Dołączył: 08 Sie 2011 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Leon 1.6 16V BCB 2003 r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 20 Sie 2012, 17:29
Temat postu:
Przerywanie pracy silnika przy przyspieszaniu.
Witam, ostatnio mój Leon cierpi na przerywanie pracy silnika przy przyspieszaniu. Generalnie przy gwałtownym przyspieszaniu (pedał w podłogę) nieraz nastąpi szarpnięcie jakby zdechł, a po sekundzie ładnie idzie. Bardzo rzadko ten objaw pojawia się przy normalnej jednostajnej prędkości.
Przy okazji diagnozowania i wymiany czujnika zrobiłem diagnostykę silnika i martwią mnie wyniki na 4 cylindrze, szczególnie drehzahl (liczba obrotów), sekundärspannung (napicie wtórne) oraz brenndauer (czas spalania).
Nie wiem czy powyższe wartości są prawidłowe, czy powinny być raczej takie same na wszystkich cylindrach lub zbliżone? Jeżeli ktoś mógłby mi to objaśnić to byłbym bardzo wdzięczny.
Ponadto czy takie wartości mogą świadczyć o jakiejś nieprawności na 4 cylindrze?
Dołączył: 31 Maj 2011 Posty: 600 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kielce Posiadane auto: Seat Leon 1.6SR 2000r.
Piwa: 16/6
Wysłany: Pon 20 Sie 2012, 19:39
Temat postu:
Re: ( Seat Leon ) Przerywanie pracy silnika przy przyspieszaniu.
Z tego co wiem, to te wartości powinny być raczej równe dla każdego z cylindrów. Szkoda, że od razu nie podejrzałeś czasów wtrysku, może dałoby to szerszy obraz. Kiedy były wymieniane świece i filtr paliwa? Zastanawia mnie jeszcze ta opóźniona reakcja na pedał - czy to jest tak, że przyspiesza dopiero po określonej chwili, czy też dzieje się coś dziwnego po wciśnięciu gazu?
Dołączył: 08 Sie 2011 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Leon 1.6 16V BCB 2003 r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 20 Sie 2012, 21:03
Temat postu:
Re: ( Seat Leon ) Przerywanie pracy silnika przy przyspieszaniu.
jurcio6 świece były wymieniane 46 tyś. km temu wiec powinny być jeszcze sprawne, filtr paliwa wymieniałem 21 tyś. km temu (leje 98 z BP). Auto normalnie reaguje na gaz - przyspiesza odpowiednio do poziomu wciśniętego pedału, a może to cewka pada na tym 4 cylindrze
Poniżej załączam cały wydruk z diagnostyki może coś bardziej wykaże.
Re: ( Seat Leon ) Przerywanie pracy silnika przy przyspieszaniu.
Marvel1, miałem dokładnie taki sam przypadek w mojej byłej Ibizie. Pomogła wymiana świec. Mechanik wtedy powiedział że wymieniam w ostatniej chwili - jak bym pojeździł z tym dłużej to cewki byłyby do wymiany.
Dołączył: 31 Maj 2011 Posty: 600 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kielce Posiadane auto: Seat Leon 1.6SR 2000r.
Piwa: 16/6
Wysłany: Wto 21 Sie 2012, 21:12
Temat postu:
Re: ( Seat Leon ) Przerywanie pracy silnika przy przyspieszaniu.
No świece generalnie zalecają wymieniać co 50 tys., markowe (takie jak NGK) przy sprawnym układzie zapłonowym (cewki, aku) nawet i 65-70tys. potrafią zrobić... ja bym polecał Ci je wymienić już teraz i to właśnie na NGK, bo dostęp do nich jest tragiczny Wydatek nie jest wielki, wymiana i tak Ci się zbliża (skoro zrobiłeś już 46tys. na nich... ), a myślę, że może to być przyczyna problemu.
Dołączył: 08 Sie 2011 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Leon 1.6 16V BCB 2003 r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 22 Sie 2012, 08:44
Temat postu:
Re: ( Seat Leon ) Przerywanie pracy silnika przy przyspieszaniu.
Umówiłem się z mechem na wymianę świec. Odnośnie świec to w hurtowni dowiedziałem się ciekawej rzeczy - generalnie panuje pogląd, ze świece trzeba wymieniać co 50 - 60 tys., natomiast facet w hurtowni mnie w tym aspekcie trochę oświecił (nie wiem na ile w tym prawdy, ale pewnie coś w tym jest). Podobno świece nawet markowe Bosch, NGK, Beru w granicach cenowych 14-16 zł wg. producenta są przeznaczone na 15 tys. 30-40 zł wg. prod. (te same marki) na 30 tys. natomiast platynowe ok. 100 zł za sztukę na 60 tys.
Obecnie ja mam BERU ale bankowo nie kosztowały w granicach 100 zł
wiec mając na uwadze wasza opinie i faceta z hurtowni to już czas najwyższy je wymienić.
Dołączył: 31 Sty 2011 Posty: 142 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Leon 2002
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 06 Wrz 2012, 18:05
Temat postu:
Re: ( Seat Leon ) Przerywanie pracy silnika przy przyspieszaniu.
dołączę sie koledzy bo ja też stwierdziłem w swoim leonie że kiedyś mi lepiej jeżdził i przy ruszaniu czuje jak cche jechac w niare normalnie a zarazem jak by mu sie taki blok załączyl ze wolniej się rozpędza i myslicie że to wina świec może być.wymieniałem je 33 tys,temu koszt wymiany niejest duży a zaryzykowac można jakmyslicie??
Dołączył: 31 Maj 2011 Posty: 600 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kielce Posiadane auto: Seat Leon 1.6SR 2000r.
Piwa: 16/6
Wysłany: Czw 06 Wrz 2012, 20:35
Temat postu:
Re: ( Seat Leon ) Przerywanie pracy silnika przy przyspieszaniu.
Ciężko powiedzieć.. a może EGR czy przepustnica zawalone? Domniemam, że filtry masz powymieniane.
Ja też się czasem zastanawiam czy to w mojej głowie, czy faktycznie tak jest, ale mam wrażenie, że jak mój Leon postoi kilka dni pod domem bez jazdy, to potem jakoś tak żwawiej idzie i wszystko w nim lekko chodzi... a później już jakiś taki zamulony się robi. Zastanawiam się, czy to nie wina jakiegoś czujnika temperatury czy coś..
Dołączył: 31 Sty 2011 Posty: 142 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Leon 2002
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 09 Wrz 2012, 22:47
Temat postu:
Re: ( Seat Leon ) Przerywanie pracy silnika przy przyspieszaniu.
filtr powietrza i oleju wymieniam co 10tys. a paliwa raz do roku jakoś.a przepustnica zawalona czym moze byc i w jaki sposob ??bo patrzac w nia jest raczej ok.a co do EGR to co moze byc zwalony i w jaki sposob to sprawdzic?? a czujnik temperatury raczej dziala normalni sie auto grzeje chodz nie wiem czy profilaktycznie mozna by wymienic,ale mógł by zamulac auto czujnik temp??
Dołączył: 31 Maj 2011 Posty: 600 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kielce Posiadane auto: Seat Leon 1.6SR 2000r.
Piwa: 16/6
Wysłany: Pon 10 Wrz 2012, 18:09
Temat postu:
Re: ( Seat Leon ) Przerywanie pracy silnika przy przyspieszaniu.
Patrząc na inne tematy jakie jaja taki czujnik temperatury potrafi zrobić z autem, to myślę, że jest to możliwe - VAGiem da się go sprawdzić. Generalnie tu mam trochę tego i owego o przepustnicy i czujniku temp:
Cytat:
podepne sie z moim problemem:
niedawno dalem auto do mechesa i po sprawdzeniu vagiem stwierdzil ze walniety jest czujnik temperatury. wymienil czujnik ale nie mogl zaadaptowac przepustnicy bo byla brudna i sie nie domykala czy cos. czyszczenie jej na aucie nie pomagalo wiec wyciagnal, przeczyscil i juz bez problemu ja zaadaptowal.
wszystko chodzi ok, auto mniej pali (nowy czujnik temp) tylko ze po tym zabiegu auto jest slabsze - gorzej sie zbiera.
pojechalem do niego w tej sprawie, podpial pod kompa i nie bylo zadnych bledow. powiedzial ze wszystko jest tak jak ma byc i ze vagiem to on tylko zaadaptowal przepustnice, ze zadnych innych ustawien nawet nie dal by rady vagiem zrobic.
w domu zmienilem z powrotem na ten stary (walniety) czujnik, no bo przed wizyta u mechesa auto chodzilo lepiej niz po, ale nic to nie dalo.
i pytanie: czy moglo sie cos zrypac przez czyszczenie lub wyciagniecie przepustnicy? no bo jak nie czujnik to chyba tylko to zostaje?
macie jakies koncepcje?
Sama przepustnica może być uwalona nawet olejem, ale jest to raczej dziwny przypadek (ponoć może zaciągnąć z odmy), albo po prostu zakurzona. Często jej czyszczenie i adaptacja pomaga przy falowaniu obrotów. Tak samo czyszczenie i adaptacja EGR...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Leon ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.