulator 74Ah / 680A. W związku z tym mam do Was dwa zapytania:
1. skąd tak duże różnice w podanych pojemnościach i prądach rozruchu (między katalogiem, a tym co stosował producent - naciąganie ze strony Centry) ?
2. jakie macie u siebie akumulatory (zapytanie przede wszystkim do posiadaczy aut z oryginalnymi akumulatorami) ? _________________ Pozdrawiam,
Ja nie pamiętam jaki miałem, ale kupiłem taki który miał ten sam rozmiar - Varta Silver 77Ah.
Co do prądu rozruchowego to musisz zwrócić uwagę, że kiedyś najczęściej był podawany wg normy DIN (mniejsze wartości), a teraz przeważnie podają według normy EN (większe wartości).
Ja nie pamiętam jaki miałem, ale kupiłem taki który miał ten sam rozmiar - Varta Silver 77Ah.
Co do prądu rozruchowego to musisz zwrócić uwagę, że kiedyś najczęściej był podawany wg normy DIN (mniejsze wartości), a teraz przeważnie podają według normy EN (większe wartości).
co prawda to prawda. Więc uściślę :
540A EN\SAE -(330A DIN) _________________ To mówiłem ja Jarząbek
witam, co prawda posiadam Alteę z 2005 roku 1,9 tdi 105 km BJB akumulator oryginał 12V 70 Ah 340 A DIN nr kat 1J0 915 105 AE pzd _________________ czasem się mylę
Wyszukiwarka Jenoxa pokazuje nawet 75 Ah, 700 A. Producenci aut często dają mniejsze - tzn. najniższe mieszczące się w normach. Tną koszta po prostu. A sprzedawcy AKU podają zalecane, takie aby nie było z autem żadnych problemów.
Sprawdziłem. Obydwa akumulatory są wg różnych norm, co zaspokoiło jednoznacznie moją ciekawość Dzięki.
Co do sprzedawców akumulatorów, to podają większe / prawidłowe nie, żeby nie było problemu, a żeby więcej zarobić _________________ Pozdrawiam,
1. Na ciepłym ciężko odpala, długo kręci i wyraźnie jest mu ciężko, na zimnym jest akceptowalnie. Moje podejrzenia padły na akumulator(obecnie jest VARTA 74 Ah, prąd rozruchowy 340 – a to zdecydowanie za mało) nie mam czasu póki co przerzucić swojej 2 letniej Centry (74 Ah, prąd rozruchowy 680). Czy tu szukać problemu? Nie wiem czy takie same parametry
2. Przy odpalaniu na zimno troszkę dymi – kolor normalny jasny (nie ubywa płynu chłodzącego), po uruchomieniu OK. Możliwe że te silniki tak mają bądź ma to coś wspólnego z pkt 1?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Toledo ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.