Witam. Mam seata altrea 1,9 tdi 2005r. Kilka dni temu podczas długiej podróży zapaliła mi się kontrolka poduszek powietrznych. Co to może oznaczać i czy można z tym jeździć. Gdzie szukać usterki i jak to można skasować samemu?
Proszę o pomoc.
Przydał by się komputer celem identyfikacji błędu. Ja też tak miałem i okazało się że problem leżał po stronie poduszki pasażera. Rozwiązałem go tak jak opisałem w moim wcześniejszym poście w manualach.
Bez kompa nic nie zrobisz,trzeba się podpiąć i zobaczyć.
u mnie też się zaświeciła,okazało się że było to powiązane z alarmem,jakiś błąd się zrobił,w serwisie sprawdzili i jest OK,wykasowali błąd.
Czy pilne do naprawy?Hm....i tak i nie.Może nic złego się nie stanie a może poduszka sama wystrzelić.
Równie dobrze może nie być to wina poduszki.Wg instrukcji Toledo III (Toledo III z Alteą ma ponad 70% wspólnych części) zaświecenie się kontrolki airbaga nie świadczy tylko o awarii poduszki lecz np:napinacza pasów.
Ewentualnie mogła się kostka w fotelu delikatnie poluzować,u kolegi tak było.
przyczyn jest wiele,bez kompa się nie obejdzie,a awarię jak najszybciej bym usunął _________________ Zakup nowego samochodu to loteria,podobnie jak i z wyborem żony,i w jednym i w drugim przypadku nigdy nie wiesz jaki jest przebieg:)
Podłączyłem pod komputer programem VAG.com 4,9, ale czyta tylko błędy silnika, poduszek powietrznych nie łączy. Chyba jest nieodpowiednia wersja programu (seat jest 2005 rok).
Może wiecie jaki program obsługuje ten rocznik.
Podłączę się do tematu - zapaliła mi się kontrolka poduszki, po wykasowaniu kilka dni jest spokój potem błąd powraca - najczęściej podczas zapalania samochodu.
Błąd to:
00588 - Airbag Igniter; Driver Side (N95)
32-00 - Resistance too High
Najprawdopodobniej w kierownicy jest kostka łącząca, którą należy przeczyścić stąd moje pytanie:
Jak zdjąć poduszką kierowcy i którą kostkę przeczyścić, a jak się mylę to proszę o sugestie co może być przyczyną wyskakiwania błędu?
Kolego aro121 przeglądałem Twój opis usunięcia błędu poduszki pasażera stąd moje przypuszczenie, iż wystarczy tylko przeczyścić kostkę łączącą - ale u mnie wyskakuje błąd poduszki kierowcy, a ja nie mam pomysłu jak ściągnąć poduszkę z kierownicy, żeby się dostać do kostki
Wiem, że poduszka powietrzna kierowcy połączona jest taśmą - która ulega uszkodzeniu, ale i tak taśma ta musi być połączona z instalacją elektryczną za pomocą jakiejś kostki w kierownicy lub w obudowie kolumny kierowniczej - tego nie wiem. W moim przypadku błąd wyskakuje przy zapalaniu samochodu stąd wnioskuję, iż nie jest to wina taśmy lecz za dużej rezystancji na połączeniach w kostce/kach (użytkuję drugi samochód z uszkodzoną taśmą poduszki kierowcy i tam błąd wyskakuje w momencie kręcenia kierownicą).
Poniżej opis wymiany taśmy w golfie - tam na zdjęciu 4 jest pokazana kostka łącząca - najprawdopodobniej podobna jest w ALTEI tylko nie wiem gdzie jej szukać , mocowanie poduszki kierowcy też jest zmienione.
Stąd moja prośba o pomoc.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Altea ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.